طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان

طراحی دکوراسبون اتاق نوجوان

طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان امری بسیار مهم و گاهی نیز سخت می‌باشد. در واقع معمولا نوجوان‌ها دوست دارند بیشتر وقتشان را در بیرون از خانه بگذرانند. پس در این بین بسیار مهم است که در خانه فضایی دوست داشتنی برای آن ها ایجاد کنیم تا در بودن در خانه هم لذت ببرند. دکوراسیون اتاق خواب نوجوانان باید به گونه‌ای باشد تا در اتاق خود احساس راحتی و آرامش کرده و بتوانند در آن به تکالیف و سرگرمی‌های خود بپردازند.

موارد زیادی هستند که باید در طراحی دکوراسیون اتاق نوجوانان در نظر گرفت. اول از همه باید ببینیم که اتاق متعلق به چه جنسیتی است. زیرا همان طور که می‌دانید امروزه اتاق خواب دختران با اتاق خواب پسران در همان نگاه اول کاملا متفاوت هستند. در ادامه به تمام نکات مورد نیاز در طراحی اتاق خواب نوجوانان می‌پردازیم.

زیرا وسایلی هستند که باید در اتاق خواب موجود باشند و هماهنگی آن ها با یکدیگر و با خود اتاق بسیار مهم می باشد.

طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان دختر

شاید شما هم اولین چیزی که به ذهنتان بیاید تخت باشد. خوب کاملا هم منطقی است! اما قبل از آن رنگ اتاق خواب بپردازیم. دختر ها معمولا رنگ های شاد، جیغ و البته رنگ صورتی را بسیار دوست دارند.

طراحی دکوراسبون اتاق نوجوان

اما قبل از انتخاب رنگ برای اتاق، نظر فرزند خود را بپرسید و مناسب سلیقه ی او رنگ را انتخاب کنید.

پس از انتخاب رنگ، سراغ تخت و پرده در صورت وجود پنجره می‌رویم.

باید حتما ابعاد و ویژگی های اتاق را در نظر بگیرید و تختی مناسب ابعاد اتاق خود انتخاب کنید. رنگ تخت، پرده و کف پوش باید حتما متناسب هم باشند و بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید که هیچ وقت خسته کننده نمی‌شوند.

برای انتخاب کف پوش اتاق دختران نسبت به پسران شما گزینه‌ها و انتخاب‌های بیشتری را خواهید داشت. در مرحله‌ی بعد باید با توجه به سرگرمی‌ها و فعالیت‌های نوجوان، لوازم دیگر را تهیه کنید.

لوازمی همچون میز کامپیوتر، قفسه های کتاب و کمد لباس و بسته به علایق نوجوان خود فضایی را برای سرگرمی‌های او در نظر بگیرید. سعی کنید تمام وسایلی را که انتخاب می‌کنید، لوازمی مدرن و لوکس باشد تا در نهایت فضایی مدرن و دوست داشتنی برای نوجوان ایجاد شود.

کاغذ دیواری می تواند فضای اتاق را کاملا عوض کند. در طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان دختر حتما از کاغذ دیواری با رنگ‌های شاد دخترانه استفاده کنید.

این که طرح کاغذ دیواری شلوغ باشد یا خیر حتما باید به دیگر وسایل و ابعاد اتاق توجه کنید تا در نهایت هماهنگی کل اتاق حفظ شود. استفاده از لوستر و طبقه های دیواری فضای اتاق را کاملا مدرن و لوکس می‌کند.

طراحی دکوراسبون اتاق نوجوان

در انتخاب لوستر از طرح های مدرن و فانتزی استفاده کنید و با نصب طبقه های دیواری فضای بیشتری را برای عروسک ها و وسائل دختر نوجوان قرار می دهید.

طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان پسر

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسر هم همچون دختران، تمام موارد بالا را باید در نظر گرفت اما در سلیقه‌ی پسرانه‌اش.

سعی کنید اتاق خواب پسران بیشتر اسپرت باشد. همین طور پسران بیشتر رنگ های سرد را دوست دارند. البته قبل از انتخاب رنگ با نوجوان خود صحبت کنید و سلیقه‌ی او را بپرسید.

در واقع با این کار به نوجوانان خود اهمیت بیشتری داده و رابطه ی خوب خود را با آنان حفظ می‌کنید. در انتخاب رنگ و سایز تخت دقت کافی را داشته باشید که نوجوان علاوه بر استراحت بتواند کارهایی همچون دیدن فیلم, دورهمی و دعوت دوستانش و انجام تکالیف خود داشته‌باشد.

طراحی دکوراسبون اتاق نوجوان

استفاده از پوسترها و کاغذ دیواری ورزشی جلوه‌ای کاملا پسرانه به اتاق خواب پسر شما می‌دهد. رنگ هایی همچون طوسی، آبی و حتی رنگ های قرمز و نارنجی می تواند انتخاب خوبی برای دیوار اتاق خواب پسران باشد.

همین طور استفاده از تم سیاه و سفید بسیار مورد پسند نوجوانان پسر بالغ‌تر می باشد که جلوه‌ی شیک و مدرنی را به اتاق می‌دهد.

جامع ترین مقاله طراحی دکوراسیون داخلی

 

طراحی اسپرت:

اما اگر می‌خواهید طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان را به گونه‌ای انجام دهید که مناسب دو جنسیت باشد بهتر است  شلوغی را کنار گذاشته و حداکثر از ترکیب دو رنگ استفاده کنید. ترکیب رنگ سفید با برخی رنگ‌ها همچون نارنجی، آبی و یا طوسی می تواند بسیار زیبا باشد. در صورت استفاده از رنگ سفید، دیگر وسایل به راحتی با اتاق ست می شوند و همین طور دست شما برای استفاده از وسایل پر زرق و برق باز است.

همین طور استفاده از متریال‌های چوبی جلوه‌ای بسیار زیبا را به اتاق می دهند. قفسه‌های چوبی، در کنار تخت و لوستر چوبی با رنگ قهوه ای تیره می تواند جلوه‌ای خاص را ایجاد کند.

حتما فضایی را برای نصب پوسترها و اشیاء دوست داشتنی فرزند خود نگه دارید. میزان نور و روشنایی اتاق بسیار مهم است که در انتخاب لوازم به این مورد هم باید توجه داشته باشید.

اگر والدین خودشان می خواهند طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان را تعیین کنند حتما به این نکته توجه داشته باشند که فضای اتاق را مناسب نوجوان ایجاد کنند نه مناسب سلیقه ی خودشان!

طراحی دکوراسبون اتاق نوجوان

نوجوانان کلی وسیله های جور واجور دارند که باید جایی را برای آن در نظر گرفت و آن ها همچنین هارمونی رنگ‌ها را بیشتر دوست دارند و قرار است در اتاق خود ساعات زیادی را بگذرانند.

اگر سایز اتاق کوچک است در خرید وسایل دقت کنید و افراط نکنید. چرا که نوجوانان علاوه بر خواب کارهای بیشتری را در اتاق خود انجام می‌دهند که باید فضای مناسب آن فراهم باشد.

در این صورت تخت خواب را در جایی دنج قرار داده و فضایی برای مطالعه حتما ایجاد کنید. اگر فرزند شما علاقه‌ی زیادی به کتاب دارد کتابخانه‌ای زیبا در گوشه‌ای از اتاق تعبیه کنید.

اگر اتاق متعلق به دو نوجوان است. باز هم نگران نباشید. امروزه تخت های دو طبقه مدرن با زیبایی‌های خاص خود به بازار عرضه شده‌اند که به زیبایی اتاق کمک بیشتری می کنند.

همین طور در انتخاب دیگر وسائل همچون میز مطالعه، قفسه‌ها و کمد دقت کنید که جوابگوی هر دوی آنها باشد.

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مهم در مورد طراحی دکوراسیون اتاق نوجوان را بیان کنیم. امیدواریم مورد استفاده و توجه شما قرار بگیرد.

از زمانی که به خودم آمدم، خودم را یک ساختمانچی دیدم. از دوران نوجوانی دست در دست پدربزرگ به کارگاه‌های ساختمانی سر می‌زدم و در حالی که کفش‌هایم غرق در خاک بود، گوش به حرف‌های اولین و معتبرترین معمار رویاهای نوجوانی‌ام می‌دادم. پدربزرگ همیشه به من می‌گفت: "تو باید یک مهندس باشی تا به مردم خدمت کنی." به همین دلیل تا کنکور فقط به مهندس‌شدن فکر می‌کردم. بعد از امتحانات ترم اول دانشگاه، کارآموز شدم. بعد از سه ماه حقوق گرفتم. ساختن به عشقم تبدیل شده‌بود. و الان بعد از گذشت بیش از یک دهه همچنان با عشقم زندگی می‌کنم. خوشحالم که بعد از کلی تجربه در پروژه‌ها و حضور در دوره‌های حرفه‌ای مهندسی، ساختمانچی‌بودن را در تهران‌ایده نفس می‌کشم.

فهرست مطالب