...

بازسازی خانه های ویلایی قدیمی(برآورد هزینه)

اشتراک گذاری :

بازسازی خانه ویلایی

افراد بسیاری به خاطر خستگی و دل‌زدگی از زندگی آپارتمانی، زندگی در منازل ویلایی را ترجیح می‌دهند. این افراد معمولاً پس از فروش آپارتمان خود، یک ساختمان ویلایی قدیمی می‌خرند و از طریق بازسازی، آن را به خانه‌ای مطلوب، جذاب و مدرن تبدیل می‌کنند. در این مقاله تصمیم داریم مراحل بازسازی خانه ویلایی را به صورت جامع، مختصر و مفید توضیح دهیم. 

در صورتی که شما هم قصد بازسازی خانه ویلایی خود را دارید یا می‌خواهید در آینده یک منزل ویلایی قدیمی بخرید و بازسازی کنید، پیشنهاد می‌شود که دقایقی از زمان گران‌بهای خود را به مطالعه این مقاله اختصاص دهید. بی‌تردید پس از پایان مطالعه این مقاله، می‌توانید منزل ویلایی خود را خیلی بهتر، آگاهانه‌تر و اقتصادی‌تر بازسازی کنید.

ابتدا یک نگاه کلی به فرایند بازسازی خانه ویلایی

پیش از آنکه بخواهیم وارد مقاله شویم و کل فرایند بازسازی خانه ویلایی را با جزئیات توضیح دهیم، بهتر است یک نگاه کلی به این فرایند داشته باشیم:

  • تعیین هدف از بازسازی خانه ویلایی
  • اطلاع از قوانین، اصول و ضوابط بازسازی منزل ویلایی
  • تعیین بودجه و ارزیابی توان مالی برای بازسازی ساختمان ویلایی
  • اطلاع از هزینه و قیمت بازسازی خانه‌های ویلایی
  • برنامه‌ریزی زمانی برای اجرای پروژه و تهیه یک جدول زمانی
  • یافتن پیمانکار خبره یا شرکت بازسازی معتبر، عقد قرارداد و اجرای پروژه 

اکنون که از فرایند کلی بازسازی خانه ویلایی آگاه شدید، زمان آن است که هر کدام از مراحل و بخش‌ها را به صورت مفصل بررسی کنیم.

گام اول: اصلاً چرا می‌خواهید برای بازسازی خانه ویلایی اقدام کنید؟

پیش از اینکه بخواهید فرایند بازسازی خانه ویلایی را آغاز کنید، باید ابتدا هدف یا اهداف خود را از این کار مشخص کنید. با تعیین هدف می‌توانید بودجه و مدت زمان لازم برای اجرای پروژه را هم تا حدودی ارزیابی کنید. معمولاً افراد خانه ویلایی خود را با اهداف زیر بازسازی می‌کنند:

  • فرسوده بودن کلیه بخش‌های خانه و نیاز به تعمیر و نوسازی اساسی
  • تغییر فضای خانه و تبدیل آن از یک منزل قدیمی به یک ساختمان جذاب و جدید
  • تغییر نوع کاربری فضاهای موجود
  • تغییر نمای ساختمان
  • افزایش ارزش و بهای خانه ویلایی 
  • تغییر دکوراسیون داخلی خانه
  • اضافه کردن بخش‌های جدیدی به خانه و زیباسازی آن

این اهداف در واقع متداول‌ترین اهدافی است که افراد مختلف برای بازسازی خانه ویلایی خود دارند. اگر هدف شما، هیچ‌کدام از موارد بالا نیست، اشکالی ندارد. فقط همیشه هدفتان را در ذهن داشته باشید و فرایند بازسازی را بر اساس آن هدف جلو ببرید. این هدف مثل قطب‌نما عمل می‌کند و جهت کارهای درست در هنگام بازسازی را نشان‌تان می‌دهد تا منابع مالی خود را به صورت هوشمندانه خرج کنید.

 

گام دوم: بررسی قوانین و ضوابط شهرداری برای تغییر و بازسازی خانه ویلایی

پس از اینکه هدف خود را از بازسازی خانه مشخص کردید، می‌توانید به شهرداری منطقه، شهر یا روستایی که منزل شما در آن قرار گرفته است، مراجعه کنید و اطلاعات کامل و جامعی در مورد اصول و ضوابط بازسازی خانه ویلایی کسب کنید. معمولاً تخریب دیوارهای باربر، جابجایی راه‌پله‌ها، جابجایی دیوارهای حیاط و پارکینگ، نیاز به مجوز شهرداری دارد.

در صورتی که می‌خواهید اطلاعات جامع‌تری در این زمینه کسب کنید، کافی است از یک فرد متخصص یا یک شرکت دکوراسیون داخلی و بازسازی در این زمینه مشورت بگیرید تا بفهمید کاری که می‌خواهید در منزل ویلایی خود انجام دهید، نیاز به مجوز دارد یا خیر. توجه داشته باشید: «در صورت اجرای فرایند بازسازی به صورت غیرقانونی و بدون مجوز، مشمول جریمه یا حتی تخریب بخش‌های بازسازی‌شده خواهید شد.»

بازسازی محوطه خانه ویلایی

گام سوم: تعیین بودجه متناسب با هدف برای بازسازی خانه ویلایی

در این مرحله از فرایند بازسازی خانه ویلایی، تعیین کنید که چقدر می‌خواهید برای بازسازی خانه هزینه کنید. اگر می‌خواهید تحولی اساسی و زیربنایی ایجاد کنید، قاعدتاً لازم است مبلغ قابل توجهی هم بپردازید. ابتدا توان مالی خود را ارزیابی کنید و بر اساس این توان، بودجه‌ای برای بازسازی اختصاص دهید.

اگر خانه ویلایی مورد نظر، تنها مسکنی است که در اختیار دارید، بهتر است بودجه‌ای هم برای چند ماه اجاره یک منزل دیگر کنار بگذارید؛ چون بازسازی خانه ویلایی بسته به حجم کار، 3 تا 6 ماه زمان نیاز دارد. گاه فرایند بازسازی بیش از 6 ماه هم زمان می‌برد.

 

گام چهارم: اطلاع دقیق از هزینه و قیمت بازسازی خانه ویلایی

اکنون که هدف از بازسازی خانه ویلایی را مشخص و بودجه خود را تعیین کردید، زمان آن است که هزینه بازسازی بخش‌های مختلف خانه را برآورد کنید. در مقاله هزینه بازسازی خانه تلاش شده است که هزینه بازسازی بخش‌های مختلف به صورت مختصر و مفید نوشته شود.

اگر می‌خواهید کار خاصی در خانه خود انجام دهید و در پی کسب اطلاع از هزینه دقیق آن هستید، می‌توانید با شرکت بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی تهران ایده تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه هزینه دقیق این کار را به شما اعلام کنند.

یکی از بهترین راه‌ها برای کسب اطلاع از هزینه بازسازی خانه ویلایی این است که با چندین شرکت مختلف تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تر و جامع‌تری کسب کنید. 

عموماً هزینه بازسازی خانه ویلایی به چهار عامل «عمر ساختمان»، «میزان تغییرات»، «مصالح مورد استفاده» و «دستمزد کارگران و متخصصان» بستگی دارد. قاعدتاً هر چه عمر بنا بیشتر باشد، ناگزیر هستید تغییرات اساسی‌تری ایجاد کنید و همین مسئله، هزینه بازسازی خانه را بالا خواهد بود. از طرفی کیفیت مصالح مصرفی هم تأثیر مهمی در هزینه تمام‌شده بازسازی دارند.

گام پنجم: برنامه‌ریزی زمانی برای اجرای پروژه بازسازی خانه ویلایی

اکنون زمان آن است که از یک مهندس، پیمانکار خبره یا شرکت بازسازی خانه کمک بگیرید و مدت زمان لازم برای اجرای بازسازی هر کدام از بخش‌های منزل را مشخص کنید. اگر تنها منزلتان، همین منزل ویلایی است با تعیین مدت زمان اجرای پروژه، می‌توانید منزل جدیدی را بر اساس این زمان‌بندی اجاره کنید تا کارهای بازسازی به اتمام برسد و بتوانید ساکن منزل نوساز خود شوید.

گام ششم: یافتن یک پیمانکار خبره یا شرکت بازسازی معتبر و عقد قرارداد

اکنون بر اساس بودجه و زمانی که تعیین کرده‌اید، با چند پیمانکار یا شرکت بازسازی معتبر صحبت و مذاکره کنید، قیمت‌هایشان را ببینید، نمونه‌کارهایشان را مشاهده کنید و در نهایت یکی از پیمانکاران یا شرکت‎ها را برگزینید. 

توجه داشته باشید که باید قبل از شروع کار، یک قرارداد درست و حسابی با طرف مقابل ببندید و در این قرارداد، هزینه، زمان اجرا، مبلغ جریمه برای هر روز تأخیر را بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند که در صورت دیرکرد یا پای‌بند نبودن پیمانکار به مفاد قرارداد، بتوانید اقدام حقوقی و قانونی لازم را پیش ببرید.

تا به اینجای کار، کلیه اقدامات لازم برای بازسازی خانه ویلایی خود را انجام دهید و اکنون نوبت پیمانکار یا شرکت بازسازی منزل است که پروژه شما را اجرا کند.

8 راهکار اساسی برای بازسازی خانه ویلایی و طراحی دکوراسیون داخلی

در این بخش از مقاله تصمیم داریم 8 راهکار اساسی برای بازسازی خانه‌های ویلایی ارائه دهیم:

1. بازسازی نمای بیرونی و حیاط خانه؛ کاری که خانه را به فضایی دل‌انگیز مبدّل می‌کند

افرادی که منازل آپارتمانی می‌خرند، چندان در قید بازسازی نمای بیرونی و حیاط آپارتمان نیستند؛ چون موضوعی مشاع و مربوط به کلیه اهالی ساختمان است؛ ولی خانه‌های ویلایی فضایی به نام حیاط دارند که اگر به خوبی بازسازی شود، زیبایی و آرامش خانه را صد چندان می‌کند.

با ایجاد یک باغچه، تغییر کفپوش حیاط (با پرسلاین، ترمووود، سنگ، بتن یا چمن مصنوعی)، تغییر دیوارپوش حیاط (با ترمووود، سنگ، گیاه مصنوعی و غیره) و در نظر گرفتن فضایی به عنوان پارکینگ، می‌توانیم جذابیت منحصر به فردی به حیاط ببخشیم. همچنین می‌توانیم از سیمان، سنگ، بتن، آجر و غیره برای نمای بیرونی خانه استفاده کنیم. تعویض در خانه هم می‌تواند نمای بیرونی خانه ویلایی را از نظر زیبایی، دگرگون کند.

در هنگام بازسازی خانه ویلایی، زیباسازی حیاط را فراموش نکنید

 

2. تعویض در و پنجره‌ها؛ عاملی مهم در زیبایی خانه و برای صرفه‌جویی در انرژی

با تعویض در و پنجره‌ها، استفاده از محصولاتی مثل UPVC یا آلومینیوم، می‌توانیم نمای خانه ویلایی خود را جذاب کنیم. همچنین با استفاده از شیشه دوجداره، می‌توانیم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم. در هنگام تغییر در و پنجره‌ها، به نورپردازی خانه هم توجه داشته باشید. سعی کنید پنجره‌ها را به گونه‌ای قرار دهید که خانه در طول روز، نور طبیعی مناسب و رضایت‌بخشی داشته باشد. این موضوع روی حال و هوای اهالی منزل، تأثیر به‌سزایی دارد.

3. تغییر زیرساخت‌های آب و برق خانه؛ کاری که برای خانه‌های کهن‌سال ضروری است

اگر خانه ویلایی‌تان قدیمی است، حتماً زیرساخت‌های آب و برق (کابل‌ها و لوله‌ها) فرسوده شده است و دیر یا زود، کار دستتان می‌دهد. پس اکنون که دست به کار بازسازی شده‌اید، حتماً لوله‌کشی آب، کابل‌ها و کلید و پریزها را نوسازی کنید. از طرفی اگر بخواهید تغییری در دیوارها و آشپزخانه خانه بدهید، ناگزیر هستید دوباره لوله‌کشی کنید و کابل بکشید؛ بنابراین بهتر است کل زیرساخت‌های آب و برق را نو کنید.

4. فکری برای کفپوش، دیوارپوش و نورپردازی خانه بکنید؛ چون خانه را دگرگون می‌کنند

اگر کفپوش منزلتان قدیمی است، می‌توانید آن را تخریب و از کفپوش‌های نوین و کارآمد مثل لمینت استفاده کنید. توجه داشته باشید که بهتر است کل کفپوش خانه، یکسان و یکپارچه باشد. در واقع اگر کفپوش پذیرایی، پارکت یا لمینت است، پیشنهاد می‌شود که برای اتاق خواب و آشپزخانه نیز از همین کفپوش استفاده کنید. اگر در منزلتان پله دارید، پیشنهاد می‌شود مقاله صفر تا صد انتخاب کفپوش پله، سنگی، پلاستیکی یا چوبی را مطالعه کنید تا بتوانید کفپوش پله‌ها را هم تغییر دهید.

استفاده از کاغذ دیواری و رنگ و نقاشی به صورت خلاقانه و حرفه‌ای، کمکتان می‌کند که خانه ویلایی شیک‌تر و دل‌نوازتری داشته باشید. اگر دیوارپوش منزل با دکوراسیون داخلی منزلتان هماهنگ باشد، قطعاً زیبایی منزل چند برابر می‌شود. اگر سالن پذیرایی منزلتان، کم‌نور و کوچک است، پیشنهاد می‌شود کاغذ دیواری‌های روشن با طرح‌های خلوت استفاده کنید تا پذیرایی منزل، روشن‌تر به نظر برسد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که سالن پذیرایی منازل ویلایی و آپارتمانی را متحول می‌کند، نورپردازی درست و هوشمندانه است. استفاده از چراغ‌های مناسب با تعداد کافی و جانمایی دقیق و حرفه‌ای آن‌ها می‌تواند منزل را روشن‌تر، زیباتر و دل‌نشین‌تر کند.

پیشنهاد می‌شود که برای نورپردازی منزل، حتماً از متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. شرکت بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی تهران ایده، گروهی از متخصصان دیزاین داخلی را در کنار خود دارد که برای نورپردازی منزل می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. با مطالعه مقاله صفر تا صد بازسازی اتاق نشیمن می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد زیباسازی سالن پذیرایی کسب کنید.

آلت: دیوارپوش و کفپوش مناسب؛ لازمه یک خانه ویلایی شیک

5. انتخاب سیستم سرمایش و گرمایش مناسب و کارآمد

برای سیستم سرمایش و گرمایش منزل ویلایی خود، انتخاب‌های هوشمندانه‌ای داشته باشید تا در فصول سرد و گرم سال، آسایش داشته باشید. برای انتخاب این سیستم‌ها بهتر است آب و هوای منطقه خود را در نظر بگیرید و پس از مشورت با متخصصان و افراد باتجربه، انتخابی هوشمندانه رقم بزنید.

6. برای عایق‌بندی سقف خانه یک فکر اساسی بکنید

یکی از بخش‌های مهم خانه، سقف آن است. پس از خرید خانه ویلایی، فوراً روی پشت بام بروید، سقف آن را بررسی کنید و در صورت نیاز، با ایزوگام سقف خانه را عایق‌بندی کنید. همچنین اگر بودجه، فضا و علاقه دارید، می‌توانید روف گاردن زیبایی روی بام منزل خود داشته باشید. برای طراحی روف گاردن، پیشنهاد می‌شود مقاله چگونه یک روف گاردن زیبا طراحی کنیم را مطالعه کنید.

7. بازسازی حمام و دستشویی؛ راهی برای افزایش آسایش خانواده

حمام و دستشویی، دو بخش اساسی منزل هستند که در صورت لزوم بهتر است لوله‌کشی آن را تغییر دهید، دیوارهای آن را عایق‌بندی کنید و شیرآلات زیباتری برای آن در نظر بگیرید. نصب توالت فرنگی هم به بهبود فضای حمام و دستشویی کمک می‌کند. با مطالعه مقاله 11 نکته کاربردی برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی می‌توانید بازسازی این دو بخش مهم را با هوشمندی و آگاهی انجام دهید.

8. بازسازی حرفه‌ای آشپزخانه؛ لازمه داشتن خانه‌های زیبا و چشم‌نواز

اگر می‌خواهید فضای خانه ویلایی‌تان قبل و بعد از بازسازی، هیچ شباهتی به هم نداشته باشد، حتماً باید آشپزخانه منزلتان را به صورت حرفه‌ای بازسازی کنید. استفاده از کابینت‌های زیبا و باکیفیت، شیرآلات مدرن و کانتر به‌روز، تأثیر شگفت و شگرف بر فضای منزل شما خواهد گذاشت. اگر می‌خواهید تحول عمیقی در آشپزخانه منزل ویلایی خود رقم بزنید، مقاله بازسازی آشپزخانه از صفر تا صد را به دقت مطالعه کنید.

شرکت بازسازی تهران ایده؛ آماده اجرای صفر تا صد پروژه‌های بازسازی خانه ویلایی

در این مقاله تلاش کردیم مراحل بازسازی خانه ویلایی را به صورت مختصر و مفید شرح دهیم. امیدواریم نکات این مقاله در هنگام بازسازی منزل ویلایی به شما کمک کند و باعث شود فرایند بازسازی را با آگاهی و دانش بیشتری جلو ببرید.

شرکت بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی تهران ایده، یکی از شرکت‌های معتبر و باتجربه‌ای است که منازل گوناگون آپارتمانی، ویلایی و کلنگی را بازسازی کرده و تجربیات و سابقه درخشانی در این عرصه دارد. در صورتی که شما هم تصمیم دارید پروژه بازسازی منزل ویلایی خود را به یک شرکت بازسازی حرفه‌ای بسپارید و صفر تا صد آن را به صورت تخصصی و اقتصادی پیش ببرید، کافی است با شماره 88707414-021 تماس بگیرید. کارشناسان و مشاوره شرکت تهران ایده به کلیه سوالات و ابهام‌های شما در زمینه بازسازی منزل پاسخ خواهند داد.

در صورتی که این مقاله برای شما مفید و آموزنده بود، پیشنهاد می‌شود مقاله چک لیست بازسازی خانه را مطالعه کنید. این مقاله به شما کمک می‌کند فرایند بازسازی انواع خانه را خیلی بهتر و دقیق‌تر پیش ببرید.

آیا تجربه خرید خانه ویلایی و بازسازی آن را دارید؟ از نظر شما مهم‌ترین کار برای بازسازی خانه‌های ویلایی چیست؟ لطفاً نظرها، پیشنهادها و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان شرکت تهران ایده در بخش دیدگاه‌ها (زیر همین مقاله) به اشتراک بگذارید.

 

سوالات پرتکرار:

  1. برای دریافت مجوز از شهرداری برای بازسازی خانه ویلایی به چه مدارکی نیاز است؟

فرم مجوز تعمیرات و تشکیل پرونده، کپی شناسنامه و کارت ملی، اصل و کپی سند مالکیت، فیش عوارض سالیانه، مجوز سازمان میراث فرهنگی برای خانه‌های واقع در بافت فرسوده، فرم مجوز تعمیرات توسط کارشناس و تأیید آن توسط مسئول واحد فنی و فرم تعهد کارفرما و گواهی استحکام بنا، مدارکی است که برای بازسازی خانه ویلایی مورد نیازتان خواهد بود.

  1. بازسازی خانه ویلایی را خودمان انجام دهیم یا از یک شرکت معتبر کمک بگیریم؟

یک سری از کارهای مربوط به بازسازی خانه ویلایی مثل خرید کاغذ دیواری را خودمان هم می‌توانیم انجام دهیم؛ ولی فرایند اجرای بازسازی، تخصصی است و شرکت‌های معتبر این کارها را به کمک تیم متخصص خود به بهترین شکل، سریع و با هزینه مناسب انجام می‌دهند.

  1. اصلی‌ترین مزیت شرکت تهران ایده برای بازسازی خانه ویلایی چیست؟

شرکت تهران ایده، سال‌هاست که در زمینه بازسازی انواع خانه‌ها از جمله منازل ویلایی فعالیت می‌کند و تیمی از بهترین متخصصان برق‌کاری، نصب کاغذ دیواری، نما، کابینت‌سازی، لوله‌کشی، نصب ایزوگام و غیره در کنار خود دارد تا منازل را به صورت حرفه‌ای، باکیفیت، سریع و با هزینه‌ای مناسب، بازسازی کند. تجربه، تخصص و خلاقیت، سه مورد از اصلی‌ترین مزایای تهران ایده هستند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

افتخارات و گواهی‌های تخصصی بازسازی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان هزینه های بازسازی!
اطلاعات خود را وارد کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.