...

طراحی دکوراسیون اتاق کودک خود را چگونه جذاب تر کنیم؟

اشتراک گذاری :

طراحی دکوراسیون اتاق کودک در واقع یکی از مهم ترین کارهایی است که پدر و مادر ها درگیر آن هستند. با توجه به این که بیشتر وقت کودک در اتاق  خواب می گذرد طراحی دکور آن تاثیر به سزایی در روحیه و خلق و خوی آن ها می گذارد.

احساس امنیت و آسایش برای کودک در اتاقش، می تواند باعث شادی و نشاط او شود. در نتیجه باید در انتخاب دکور مناسب اتاق کودک توجه لازم را داشته باشید.

اتاق کودک با توجه به موارد بسیاری می تواند یک محیط مناسب را برایشان رقم بزند. دخترها با توجه به روحیه ملایم تری که دارند باید اتاقی با طرح های دخترانه و جذاب داشته باشند و در مقابل پسرها هم باید اتاقی متناسب با روحیه سلطه گرانه خود داشته باشند.

کودکان نقش مهمی در شادی زندگی شما دارند در نتیجه فراهم کردن محیطی آرامش بخش و شاد برای آن ها می تواند تاثیر مثبتی در زندگی و آینده داشته باشد. در ادامه این مقاله شما را با موارد مهمی که می تواند به انتخاب یک طرح زیبا به شما کمک کند می پردازیم.

سرویس خواب:

مهم ترین قسمت و فاکتوری که در اتاق خواب کودک وجود دارد انتخاب سرویس خواب می باشد. برای انتخاب این مورد با در نظر گرفتن جنسیت فرزند خود می توانید از بین انواع سرویس خواب های مختلف مناسب ترین آن ها را انتخاب نمایید.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک

با توجه به ابعاد اتاق و اندازه فضای خود می توان سرویس خواب را انتخاب کنید. اگر قصد خرید سرویس خوابی را دارید که می خواهید تا سن نوجوانی کودک مورد استفاده قرار بگیرد باید به قطعات آن دقت داشته باشید.

رنگبندی دکوراسیون اتاق کودک:

تاثیری که رنگ اتاق خواب کودکان دارد بسیار زیاد می باشد. تعیین رنگ متناسب برای اتاق خواب کودک خود می تواند تاثیر مستقیمی بر روی روحیه او داشته باشد.

برای کودکانی که بسیار پرانرژی و شیطون محسوب می شوند می توانید از رنگ های سردی از قبیل آبی استفاده کنید که تا حدی آرامش را برای آن ها به ارمغان بیاورد و برعکس اگر فرزندی آرام و منزوی دارید استفاده از رنگ هایی پرانرژی و گرم مثل نارنجی می تواند شور و هیجان خاصی را در کودکتان ایجاد کند.

استفاده از اسباب بازی در طراحی  دکوراسیون اتاق کودک :

وجود اسباب بازی های مختلف برای اتاق کودک می تواند شادی و هیجان مضاعفی را به او ببخشد. همان طور که می دانیم بازی و سرگرم شدن کودک با اسباب بازی هایی که خلاقیت آن ها را تقویت می کند بسیار حائز اهمیت است.

می توان با توجه به پسر یا دختر بودن فرزند خود وسایل بازی متناسبی برای آن ها تهیه کنید و با آن ها به دکور اتاقشان بپردازید تا علاوه بر زیبایی بخشیدن به طرح اتاق باعث شاد شدن کودک شود.

انتخاب پرده مناسب برای اتاق:

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک

برای اتاق کودکان بهتر است که از رنگ های شادتری استفاده کنید. چرا که انتخاب رنگ شاد و مناسب می تواند باعث تغییر حال و هوای روحیه کودک شود و پرده هایی که ترکیبات رنگی شادی در آن ها به کار رفته است می توانند روشنایی بسیاری به فضا ببخشند. توجه داشته باشید که رنگ پرده اتاق خود را متناسب با زمینه ی اتاق انتخاب کنید. اگر نور بسیار شدیدی وارد اتاق می شود می توانید با استفاده از شید و یا یالان درصد شدت نور را کاهش دهید.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب :

کاغذ دیواری درواقع یکی از مواردی است که اجرای آن در اتاق خواب کودک می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی طرح دکوراسیون آن داشته باشد. در این مورد بهتر است قسمتی از دیوار را با رنگ ملایم کاغذ دیواری کرده و یا بخشی از دیوار را توسط نقاشی تزئین نمایید.

توجه به نورپردازی:

انتخاب یک چراغ و یا لوستر متناسب برای اتاق کودک خود یکی از موارد بسیار مهم به شمار می آید. نورپردازی در اتاق اثر مستقیمی بر حس و حال کودک شما دارد. استفاده از لوستری فانتزی و عروسکی متناسب با طرح دکور اتاق و پوشش های رنگی که هماهنگی بین اجرای دیگر را تکمیل می کند بسیار با اهمیت است.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک

اتاق کودک در شب نباید بسیار تاریک باشد چرا که با توجه به سن کم آن ها امکان به وجود آمدن ترس برای آن ها ایجاد می شود در نتیجه استفاده از یک شب خواب و یا چراغ خواب در اتاق و روشن کردن آن ها در شب می تواند بسیار موثر باشد.

نکات مهم درمورد طراحی دکوراسیون اتاق کودک :

  • برای مزین کردن اتاق کودک خود می توانید از عکس های خودش بهره بگیرید چرا که مرور خاطرات کودکی برا ی فرزند شما می تواند تاثیر مثبتی در روحیه او داشته باشد.
  • اگر کودک شما به سنی رسیده است که می تواند خودش تصمیم گیری کند و قدرت انتخاب دارد بهتراست مسئولیت انتخاب دکوراسیون اتاق را به خودش واگذار کنید البته با کمک خودتان چرا که این عمل علاوه بر افزایش شوق و هیجان کودک باعث بالا رفتن اعتماد به نفس او هم می شود.
  • سعی کنید در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک فضاهای خلاقانه ایجاد کنید و هر بخش از اتاق را برای قسمتی از وسایلش در نظر بگیرید و نحوه نگه داری و منظم کردن وسایل اتاقش را به او یاد بدهید.
  • مزین کردن دیوار بالای تخت کودک می تواند زیبایی آن را دوچندان کند سعی کنید از شلف های کودکانه با طرح ها و کاراکترهایی که مورد علاقه کودک می باشد بهره بگیرید و یا با ریسه هایی که لامپ های کوچک رنگی دارند در میان انبوهی از عکس های کودک آن را تزئین نمایید.
  • در نظر گرفتن بودجه برای خرید و تهیه لوازم نیز بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک

طراحی دکوراسیون اتاق کودک می تواند تاثیری در روحیات کودک شما هم داشته باشد که بسیار حائز اهمیت است پس با وجود تمام دغدغه ها و مشغله های موجود سعی کنید وقت کافی برای انتخاب یک طرح مناسب در اتاق داشته باشید. روحیه لطیف و بسیار حساسی که کودکان دارند باعث می شود کار مشکلی را برای انتخاب طرح دکور متناسب داشته باشید اما با وجود انواع مدل ها و ایده هایی که امروزه موجود هستند قطعا می توانید انتخاب درستی انجام دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

افتخارات و گواهی‌های تخصصی بازسازی ساختمان

مشاوره رایگان هزینه های بازسازی!
اطلاعات خود را وارد کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.