معرفی سبک کلاسیک

طراحی کلاسیک

نقش اصلی این سبک در دکوراسیون داخلی، ایجاد احساس شادی و ظرافت در فضای داخلی می باشد. معمولا فضاهایی که با سبک کلاسیک طراحی شده اند، دارای اصالت ویژه ای هستند که بسیار جذاب و دلنشین می باشند. رنگ های به کار برده شده در این نوع سبک معمولا رنگ های ملایم ،گرم  و آرامی مثل کرم، طلایی، مرواریدی، قهوه ای، نقره ای، زیتونی و قرمز هستند که فضایی آرام و دنج را به همراه دارند.

داشتن خطوط ساده و تقارن از معیار های اصلی این سبک برای انتخاب وسایل، تجهیزات و تزیینات می‌باشد. همچنین نکته مهم در انتخاب این پارامترها استفاده از جنس هایی با کیفیت، مرغوب و پانل هایی از جنس چوب های اعلا با طیف رنگ های گرم و سنگین است. اغلب توصیه شده که رنگ دیوار ها و سقف در این نوع سبک سفید یا در این طیف رنگ مانند شیری، یا کرمی باشد. همچنین برای کف نیز ترجیحا از پارکت یا لمینت های در طرح چوب استفاده گردد. خواهان سبک کلاسیک از گذشته تا به امروزه  آمار بالایی داشته است و دکوراسیون داخلی منازل بیشتر ما این روزها به سبک کلاسیک طراحی شده است.

تقارن و یگپارچگی در سبک کلاسیک

معماری کلاسیک دارای تقارن و چیدمان های منظمی می باشد که از قرن ها پیش مورد توجه بوده است. در معماری کلاسیک برای فضای خارجی آن ستون ها به عنوان یکی از اصلی ترین موارد در ساخت این سبک می باشد. نمای بصری که ستون ها دارند، می تواند نقش به سزایی در زیبایی یک ساختمان داشته باشد. به کار گیری نقش های برجسته و زیبا روی ستون ها برای طراحی دکور در سبک کلاسیک بسیار حائز اهمیت است. سبک کلاسیک همچنین در طراحی های داخلی هم نقش به سزایی دارند که می توانند زیبایی های داخلی را تا حد زیادی افزایش دهند. دیوار های گچ بری شده و استفاده از مبلمان هایی آنتیک با ابزار، وسایل چوبی که روی آن ها حکاکی هایی وجود دارد، همچنین پرده هایی بسیار مجلل با پارچه هایی که طرح های شلوغی دارند از موارد پرکاربردی است که در سبک کلاسیک بسیار قابل توجه است. فضای ایجاد شده در سبک کلاسیک فضایی بسیار تاریخی و سرشار از آرامش می باشد که در این دوره مورد توجه و استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

طراحی کلاسیک

ویژگی های طراحی داخلی به سبک کلاسیک

ویژگی هایی که برای سبک کلاسیک تعریف می شود تنها مختص خود این سبک هستند. نظم و استقامت خاصی که این سبک به محیط شما می بخشد، یکی از عوامل بسیار قابل توجه استفاده از آن می باشد. تقارن هم در این سبک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع تمام مبل ها و دکورها به صورت متقارن و جفت در کنار یکدیگر قرار می گیرند. رنگ دکوراسیون هایی که برگرفته از سبک کلاسیک هستند، از اهمیت زیادی برخوردارند. بهره بردن از رنگ هایی که ابهت و وقار را به محیط می بخشند، پیشنهاد بسیار خوبی است. این رنگ ها که عبارتند از رنگ های قهوه ای، کرم و یا رنگ بژ طرفداران زیادی دارند.

یکی از مواردی که در دکورهای سبک کلاسیک در یک محیط بسیار مورد استقبال قرار گرفته است بهره بردن از یک کلکسیون با قفسه هایی چوبی و کمدهایی از این قبیل می باشند که با شیشه هایی به عنوان درب آن ها، مزین شده اند.

استفاده از این سبک  بخش های مختلف خانه:

به کارگیری سبک کلاسیک در هر قسمت از خانه می تواند متفاوت باشد. به طور مثال استفاده از این سبک در آشپزخانه متفاوت از قسمت های دیگر است.

طراحی کلاسیک

به طور معمول در این سبک برای قسمت آشپرخانه باید از کابینت هایی که دارای چوب های گردو و بلوط هستند بهره ببرید و روی درب کابینت ها حکاکی هایی با طرح های رومی و زیبا داشته باشید. رنگ کابینت ها در این سبک تیره یا روشن هستند، برای مثال توناژ هایی از قبیل رنگ های سفید استخوانی و یا توناژی تیره مثل قهوه ای سوخته طیف هایی است که در آشپرخانه به کار گرفته می شود.

برای اجرای سبک کلاسیک در اتاق خواب نیز باید به یک سری نکات توجه کنید. در این قسمت، استفاده از یک تخت چوبی با پشتی حکاکی شده بسیار مجلل می تواند انتخاب خوبی باشد. همچنین بهره بردن از آباژورهایی چوبی که دارای طرح هایی فاخر هستند نیز از موارد مهم سبک کلاسیک برای اتاق خواب است. پرده های اتاق خواب شما در این سبک باید دارای طرحی بسیار شلوغ و پر رنگ باشد، همچنین والان هایی بلند روی این پرده ها می تواند زیبایی محیط را دو چندان نماید.

 

برای قسمت نشیمن اتاق خواب ها تقارن در چیدمان را حتما رعایت نمایید. بهره بردن از چراغ آویز هایی لوکس با طرح های شلوغ می تواند بهترین انتخاب برای تکمیل زیبایی سبک شما در محیطتان شود.

از زمانی که به خودم آمدم، خودم را یک ساختمانچی دیدم. از دوران نوجوانی دست در دست پدربزرگ به کارگاه‌های ساختمانی سر می‌زدم و در حالی که کفش‌هایم غرق در خاک بود، گوش به حرف‌های اولین و معتبرترین معمار رویاهای نوجوانی‌ام می‌دادم. پدربزرگ همیشه به من می‌گفت: "تو باید یک مهندس باشی تا به مردم خدمت کنی." به همین دلیل تا کنکور فقط به مهندس‌شدن فکر می‌کردم. بعد از امتحانات ترم اول دانشگاه، کارآموز شدم. بعد از سه ماه حقوق گرفتم. ساختن به عشقم تبدیل شده‌بود. و الان بعد از گذشت بیش از یک دهه همچنان با عشقم زندگی می‌کنم. خوشحالم که بعد از کلی تجربه در پروژه‌ها و حضور در دوره‌های حرفه‌ای مهندسی، ساختمانچی‌بودن را در تهران‌ایده نفس می‌کشم.

فهرست مطالب