بازسازی انواع مطب و کلینیک

بازسازی مطب

فهرست مطالب

بازسازی مطب و کلینیک امروزه به یکی از اساسی ترین فعالیت هایی تبدیل شده است که هر پزشکی برای انجام آن اقدام می کند. بسیاری از پزشکان به دلیل پرکاری و مشغله هایی که دارند ممکن است برای بازسازی و زیباسازی فضای مورد نظر خود فکری نکنند تا زمانی که مشکلاتی از قبیل نم زدگی و یا خرابی در دیوار ها و یا دکوراسیون مطب به وجود بیاید.

تاسیسات قدیمی در مطب ها و کلینیک ها یکی از عوامل بسیار مهم در بازسازی این فضاها می باشد. برخی از پزشکان برای مرمت مطب خود تنها نگران مدت زمان به طول انجامیدن آن هستند. بازسازی و مرمت مطب ها و یا کلینیک ها بسیار اهمیت دارد به این دلیل که اگر بیماران فضا و محیط خوبی را مشاهده نکنند، قطعا دیگر به این مکان هم نمی آیند. در حالی که لازم است بدانید طراحی جذاب و تغییر در دکوراسیون می تواند برای جذب افراد مراجعه کننده بسیار موثر واقع شود.

زیبا بودن  طراحی های به کار رفته شده در مطب و یا کلینیک برای یک بیمار اهمیت به سزایی دارد و همچنین دارا بودن یک ویترین کار در مطب شما می تواند باعث جذب بیماران شود.

همچنین زیبایی و آرامش در مطب یک پزشک می تواند برای بیمار از درد مریضی اش تا حدی کم نماید. در نتیجه برداشتن و یا اضافه نمودن تیغه هایی در مطب، تعویض مدل و رنگ کاشی ها و سرامیک های به کار رفته شده در مطب، رفع نم زدگی یا فرسودگی، عوض کردن دیوار پوش ها و.. می تواند از جمله فعالیت هایی باشد که برای بازسازی یک مطب و کلینیک پزشکان انجام می گردد. البته تغییرات دکوراسیون در هر مطب و کلینیک، بسته به نحوه فعالیت آن متفاوت خواهد بود که در ادامه به بررسی چند مورد از آن ها خواهیم پرداخت:

بازسازی مطب

بازسازی مطب و کلینیک پوست

با توجه به این که کلینیک پوست یکی از پر رفت و آمد ترین مکان های عمومی برای بسیاری از افراد می باشد، بازسازی و مرمت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در کلینیک های پوست از عوامل مهمی که بسیاری از مراجعه کنندگان به ادامه درمان خود به آن توجه دارند، محیطی است که در آن رفت و آمد دارند. زیرا از آنجایی که پوست و زیبایی هر فرد برایش بسیار اهمیت دارد، دیدن کلینیکی که برخوردار از زیبایی بسیاری می باشد می تواند افراد را ترغیب به ادامه درمان خود نمایند. معمولا در این محیط ها، دکوراسیون باید براساس مد روز دائما در حال تغییر باشد و همیشه به روز بودن در این محیط ها احساس گردد.

بازسازی مطب دندانپزشکی

بازسازی کلینیک دندانپزشکی با توجه به این که مکانی بسیار بهداشتی و مهم برای بیماران می باشد، باید به درستی انجام گیرد. در نتیجه پزشکانی که برای بازسازی کلینیک دندانپزشکی خود اقدام می کنند از وسواس بالایی برخوردار هستند. چرا که این فضاها در جذب بیماران بسیار پر اهمیت است. در این فضاها، طراحی های ساده بیشتر از طراحی های شلوغ مورد پسند می باشد. معمولا خرابی و یا فرسودگی های ظاهری در این نوع مطب ها باید در اسرع وقت تعمیر و بر طرف گردد. زیرا سالم و مرتب بودن فضای و دکوراسیون، بر روی تمیز به نطر رسیدن فضا شدیدا تاثیرگذار است.

بازسازی مطب

بازسازی کلینیک چشم پزشکی

بازسازی چشم پزشکی برای بسیاری از پزشکان از اهمیت بالایی برخوردار است.  چرا که در طراحی مکانی که قابل مراجعه برای تمام گروه سنین و از هر قشری می باشد، سخت تر است. علت این امر نیز آن است که شما باید برای طراحی این نوع کلینیک ها هر نوع سلیقه ای را در نظر گرفته و یک طراحی همه پسند و خاص داشته باشد. چشم پزشکی با

نکاتی که به هنگام بازسازی مطب و کلینیک مهم است:

جامع ترین مقاله طراحی دکوراسیون داخلی

 

توجه به رنگ بندی:

با توجه به این که کلینیک های بسیاری از قبیل کلینیک دندانپزشکی، کلینیک چشم پزشکی و… وجود دارند، رنگ بندی و ایده هایی که در این مورد برای این مکان ها در نظر گرفته می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از توناژهای گرم در رنگ بندی ها می تواند آرامش و آسایش خاصی را به بیماران بدهد. همچنین گاهی اوقات به کار بردن برخی از رنگ های تند و یا با توناژ سرد از قبیل قرمز و نارنجی، می تواند باعث افزایش روحیه و شادابی بیماران شود.

طراحی و دکور:

یکی دیگر از موارد بسیار قابل توجه و مهم در بازسازی مطب و کلینیک ها طراحی های منحصر به فرد آن ها به سبک های مدرن و امروزی می باشد. بنا بر سلیقه شخصی هر پزشکی که مطب و ساختمان برای خودش باشد، دکور فضای هر مطب و کلینیک متفاوت می باشد. در نتیجه برخی از پزشکان علاوه بر استفاده از طره های کلاسیک و یا مدرن به صورت مجزا، اقدام به طراحی هایی در محیط خود می کنند که تلفیقی از  ایده هایی سنتی یا مدرن دارند. در نتیجه مطابق با برترین مدل های روز دنیا که به کارگیری آن ها می تواند روحیه بیماران را تغییر دهد.

استفاده از وسایلی از قبیل میز و صندلی برای مطب و کلینیک بسیار مهم است. هماهنگ کردن رنگ این وسایل با رنگ دیوارها و کل دکور مطب می تواند نکته بسیار قابل اهمیت دیگری باشد که باید توجه زیادی به آن کرد.

بازسازی مطب

اولویت بندی بر اساس بودجه

توجه داشته باشید که نواقصی را که در ابتدا برای هر مطب و یا کلینیک پیدا کرده اید باید رفع کنید و سپس برای طراحی ها و ایده های آن برنامه ریزی کنید. قابل به ذکر است که در طراحی برای بازسازی یک کلینیک میزان بودجه شما بسیار حائز اهمیت است که مطابق با آن باید اقدام به بازسازی کنید. بهره بردن از مصالحی از قبیل شیشه و یا چوب در سالن های انتظار مطب ها و کلینیک می توانند محیطی گرم و سرزنده را به همراه داشته باشد اما همه این موارد با توجه به بودجه شما قابل استفاده در دکور می باشند.

بسیاری از مراکز درمانی امروزه در کشور ما نیاز به مرمت و بازسازی دارند که امری پویا و مهم به شمار می آیند. این مراکز به عنوان مکان هایی عمومی و مورد توجه از اهمیت بالایی برخوردارند که در طی سال های متمادی و به علت رفت و آمدهای زیادی که در آن ها انجام می گردد، نیازمند بازسازی هستند. علم بازسازی و مرمت در این مکان ها باعث شده است تا متخصصین طراحی داخلی در کوتاه ترین زمان و با هزینه ای مقرون به صرفه به انجام این فعالیت ها بپردازند.

دریافت مشاوره از متخصصین:

یکی از مشکلات بسیار رایجی که باعث بازسازی مطب و کلینیک مب گردد، خرابی لوله ها و نشتی در آن ها می باشند.

برای بازسازی و مرمت یک کلینیک و یا مطب، در ابتدا باید اقدام به پیدا کردن یک معمار و مرمت ساز مناسب کرد، پس از آن باید با مشورت به ایده هایی که در ذهن طراحان هست بپردازید و بهترین ایده را انتخاب نمایید.

از زمانی که به خودم آمدم، خودم را یک ساختمانچی دیدم. از دوران نوجوانی دست در دست پدربزرگ به کارگاه‌های ساختمانی سر می‌زدم و در حالی که کفش‌هایم غرق در خاک بود، گوش به حرف‌های اولین و معتبرترین معمار رویاهای نوجوانی‌ام می‌دادم. پدربزرگ همیشه به من می‌گفت: "تو باید یک مهندس باشی تا به مردم خدمت کنی." به همین دلیل تا کنکور فقط به مهندس‌شدن فکر می‌کردم. بعد از امتحانات ترم اول دانشگاه، کارآموز شدم. بعد از سه ماه حقوق گرفتم. ساختن به عشقم تبدیل شده‌بود. و الان بعد از گذشت بیش از یک دهه همچنان با عشقم زندگی می‌کنم. خوشحالم که بعد از کلی تجربه در پروژه‌ها و حضور در دوره‌های حرفه‌ای مهندسی، ساختمانچی‌بودن را در تهران‌ایده نفس می‌کشم.