مواردی که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید به آن ها توجه کرد

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب به عنوان یکی از مهم ترین موارد در زیبایی و جذابیت آن می باشد. تاثیری که طراحی دکوراسیون اتاق در زیبایی دارد بسیار زیاد می باشد در نتیجه در نحوه چیدمان و انتخاب نوع دکور باید دقت کافی را داشته باشید. اتاق خواب به عنوان یکی از مکان هایی که اوقات زیادی را در آن سپری می کنیم باید مطابق با سلیقه و علاقه دکور شود تا بتوان از بودن در آن لذت برد. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید مواردی را در نظر بگیرید که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

انتخاب سرویس خواب

یکی از مهم ترین قسمت های اتاق خواب که می تواند تاثیر بسیاری داشته باشد، سرویس خواب است. برای انتخاب سرویس خواب مناسب، علاوه بر زیبایی آن باید به تامین سلامت آن هم توجه کرد. چرا که یک سوم از شبانه روز هر فردی صرف خوابیدن می شود.

پس تختی که روی آن می خوابید بسیار مهم است تا به کمر ودیگر اعضای بدن آسیب نرساند. در نتیجه تنها ملاک برای انتخاب سرویس خواب نباید فقط زیبایی و جذابیت باشد، سلامت فیزکی و جسمی هم حائز اهمیت است.

انتخاب پرده برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب

پرده اتاق یکی از اصلی ترین وسایلی است که تکمیل کننده نما و جلوه ی اتاق شما می باشد. انتخاب یک پرده مناسب، علاوه بر جلوگیری از ورود مستقیم نور خورشید به درون اتاق، باعث حفظ  انرژی و گرما و سرما می شود. پرده اتاق خواب را می توان با در نظر گرفتن سبک دکوراسیونی که به کار برده اید انتخاب نمایید. انواع پرده های سلطنتی، ساده، مدرن، فانتزی و… برای اتاق خواب وجود دارند. این پرده ها به دلیل تنوع زیادی که در رنگ و طرح خود دارند شما را برای انتخاب آزاد می گذارند.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

توجه به فضا و محیطی که برای نصب پرده دارید، از عوامل بسیار مهم می باشد. نکته قابل توجه در مورد پرده های اتاق خواب قیمت آن است اساسا هر پرده گران قیمتی زیبا و مناسب نیست. انتخاب پرده در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید با توجه به موارد دیگری در دکور انجام بگیرد. جنس پرده ها بسیار مختلف است پرده هایی از قبیل: حریر، کتان، مخمل، تور و دیگر انواع آن تولید می شوند. نحوه شستن و گردگیری پرده نیز اهمیت دارد با توجه به نوع جنس پرده ای که در اتاق خواب خود به کار می برید باید به نظافت آن بپردازید تا پارچه آسیب نبیند.

رنگ اتاق خواب

یکی از عوامل بسیار مهم در زیبایی طرح یک اتاق خواب، رنگ دیوارهای اتاق خواب می باشد. رنگ اتاق خواب می تواند تاثیر مستقیم بر روی روحیه شما بگذارد. در نتیجه سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که متناسب با روجیه شما باشد و تناسب بین دکور را حفظ کند. آرامشی که رنگ محیط اتاق خواب شما در وجودتان ایجاد می کند در گرو انتخاب یک رنگ متناسب برای دیوارها و وسایل می باشد.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

نورپردازی اتاق خواب

نورپردازی در اتاق خواب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مزین کردن اتاق خواب خود با لامپ های تزئینی کوچک و رنگی می تواند محیطی خاص را برایتان به وجود بیاورد. همچنین استفاده از چراغ خواب و لوستری متناسب با سبک و دکور اتاق می تواند زیبایی آن را دوچندان نماید.

برای مطالعه در اتاق خواب خود می توانید از نور متساعد شده از چراغ خواب بهره بگیرید و لذت ببرید. همچنین قابل به ذکر است استفاده از نورپردازی ترکیبی مهتابی و آفتابی می تواند تاثیر زیادی بر روحیه شما داشته باشد.

جامع ترین مقاله طراحی دکوراسیون داخلی

نحوه چیدمان وسایل در اتاق خواب

یکی دیگر از موارد بسیار مورد توجه درمورد طراحی اتاق خواب نحوه چیدن و انتخاب وسایل مورد نیاز شما می باشد. بهتر است که سرویس خواب خود را طوری در اتاق قرار دهید که مانع رفت و آمد شما نشود و فضای اتاق را بیش از حد شلوغ نکند. همچنین استفاده از کمد دیواری و یا کمدهای تکی برای اتاق می تواند نظم بسیاری به آن ببخشد که انتخاب مکانی مناسب برای آن هم بسیار مهم است، گوشه دیوارها می تواند مناسب ترین مکان برای قرارگیری آن ها باشد.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

نکاتی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دکوراسیون یک اتاق خواب کار تخصصی ای نیست و هر فردی می تواند با توجه به سلیقه شخصی خود و جمع آوری مقداری اطلاعات دراین­باره و انتخاب وسایل مناسب از پس آن بربیاید، با این وجود دانستن برخی نکات در مورد طراحی دکوراسیون اتاق خواب می تواند شما را در ایجاد یک فضای متناسب یاری کند.

  • اولین نکته مهم در طراحی دکور اتاق خواب انتخاب وسایلی متناسب با فضای شما می باشد. اگر اتاق خواب شما کوچک می باشد بهتر است تخت و کمد شما دارای کشو باشد تا بتوانید به وسایل خود نظم دهید در عین حال که محیط شما را شلوغ نکند.
  • نکته دوم نحوه دیزاین اتاق خواب می باشد. این موضوع هم بستگی به علاقه شخصی دارد اما به طور عمده استفاده از تابلو، عکس هایی ازخود و خانواده، شلف های تزیینی، استفاده از کاغذ دیواری و … می تواند بر زیبایی اتاق شما بیفزاید.
  • نکته سوم در طراحی دکور شما استفاده از موجودات زنده از قبیل گل و گیاه می باشد. وجود گل در اتاق خواب می تواند روحیه شما را شاد نگه دارد و انرژی ای مضاعف به محیط ببخشد.
  • اگر علاقه به مبلمان تکی در اتاق خود دارید توجه کنید که با درنظر گرفتن فضای خود آن را انتخاب نمایید صندلی های تکی بسیار زیبایی هم وجود دارند که می توانند زیبایی خاصی به اتاق بدهند.
  • استفاده از آینه در اتاق خواب می تواند در طراحی دکور شما موثر واقع شود. قرار دادن یک آینه قدی یا کوچک می تواند تکمیل کننده زیبایی آن باشد.
  • برای پوشاندن کف اتاق هم سعی کنید از فرشی استفاده کنید که هماهنگ با محیط و دکور شما باشد. اگر اتاق شما توسط کف پوش و یا سرامیک پوشانده شده است استفاده از یک قالیچه می تواند تاثیری شگفت در زیبایی آن داشته باشد.
  • سقف اتاق خواب یکی دیگر از قسمت های مهم در طراحی دکوراسیون شما می باشد که می توان آن را هم رنگ دیوارها کرد یا طرحی متفاوت را برای آن اجرا کرد تا باعث تنوع شود.

از زمانی که به خودم آمدم، خودم را یک ساختمانچی دیدم. از دوران نوجوانی دست در دست پدربزرگ به کارگاه‌های ساختمانی سر می‌زدم و در حالی که کفش‌هایم غرق در خاک بود، گوش به حرف‌های اولین و معتبرترین معمار رویاهای نوجوانی‌ام می‌دادم. پدربزرگ همیشه به من می‌گفت: "تو باید یک مهندس باشی تا به مردم خدمت کنی." به همین دلیل تا کنکور فقط به مهندس‌شدن فکر می‌کردم. بعد از امتحانات ترم اول دانشگاه، کارآموز شدم. بعد از سه ماه حقوق گرفتم. ساختن به عشقم تبدیل شده‌بود. و الان بعد از گذشت بیش از یک دهه همچنان با عشقم زندگی می‌کنم. خوشحالم که بعد از کلی تجربه در پروژه‌ها و حضور در دوره‌های حرفه‌ای مهندسی، ساختمانچی‌بودن را در تهران‌ایده نفس می‌کشم.

فهرست مطالب