طراحی دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک به همراه عکس

طراحی کلاسیک

نقش اصلی این سبک در دکوراسیون داخلی، ایجاد احساس شادی و ظرافت در فضای داخلی می باشد. معمولا فضاهایی که با سبک کلاسیک طراحی شده اند، دارای اصالت ویژه ای هستند که بسیار جذاب و دلنشین می باشند. رنگ های به کار برده شده در این نوع سبک معمولا رنگ های ملایم ،گرم  و آرامی مثل کرم، طلایی، مرواریدی، قهوه ای، نقره ای، زیتونی و قرمز هستند که فضایی آرام و دنج را به همراه دارند.

داشتن خطوط ساده و تقارن از معیار های اصلی این سبک برای انتخاب وسایل، تجهیزات و تزیینات می‌باشد. همچنین نکته مهم در انتخاب این پارامترها استفاده از جنس هایی با کیفیت، مرغوب و پانل هایی از جنس چوب های اعلا با طیف رنگ های گرم و سنگین است. اغلب توصیه شده که رنگ دیوار ها و سقف در این نوع سبک سفید یا در این طیف رنگ مانند شیری، یا کرمی باشد. همچنین برای کف نیز ترجیحا از پارکت یا لمینت های در طرح چوب استفاده گردد. خواهان سبک کلاسیک از گذشته تا به امروزه  آمار بالایی داشته است و دکوراسیون داخلی منازل بیشتر ما این روزها به سبک کلاسیک طراحی شده است.

فهرست مطالب

دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

اگر به‌دنبال یک طرح بی‌نهایت جذاب و متعادل برای فضای داخلی خود هستید، دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک را انتخاب کنید که همچنان پیشتاز است و یک روش محبوب و دوست‌داشتنی در چیدمان داخلی به شمار می‌رود. عناصر معماری دکوراتیو، مبلمان ساده و مواد باکیفیت همراه با قوام و تقارن، نقش اصلی را در این سبک ایفا می‌کنند. کلاسیک‌ها برای کسانی که علاقه‌ای به تغییر ندارند و می‌خواهند سال‌ها از دکوراسیون جذاب لذت ببرند، مناسب هستند.

دکوراسیون داخلی کلاسیک، با الهام از اتاق‌های نشیمن انگلیسی و فرانسوی قرن نوزدهم فضا را دلنشین و آرامش‌بخش نشان می‌دهد. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ها، نکات مهم و دلایل محبوبیت سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی صحبت کنیم و راهنمایی برای طراحی کلاسیک داخلی ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

سبک کلاسیک در طراحی داخلی

ویژگی های طراحی داخلی به سبک کلاسیک

ویژگی هایی که برای سبک کلاسیک تعریف می شود تنها مختص خود این سبک هستند. نظم و استقامت خاصی که این سبک به محیط شما می بخشد، یکی از عوامل بسیار قابل توجه استفاده از آن می باشد. تقارن هم در این سبک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع تمام مبل ها و دکورها به صورت متقارن و جفت در کنار یکدیگر قرار می گیرند. رنگ دکوراسیون هایی که برگرفته از سبک کلاسیک هستند، از اهمیت زیادی برخوردارند.

بهره بردن از رنگ هایی که ابهت و وقار را به محیط می بخشند، پیشنهاد بسیار خوبی است. این رنگ ها که عبارتند از رنگ های قهوه ای، کرم و یا رنگ بژ طرفداران زیادی دارند.

یکی از مواردی که در دکورهای سبک کلاسیک در یک محیط بسیار مورد استقبال قرار گرفته است بهره بردن از یک کلکسیون با قفسه هایی چوبی و کمدهایی از این قبیل می باشند که با شیشه هایی به عنوان درب آن ها، مزین شده اند.

دکوراسیون داخلی کلاسیک

اصول دکوراسیون داخلی کلاسیک

وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون داخلی منزل سبک کلاسیک می‌شود، باید از اصول آن اطلاع داشته باشید و بهتر است دیزاین خود را با دیوارها شروع کنید. دیوارها معمولاً با انواع دکورهای گچی، گچبری، قرنیز و تابلو تزئین می‌شوند. تزیینات از این نوع باعث می‌شود فضای داخلی کلاسیک شاهانه و با وقار به نظر برسد. گچبری‌ها یا قاب‌های ظریف روی دیوارها به فضا ریتم و ظرافت می‌دهند.

ستون‌های اطراف آینه یا شومینه هم باعث تقارن و هماهنگی فضا می‌شوند. روی سقف نیز اتفاقات زیادی می‌افتد. مرکز سقف اغلب توسط یک گل رز گچبری‌شده در اطراف یک لوستر زینتی بزرگ و کریستالی یا ساده، اِشغال می‌شود.

فضای داخلی کلاسیک، منسجم و اغلب دارای یک نقش برجسته مثل الگوی روی پرده‌ها و کوسن‌ها است. با وجود فراوانی زیورآلات، اعتدال خاصی در کلاسیک‌های معاصر دیده می‌شود و البته تقارن حاکم بر فضای داخلی نیز چشمگیر است. بنابراین، حفظ تعادل و یکنواختی در این سبک اولویت است، مثلاً صندلی‌های راحتی به‌صورت جفتی در دو طرف میز و کمد یا شومینه قرار می‌گیرند.

لامپ‌ها، دیوارکوب‌ها، شمعدان‌ها و نقاشی‌ها نیز به‌همین‌ترتیب به‌طور متقارن روی بوفه‌ها یا نزدیک آینه‌ها قرار گرفته‌اند.

طراحی داخلی منزل کلاسیک

طراحان در هر شرکت دکوراسیون داخلی حرفه‌ای به‌خوبی می‌دانند که در انتخاب مبلمان برای فضای داخلی کلاسیک دستشان کاملاً باز است. مهم استفاده از جنس اصیل، باکیفیت و عتیقه‌مانند است. مبلمان کلاسیک با طرح‌های شیک در رنگ‌های چوبی گرم مانند گردو یا بلوط و روکش‌های مخمل یا چرم به فروش می‌رسند؛ اما اگر می‌خواهید کمی ساختارشکنی کنید، می‌توانید از مبل‌های پایه فلزی در دکوراسیون بهره ببرید.

اصول رنگ‌بندی دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک، ملایم و یکنواخت و عمدتا براساس سایه‌های کرم، بژ و قهوه‌ای گرم آرام و با وقار است. دیوارها معمولاً خنثی هستند؛ اما می‌توان با الگوهای محتاطانه راه راه یا کاغذ دیواری ژاکارد کمی به آن‌ها طرح و رنگ افزود. پارچه‌های پرده و روکش مبل و صندلی راحتی و کوسن‌ها با ظاهر کلی مطابقت دارند؛ اما با رنگ‌های پرجنب‌وجوش‌تر مثل سبز یا آبی به فضا زندگی می‌بخشند. در لوازم جانبی مقداری رنگ طلایی یا نقره‌ای وجود دارد؛ اما از تضادهای زننده در این دکوراسیون خبری نیست.

طراحی داخلی کلاسیک

تقارن و یگپارچگی در سبک کلاسیک

معماری کلاسیک دارای تقارن و چیدمان های منظمی می باشد که از قرن ها پیش مورد توجه بوده است. در معماری کلاسیک برای فضای خارجی آن ستون ها به عنوان یکی از اصلی ترین موارد در ساخت این سبک می باشد. نمای بصری که ستون ها دارند، می تواند نقش به سزایی در زیبایی یک ساختمان داشته باشد.

به کار گیری نقش های برجسته و زیبا روی ستون ها برای طراحی دکور در سبک کلاسیک بسیار حائز اهمیت است. سبک کلاسیک همچنین در طراحی های داخلی هم نقش به سزایی دارند که می توانند زیبایی های داخلی را تا حد زیادی افزایش دهند. دیوار های گچ بری شده و استفاده از مبلمان هایی آنتیک با ابزار، وسایل چوبی که روی آن ها حکاکی هایی وجود دارد، همچنین پرده هایی بسیار مجلل با پارچه هایی که طرح های شلوغی دارند از موارد پرکاربردی است که در سبک کلاسیک بسیار قابل توجه است.

فضای ایجاد شده در سبک کلاسیک فضایی بسیار تاریخی و سرشار از آرامش می باشد که در این دوره مورد توجه و استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

دکوراسیون کلاسیک

استفاده از این سبک بخش های مختلف خانه:

به کارگیری سبک کلاسیک در هر قسمت از خانه می تواند متفاوت باشد. به طور مثال استفاده از این سبک در آشپزخانه متفاوت از قسمت های دیگر است.

به طور معمول در این سبک برای قسمت آشپرخانه باید از کابینت هایی که دارای چوب های گردو و بلوط هستند بهره ببرید و روی درب کابینت ها حکاکی هایی با طرح های رومی و زیبا داشته باشید. رنگ کابینت ها در این سبک تیره یا روشن هستند، برای مثال توناژ هایی از قبیل رنگ های سفید استخوانی و یا توناژی تیره مثل قهوه ای سوخته طیف هایی است که در آشپرخانه به کار گرفته می شود.

برای اجرای سبک کلاسیک در اتاق خواب نیز باید به یک سری نکات توجه کنید. در این قسمت، استفاده از یک تخت چوبی با پشتی حکاکی شده بسیار مجلل می تواند انتخاب خوبی باشد. همچنین بهره بردن از آباژورهایی چوبی که دارای طرح هایی فاخر هستند نیز از موارد مهم سبک کلاسیک برای اتاق خواب است. پرده های اتاق خواب شما در این سبک باید دارای طرحی بسیار شلوغ و پر رنگ باشد، همچنین والان هایی بلند روی این پرده ها می تواند زیبایی محیط را دو چندان نماید.

برای قسمت نشیمن اتاق خواب ها تقارن در چیدمان را حتما رعایت نمایید. بهره بردن از چراغ آویز هایی لوکس با طرح های شلوغ می تواند بهترین انتخاب برای تکمیل زیبایی سبک شما در محیطتان شود.

 

سبک کلاسیک

شرکت دکوراسیون داخلی تهران ایده

کلاسیک‌گرایی به‌عنوان «مجموعه‌ای از مفاهیم نظری و هنجارهای عملی برگرفته از معماری یونان و روم باستان برای ترکیب و ارزیابی آثار هنری» تعریف شده است. در حوزه هنری و معماری، این اصطلاح به‌طورکلی تجلیاتی را تعریف می‌کند که به‌طور رسمی از معماری کلاسیک یونانی یا رومی برگرفته و به‌عنوان مدل ایدئال پذیرفته شده است.

شرکت دکوراسیون داخلی تهران ایده با سابقه کاری نزدیک به 15 سال تجربه در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی منزل افتخار دارد تا از آغاز تا پایان انواع طراحی‌های داخلی کلاسیک و کلاسیک مدرن با شما همراه باشد و بهترین ایده‌ها و اجراهای بازسازی و تغییر دیزاین منزل را ارائه دهد. ما در تهران ایده می‌توانیم انواع خدمات دکوراسیون داخلی، بازسازی منزل، بازسازی آپارتمان مسکونی و انواع ساختمان‌ها را در کمترین زمان، بهترین کیفیت و مناسب‌ترین هزینه بازسازی خانه انجام دهیم. برای اطلاع از خدمات و مشاوره آنلاین می‌توانید به سایت تهران ایده مراجعه کنید.

 

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک

ویژگی‌های دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک

سبک طراحی داخلی کلاسیک، روشی برای تجهیز خانه بر اساس ایده اصالت و شیک بودن با استفاده از مبلمان باکیفیت و بادوام است. عوامل دیگری نیز در ایجاد ظرافت جاودانه دیزاین کلاسیک نقش دارند، مانند افزودن اثاثیه با ابهت و شیک، با الهام از سبک یونانی-رومی و تزئینات مجلل برگرفته از تأثیرات دوره رنسانس، باروک و دوران ویکتوریا. بااین‌حال، برخی از ویژگی‌های کلی در دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک وجود دارد که آن را از سایرین متمایز می‌کند.

سبک دکوراسیون کلاسیک

  • اول از همه عناصر مبلمان هستند که به‌صورت متقارن و هماهنگ چیده می‌شوند و 2 عامل کلیدی در ایجاد فضایی متعادل و دلپذیر مطابق با قوانین کلاسیک را می‌سازند.
  • استفاده از مصالح اصیل و باکیفیت مانند بلوط، چوب ماهون، گیلاس یا راش، سرامیک، برنز و مرمر و همچنین پرده‌ها و کفپوش‌های درجه یک نیز از ویژگی‌های مهم این سبک محسوب می‌شوند.
  • در کنار مبلمان استاندارد، فضای داخلی به سبک کلاسیک می‌تواند دارای ستون‌ها یا نیم‌ستون‌ها، فریزها، قرنیزها، گچبری‌های گل رز و حتی مجسمه‌های آنتیک باشد که همگی ویژگی‌های ظریف یادآور دوران باستان هستند.
  • رنگ‌های پایه ترکیبی عالی از رنگ‌های سرد و گرم روشن و خنثی هستند که با هدف برجسته‌کردن سایر عناصر مانند سنگ مرمر یا چوب‌های باکیفیت در نظر گرفته می‌شوند.
  • نورپردازی فضای داخلی خانه‌های کلاسیک با کمک لامپ‌های ساده، لوسترهای کریستال یا نور غیرمستقیم برای ایجاد فضایی دلپذیر طراحی می‌شود.
  • صندلی‌های دور میز در اتاق ناهارخوری و مبل‌ها و صندلی‌های اتاق نشیمن، همگی دارای طرح‌های زیبا و آراسته هستند و از پارچه‌های ظریفی ساخته شده‌اند که لوکس‌بودن و پیچیدگی را به رخ می‌کشند.

یک مزیت مهم در دکوراسیون کلاسیک این است که برای ایجاد این سبک نیازی به بودجه هنگفت ندارید. در عوض، می‌توانید اشیای قدیمی را بردارید و به آن‌ها جان تازه‌ای بدهید! درواقع، سه‌چهارم مبلمان و دکور شما باید مدرن و یک‌چهارم قدیمی یا سنتی باشد. حفظ این تعادل به شما کمک می‌کند که کمی از فضای کاملاً سنتی فاصله بگیرید و به فضای مدرن هم اجازه ورود بدهید.

اگر بخواهید به‌سمت سبک کلاسیک مدرن متمایل شوید، باید بدانید که پالت رنگ مرتبط با سبک کلاسیک مدرن یکی از ویژگی‌های بارز آن است. سبک کلاسیک مدرن پر از رنگ‌های خنثی گرم غنی با کنتراست مشکی است. شما اغلب با رنگ‌های سبز تیره، سرمه‌ای، چوب طبیعی و گردو مواجه خواهید بود؛ اما نکته کلیدی این است که پایه کلی خود را با مبلمان بژ کرم خنثی نگه دارید و برای کنتراست از عناصر مشکی استفاده کنید. این سبک نماد ثروت و شکوه است و درعین‌حال، باعث می‌شود احساس راحتی نوستالژیک داشته باشید.

نکات مهم در اجرای دکوراسیون سبک کلاسیک مدرن

اولین نکته در اجرای دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک مدرن همان قانون سه‌چهارم – یک‌چهارم است که کمی بالاتر درباره آن صحبت کردیم. رعایت این قانون باعث سادگی و وقار مبلمان شما می‌شود. دومین قدم این است که همه‌چیز را به‌طورکلی گرم و طبیعی نگه دارید و برای کنتراست کمی رنگ مشکی یا تیره استفاده کنید.

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک مدرن را می‌توان به‌عنوان تلفیقی بین گذشته و حال تعریف کرد که در آن عناصر معمولی به‌لطف تعادل ماهرانه اشکال، رنگ‌ها و خطوط تقویت می‌شوند. این ادغام به محیط‌هایی که به‌طور همزمان بیانگر تجمل، ظرافت، راحتی و عملکرد هستند، زندگی می‌بخشد. این سبک در مقایسه با سبک کلاسیک خالص، بیشتر بر بهینه‌سازی فضا و عملکرد متمرکز است.

در سبک کلاسیک مدرن، روی طراحی هر عنصر کاملاً دقت می‌شود تا هم زیبا و هم کاربردی باشد. فضای پیچیده و اثیری معمولی محیط‌های کلاسیک نه از طریق تجملات، بلکه از طریق سادگی، هندسه، تقارن، تناسب و راحتی متمایز می‌شود که در آن فرم‌های منطقی بر اَشکال مدور دوران باروک غالب است و عناصر تزئینی، اگرچه وجود دارند و مجلل‌اند؛ اما محتاطانه‌تر، منظم‌تر و سختگیرانه‌تر هستند.

 

در اتاق‌های مدرن به‌سبک کلاسیک، عناصر رنگی تند اغلب جای خود را در کنار پایه‌های رنگی روشن پیدا می‌کنند که به‌ویژه برای مبل‌ها، پرده‌ها، فرش‌ها و بالش‌ها استفاده می‌شود. چنین نت‌های رنگی حسی از لوکس بودن و شکوه را به ظاهر کلی فضا می‌افزایند. استفاده از عناصر طلاکاری سایه‌های همیشه حاضر در این اتاق‌ها هستند که به‌ویژه برای تکمیل لوازم جانبی، لوسترها و قاب‌های آینه، کابینت، میز و مبلمان استفاده می‌شوند.

دلایل محبوبیت سبک کلاسیک در طراحی داخلی

سبک طراحی داخلی کلاسیک، جذابیتی جاودانه دارد که فراتر از هر دوره یا مد است و در دنیایی که با سرعت هرچه تمام‌تر به‌دنبال مدهایی است که اغلب فقط یک فصل دوام می‌آورند، چیدمان کلاسیک یک پناهگاه امن محسوب می‌شود. درواقع، انتخاب مبلمان، رنگ‌ها و پوشش‌های معمولی سبک کلاسیک به افراد اعتماد به نفس می‌دهد تا فضاهایی باشکوه خلق کنند. علاوه‌براین، افراد به دلایل زیر جذب سبک کلاسیک می‌شوند:

  • عناصر ظریف و پیچیده: مواد باکیفیت و پرداخت‌های ظریف از جمله عناصر اصلی هستند که افراد را به‌سمت انتخاب سبک طراحی داخلی کلاسیک سوق می‌دهند. هیچ‌چیز خوشایندتر از زندگی در محیطی باصفا نیست که در آن به کوچکترین جزئیات هم دقت شده باشد. روکش‌های مرمر و چوب (مرمر ماده‌ای سرد و چوب گرم و دنج است)، به لطف رگه‌های متنوعی که از خود نشان می‌دهند، برای اثاثیه یا لوازم داخلی و سطوح مبلمان، میزهای جانبی و کابینت‌ها استفاده می‌شوند و هاله‌ای مقاومت‌ناپذیر از ظرافت ایجاد می‌کنند. روکش‌های طلاکاری و نقره‌ای، عناصر نمادین سبک کلاسیک هستند که بازی‌های پیچیده‌ای از نور را به‌وجود می‌آورند.
  • مبلمان و لوازم آنتیک: مبلمان کلاسیک به‌معنای احاطه‌شدن با قطعاتی است که شبیه آثار هنری هستند؛ اما با این تفاوت که این جلوه‌ها به‌جای موزه در خانه‌ای گرم و دلپذیر به چشم می‌خورند.
  • تزئینات جانبی لوکس: در این سبک، لوازم لوکس؛ اما همیشه متعادل در چیدمان مبلمان، دیوارها، درها و پنجره ها دیده می‌شوند.
  • رنگ‌های ملایم و دلپذیر: در فضاهای سبک کلاسیک تمایل به ایجاد یک پالت رنگ ملایم وجود دارد تا تعادل بصری و احساس نظم و تعادل سبکی را ایجاد کند.
  • نورپردازی گرم و صمیمی: شما نیازی به آویزان‌کردن لوسترهای کریستالی عظیم ندارید؛ اما نورپردازی یکنواخت، ظریف و ملایم باعث حس راحتی و آرامش می‌شود.

دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل

چگونه طراحی داخلی کلاسیک انجام دهیم؟

فضای داخلی کلاسیک از قوانین ساده‌ای پیروی می‌کند که می‌توانید آن‌ها را با طراحی مدرن خود تطبیق دهید. 4 عنصر کلیدی در طراحی کلاسیک وجود دارد که به خانه شما جاذبه سنتی می‌بخشد.

  • نقطه کانونی را پیدا کنید: نکته کلیدی در یک فضای داخلی کلاسیک، تقارن و نظم است، با قرار دادن مبلمان حول یک نقطه کانونی کلیدی مانند شومینه، پنجره یا ستون اصلی شروع کنید.
  • همسانی و تقارن را رعایت کنید: سعی کنید تصاویر آینه‌ای مانند مبل‌های یکسان روبروی یکدیگر با یک میز عسلی بین آن‌ها یا یک مبل بلند و دو صندلی تکی در مقابل هم ایجاد کنید. وقتی روش کاملاً ساده چیدمان مبلمان را درک کردید، می‌توانید سایر عناصر را هم با آن تطبیق دهید. سبک کلاسیک شامل مبلمان خوش‌ساخت با جزئیاتی مانند خاتم‌کاری و پایه‌های منبت است. پارچه‌های مبلی که دارای بافت و الگوهای ظریف و راه راه‌های ساده هستند هم انتخاب‌های محبوبی به شمار می‌روند.
  • به رنگ‌های ملایم فکر کنید: به‌جای رنگ‌های تند به رنگ‌های زرد، آبی، سبز و قهوه‌ای در یک تناژ ملایم فکر کنید. استفاده از رنگ سفید شفاف برای تزئینات و جزئیات می‌تواند ظاهری تازه و به‌روز به سبک کلاسیک بدهد. مثلاً دو صندلی راحتی کرم رنگ انتخاب کنید و کوسن‌هایی با رنگ آبی دریایی یا سبز پاستیلی روی آن‌ها قرار دهید.
  • آثار هنری: یک اثر هنری یا تندیس بزرگ را بالای شومینه و بین دو شمعدان قرار دهید یا آثار هنری با همان اندازه یا رنگ را در دو طرف در آویزان کنید. برای کوسن‌ها، هماهنگی با رنگ و محل قرارگیری اهمیت دارد. آن‌ها را یکی در مقابل دیگری قرار دهید یا با گوشه‌های مبل زاویه دهید و رنگ ها و الگوها را در انتهای دیگر تکرار کنید.

سخن پایانی

ظرافت ذاتی، فضای لوکس، جزئیات دقیق و استفاده از مواد باکیفیت تنها برخی از ویژگی‌های دکوراسیون داخلی سبک کلاسیک است. سبک کلاسیک همیشه مورد علاقه بسیاری از افراد است و خواهد بود؛ چون حسی جهانی و غیرقابل انکار از زیبایی، اصالت و شکوه را منتقل می‌کند. شما هم اگر با مطالعه این مقاله به این سبک علاقمند شده‌اید، می‌توانید با ما در تهران ایده تماس بگیرید و از مشاوره با متخصصان ما بهره‌مند شوید.

از زمانی که به خودم آمدم، خودم را یک ساختمانچی دیدم. از دوران نوجوانی دست در دست پدربزرگ به کارگاه‌های ساختمانی سر می‌زدم و در حالی که کفش‌هایم غرق در خاک بود، گوش به حرف‌های اولین و معتبرترین معمار رویاهای نوجوانی‌ام می‌دادم. پدربزرگ همیشه به من می‌گفت: "تو باید یک مهندس باشی تا به مردم خدمت کنی." به همین دلیل تا کنکور فقط به مهندس‌شدن فکر می‌کردم. بعد از امتحانات ترم اول دانشگاه، کارآموز شدم. بعد از سه ماه حقوق گرفتم. ساختن به عشقم تبدیل شده‌بود. و الان بعد از گذشت بیش از یک دهه همچنان با عشقم زندگی می‌کنم. خوشحالم که بعد از کلی تجربه در پروژه‌ها و حضور در دوره‌های حرفه‌ای مهندسی، ساختمانچی‌بودن را در تهران‌ایده نفس می‌کشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *