معرفی سبک دکوراسیون مدرن

طراحی دکوراسیون مدرن

مدرن یک کلمه ی وسیع و گسترده است که معانی و مفاهیم زیادی را در خود جای داده و این کلمه در کنار سبک دکوراسیون مدرن می تواند با مفاهیم و المان های زیادی همراه باشد. معمولا دکوراسیون مدرن و سبک مدرن در یک منزل و محیط به سبکی گفته می شود که با خطوط صاف و منظم و پالت های رنگی ساده و همچنین اشیاء و تزییناتی با جنس استیل یا شیشه ای طراحی شده باشد. فضاهایی که شامل این نوع سبک از دکوراسیون هستند، همواره با مورادی از قبیل سادگی آرامشهمراه می باشند. طرفداران و طراحان سبک دکوراسیون مدرن معمولا سعی می کنند از وسایل و تجهیزاتی برای فضای خود استفاده کنند که دارای ویژگی های نظیر سطحی صاف و صیقلی، براق، شفاف وساده و بدون زرق برق باشد. همچنین در این سبک از دکوراسیون، معمولا وسایلی انتخاب می شود که دارای اشکالی هندسی مثل اشکال گوشه دار و یا دایره ای باشد. چرا که این اشکال گوشه دار درحیطه ی دکوراسیون مدرن، مفهوم سرسخت و پابرجا بودن را به همراه دارند و اشکال دایره مانند و منحنی ها احساسی چون حرکت و برقراری و پویایی زنذگی را به فضا می بخشد.

دکوراسیون مدرن

لازم به ذکر است که برخی از طراحان با استفاده از یک سری تغییرات بسیار کوچک که شاید به نظر نیاید برای این سبک از طراحی نام دیگری را انتخاب کرده اند به نام سبک مینیمال و یا سبک کمینه گرایی. امروزه سبک هایی مشابه با سبک مدرن و با کمی اختلاف در طراحی های آن ها به وجود آمده است که ارتباط نزدیکی با سبک مدرن دارند ولی در عین شباهت با این سبک دارای تفاوت های زیادی هم می باشند. بسیاری از افراد ممکن است متوجه این اختلافات به ظاهر متفاوت نشوند اما متخصصان در این زمینه می توانند به راحتی به این تفاوت ها را از یک دیگر تشخیص دهند.

مقاله پیشنهادی : راهنمای جامع طراحی دکوراسیون داخلی 

ویژگی های سبک مدرن

با توجه به این که در طی چند دهه اخیر بهره بردن از سبک های مدرن برای معماری داخلی در تمامی کشورها از قبیل ایران رایج شده است استفاده از این سبک برای بسیاری از افراد مورد توجه واقع گردیده. در ادامه شما را با ویژگی های سبک مدرن برای معماری داخلی یک ساختمان آشنا می سازیم:

طراحی دکوراسیون مدرن

اولین مورد درباره سبک مدرن بهره بردن از یک سری خط های بسیار ساده و در عین حال بی آلایش می باشد. بسیاری از افراد برای نشان ندادن تحمل و شلوغی کار از این خطوط بهره می برند. این کار علاوه بر آرامش داشتن، وظیفه محیط زیبا بودن فضا را نیز بر عهده دارد. باور برخی افراد در مورد سبک مدرن این است که خیلی ساده و خسته کننده می باشد اما برخلاف این عقیده استفاده از سبک مدرن در یک ساختمان می تواند فضایی زیبا و جذاب را برای شما به ارمغان بیاورد.

سبک مدرن بهترین گزینه انتخابی برای خانه های کوچک و نیز آپارتمان های نقلی می باشد. با استفاده از این سبک می توانید بهترین دکور های ممکن را برای فضاهایی با متراژ کوچک ایجاد نمایید.

بهره بردن از رنگ‌هایی با توناژ سفید و طوسی برای به کاربردن در این سبک ها می تواند جزء بهترین گزینه های انتخابی باشد.

نکته دیگر در مورد سبک داخلی مدرن این است که چون این سبک استفاده از وسیله های تجملاتی را ندارد و شیک و ساده است، می تواند در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی نماید. در این صورت دیگر نگران هماهنگی و متناسب بودن انواع وسایل نیستید و زمان بسیاری را برای گردگیری و تمیز کردن فضا صرف نمی کنید.

نکته دیگر در سبک های مدرن، بهره بردن از متریال های بسیار مناسب می باشد. برای قسمت هایی از قبیل کف آشپزخانه و یا پذیرایی می توانید از کف پوش هایی که براق هستند استفاده نمایید. کف پوش های براق از قبیل وینیل، پارکت ها و یا سنگ هایی متناسب و همسان می باشند. سرامیک ها  نیز گزینه ای دیگری برای استفاده در کف می باشد.

طراحی دکوراسیون مدرن

در سبک مدرن از هرگونه شلوغ بودن فصا و محیط باید جلوگیری گردد. برای مثال اگر می خواهید در فضای خود از فرش بهره ببرید نباید از فرشی که دارای نقش و نگار و طرح های شلوغ می باشد استفاده کنید. فرش های شیک، ساده و تک رنگی که در بازار موجود هستند، می توانند برای محیط های مدرن انتخاب متناسبی باشند. همچنین بهره بردن از موکت هایی که دارای پرزهای بلند یا کوتاه هستند،  می تواند زیبایی خاصی را به برخی از قسمت های خانه شما بدهد.

از زمانی که به خودم آمدم، خودم را یک ساختمانچی دیدم. از دوران نوجوانی دست در دست پدربزرگ به کارگاه‌های ساختمانی سر می‌زدم و در حالی که کفش‌هایم غرق در خاک بود، گوش به حرف‌های اولین و معتبرترین معمار رویاهای نوجوانی‌ام می‌دادم. پدربزرگ همیشه به من می‌گفت: "تو باید یک مهندس باشی تا به مردم خدمت کنی." به همین دلیل تا کنکور فقط به مهندس‌شدن فکر می‌کردم. بعد از امتحانات ترم اول دانشگاه، کارآموز شدم. بعد از سه ماه حقوق گرفتم. ساختن به عشقم تبدیل شده‌بود. و الان بعد از گذشت بیش از یک دهه همچنان با عشقم زندگی می‌کنم. خوشحالم که بعد از کلی تجربه در پروژه‌ها و حضور در دوره‌های حرفه‌ای مهندسی، ساختمانچی‌بودن را در تهران‌ایده نفس می‌کشم.

فهرست مطالب