جابه جایی مکان سرویس ها و آشپزخانه

فهرست مطالب

آیا جابجایی سرویس ها و آشپزخانه امکان پذیر است؟

احتمالا این اصطلاح را زیاد شنیده اید که ازدواج مثل یک هندوانه ی در بسته است تا هندوانه رو نبری نمیتوانی صد درصد بگویید شیرین و رسیده است یا کال و بی مزه؟!!!!!
ولی خب راه هایی هم هست که برای تشخیص یک هندوانه ی خوب می تواند کمک کند مثل توجه به شیار های روی هندوانه، رنگ پوست هندوانه و……
برای جابجایی سرویس، حمام و آشپزخانه اگر از ما بپرسید ما هم به همین ضرب المثل اشاره می کنیم. مخصوصا اگر تلفنی این سوال از ما شود!!

بازسازی آشپزخانه از صفر تا صد

سیستم تاسیسات یک ساختمان چند سال ساخت که سالها پیش، با لوله های قدیمی و معمولا بدون نقشه اجرایی ساخته شده، قطعا برای تغییرات، حساسیت بسیار بالایی دارد چون هر اشتباهی در تشخیص محل قرار گیری و جنس این لوله های مدفون می تواند باعث تحمیل هزینه های سنگین و جبران ناپذیر به ساختمان ها شود، پس شاید مهمترین کار قبل از هرچیزی پیدا کردن محل عبور لوله های تاسیساتی اصلی یا اصطلاحا رایزر هاست. برای جابجایی سرویس و حمام باید به چند نکته مهم توجه داشت:

– جنس لوله های فاضلاب و لوله کشی سرد و گرم ساختمان در حال حاضر

– محل عبور رایزر و لوله های اصلی ساختمان

– عبور لوله ها از کف واحد یا از زیر سقف

-موقعیت ستون گذاری ساختمان (آیا این ستون ها در داخل حمام و سرویس قرار گرفتند)

– امکان اتصال و دسترسی به لوله های خروجی اصلی ساختمان

بعد از بررسی این موارد توسط متخصصین تاسیسات و معماری، در مرحله ی بعدی جانمایی آشپزخانه، حمام و سرویس جدید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اینکه آیا آشپزخانه در جانمایی جدید نور کافی دارد؟ دسترسی به فضای باز جهت خروج لوله های هود و هواکش وجود دارد؟ و یا اینکه سرویس و حمام دسترسی مناسب به اتاق خواب ها خواهند داشت ؟

البته این جابجایی چالش هایی هم دارد که حتما باید به آن توجه داشته باشید. جابجایی سرویس، حمام و آشپزخانه نیاز به مجوز از شهرداری و ارگان های مربوط از جمله اداره ی گاز دارد.

اگر برای دریافت این مجوز ها اقدامی نکنیم قطعا موقع فروش خانه باید متحمل هزینه وجریمه های سنگین شویم.پس بهتراست بعد از تکمیل نقشه های اجرایی و تاسیسات حتما جهت دریافت مجوز به شهرداری مراجعه کنیم.

 

از زمانی که به خودم آمدم، خودم را یک ساختمانچی دیدم. از دوران نوجوانی دست در دست پدربزرگ به کارگاه‌های ساختمانی سر می‌زدم و در حالی که کفش‌هایم غرق در خاک بود، گوش به حرف‌های اولین و معتبرترین معمار رویاهای نوجوانی‌ام می‌دادم. پدربزرگ همیشه به من می‌گفت: "تو باید یک مهندس باشی تا به مردم خدمت کنی." به همین دلیل تا کنکور فقط به مهندس‌شدن فکر می‌کردم. بعد از امتحانات ترم اول دانشگاه، کارآموز شدم. بعد از سه ماه حقوق گرفتم. ساختن به عشقم تبدیل شده‌بود. و الان بعد از گذشت بیش از یک دهه همچنان با عشقم زندگی می‌کنم. خوشحالم که بعد از کلی تجربه در پروژه‌ها و حضور در دوره‌های حرفه‌ای مهندسی، ساختمانچی‌بودن را در تهران‌ایده نفس می‌کشم.