معرفی کلی طراحی دکوراسیون داخلی اداره و شرکت

طراحی دکوراسیون اداره و شرکت

فضای کار و دکوراسیون داخلی اداره و شرکت، ارتباط مستقیم و تاثیر بسزایی در افزایش کارآیی کارکنان و همچنین رضایت شغلی کارمندان آن شرکت یا اداره دارد.

طی پژوهش های انجام شده توسط محققین این موضوع اثبات شده که از نظر علمی، چیدمان و طراحی دکوراسیون شرکت و اداره، نورپردازی محیط، کاربرد رنگ ها، انتخاب مبلمان و اجزای دکوراسیون حرفه ای که با رعایت دقیق استانداردها در طراحی دکوراسیون داخلی و معماری انجام شدخ است، تاثیر مثبت و خوبی روی افرادی که در آن محیط کار می کنند، ایجاد می کند.

طراحی دکوراسیون اداره و شرکتاین تاثیرات مثبت حتی بر روی مراجعین به آن اداره و یا شرکت نیز منتقل می گردد.

تاثیراتی که  یک دکوراسیون اداری جذاب بروی ذهن و دید کارکنان ایجاد می کند، تاثیرانی نیز روی مراجعین و کارفرمایان دارد که غیرقابل انکار می باشد.

در نتیجه برای داشتن طراحی دکوراسیون اداره و شرکت باید حساسیت های لازم را خرج کرد و از طراحان و متخصصانی در این زمینه استفاده کنید که مهارت کافی داشته باشند تا بتوانند محیطی خاص و زیبا برای شما خلق کنند.

طراحی دکوراسیون اداره و شرکت

طراحی و اجرای دکوراسیون اداری و دیزاین آن به صورت کاملا تخصصی و متناسب با خواسته های کارفرما و برای هر کارفرما به شکل کاملا منحصربه فرد انجام می شود.

نگرش متفاوت سازمانی نیازها و فضاهای مختلف اداری از جمله مواردی هستند که کانسپت طرح را شکل می دهد و در نهایت منجر به خلق فضایی می گردد که کارفرما به دنبال آن است.

طراحی دکوراسیون اداره و شرکت

برای داشتن بهترین فضای اداری و تجربه ی بودن در محیطی اصیل و مطلوب پیشنهاداتی برای شما داریم که به شرح زیر می باشد:

  1. قبل طراحی کلیه ی علایق ، نیازها و چالش های در نظر گرفته را به صورت کامل و با زبان خودتان لیست کنید.
  2. می توانید طرح مسئله کنید و از مجری و طراح بخواهید تا راهکارهای مناسب برای حل مسئله را به شما پیشنهاد دهد.
  3. برای دستیابی به فضایی مطلوب، جذاب و لوکس که در رویا و ذهن خود ساخته اید می توانید در جلسات اولیه ی نشست با مجری و طراح، از خواسته ها، نیازها، علایق و حتی ارزش ها و خط فکری خودتان صحبت کنید چون هر چه این آگاهی و شناخت از علایق و خواسته های شما بیشتر باشد نتیجه ی مطلوب تری خواهد داشت.
  4. می توانید از خط فکری طراح خود آگاه شوید تا مطمئن باشید که انتخاب شما متناسب با نگرش و روحیات شما خواهد بود.

دکوراسیون اداره

از جمله مواردی که باید در دکوراسیون داخلی اداره و شرکت در نظر بگیریم براساس الویت ها اصل فنگ شویی، نور، فرم، رنگ، نوع مبلمان کمد و کتابخانه و نوع قرار گرفتن و چیدمان آن ها در فضای اداره می باشد.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نیازهای یک ادراه دسترسی به شبکه ی اینترنت یا تکنولوژی دیجیتال است که بخش جدا نشدنی دفاتر کار امروزی محسوب می شود.

به همین دلیل توجه به کابلکشی اداره از نکات مهم در این خصوص است که در طراحی دکوراسیون شرکت ،  سیم ها یا از طریق کف به میزکار رسانده می شود و یا از طریق تراکت های پارتیشن نصب می شود که امروزه بزرگترین دغدغه ی افیس های اداری در طراحی دکوراسیون اداره می باشد.

طراحی دکوراسیون اداره و شرکت

رعایت نکردن این موضوع باعث شلختگی در کابل کشی ادره می شود که طراحان داخلی تلاش خود را می کنند تا بتوانند فضای اداره را تحت تاثیر قرار دهند تا فضا شکلی بی روح و شلوغ به خود نگیرد.

دکوراسیون شرکت

طراحی دکوراسیون شرکت ، همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که دکوراسیون داخلی یک شرکت، به طور خاصی بر روی حس اعتماد مخاطبین نسبت به آن شرکت تاثیر گذار می باشد.

در نگاه اول برای طراحی دکوراسیون داخلی شرکت توجه به نوع فعالیت شرکت و جایگاه فرهنگی و اجتماعی مخاطبین شرکت اهمیت ویژه ای دارد. یکی از ضرورت های ایجاد دکوراسیون داخلی شرکت ایجاد محیطی شفاف و قابل اعتماد برای مخاطبین می باشد. با ایجاد طرح های جدید راندمان کاری کارکنان شرکت افزایش پیدا می کند که در طراحی داخلی شرکت باید دقت زیادی خرج کرد.

دکوراسیون دفترکار

از جمله عواملی که در ساختار یک دکوراسیون داخلی اداره و شرکت نقش دارد نوع و سبک معماری به کار رفته در طراحی فضای دفتر کار می باشد. برای داشتن یک دفترکار ایده آل و منحصر به فرد مدرن و لوکس توجه به برخی نکات در طراحی محیط کار اهمیت دارد که در اینجا به برخی از این موارد اشاراتی می کنیم.

همان طور که می دانیم هر سازمان و اداره دارای کارمندانی هستند که در رده های شغلی متفاوت مشغول به فعالیت می باشند در نتیجه باید در نظر گرفت که هر یک از آن ها نیاز به فضایی خصوصی و یا نیمه خصوصی دارند تا هر یک بتوانند در حریم خصوصی خود بدون مزاحمت برای دیگران وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند. یکی از کارآمدترین راهکارها در این خصوص ایجاد دیوارهای جداکننده یا ایجاد پارتیشن هایی با ارتفاع کم است. برای رنگبندی مناسب در این فضاها استفاده از علم روانشناسی می باشد که باید رنگ هایی را انتخاب کرد که باعث سرعت بخشیدن به کار و افزایش انرژی کارمندان شود.

توجه به نور فضا نیز به نوبه ی خود تاثیر بسزایی روی توان کار کارمندان و خستگی چشم ها دارد.

در نهایت با ایجاد محیطی متفاوت، امکان ایجاد فضایی مناسب برای استراحت کارکنان وجود دارد. علاوه بر آن توجه به این مسئله که در یک محیط اداری، فضای اداری باید رسمیت خود را حفظ نماید بسیار مهم است. یعنی نوع مبلمان و چیدمان اهمیت ویژه دارد و باید برای تاثیرگذاری بیشتر از رنگ های خنثی استفاده کر.

چیدمان دفتر مدیریت در طراحی دکوراسیون اداره و شرکت

اتاق مدیریت و ریاست یکی از مهمترین قسمت های یک فضای اداری می باشد که باید دارای طراحی و دکوراسیون متفاوت و خاص نسبت به اتاق های دیگر ادره باشد. برای طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت می توان از سبک های کلاسیک و مدرن استفاده کرد.

طراحی دکوراسیون اداره و شرکت

مبلمان از مهم ترین تجهیزات در دکوراسیون اتاق مدیریت است که چیدمان و طرح آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است همچنین مدل میز مدیریت باید با در نظر گرفتن ابعاد اتاق و رنگ تم اصلی اتاق تعیین شود. در نهایت مبلمان اتاق مدیریت باید رسمی انتخاب شود.

از زمانی که به خودم آمدم، خودم را یک ساختمانچی دیدم. از دوران نوجوانی دست در دست پدربزرگ به کارگاه‌های ساختمانی سر می‌زدم و در حالی که کفش‌هایم غرق در خاک بود، گوش به حرف‌های اولین و معتبرترین معمار رویاهای نوجوانی‌ام می‌دادم. پدربزرگ همیشه به من می‌گفت: "تو باید یک مهندس باشی تا به مردم خدمت کنی." به همین دلیل تا کنکور فقط به مهندس‌شدن فکر می‌کردم. بعد از امتحانات ترم اول دانشگاه، کارآموز شدم. بعد از سه ماه حقوق گرفتم. ساختن به عشقم تبدیل شده‌بود. و الان بعد از گذشت بیش از یک دهه همچنان با عشقم زندگی می‌کنم. خوشحالم که بعد از کلی تجربه در پروژه‌ها و حضور در دوره‌های حرفه‌ای مهندسی، ساختمانچی‌بودن را در تهران‌ایده نفس می‌کشم.

فهرست مطالب