آنچه در بازسازی آشپزخانه قدیمی باید رعایت کنید

بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه، یکی از مهمترین بخش های بازسازی و طراحی در دکوراسیون داخلی محسوب می شود. زیرا آشپزخانه یکی از مهمترین اجزای هر خانه می باشد که معمولا در خرید و فروش خانه توجه فراوانی به آن می گردد.

پس اگر قصد بازسازی محیط آشپزخانه خود را دارید، به ادامه این مقاله توجه کنید. زیرا قصد داریم تا به مسائلی که در بازطراحی و بازسازی این محیط مرتبط هستند بپردازیم.

چیدمان آشپزخانه

قبل از هر چیزی شما باید مدتی را صرف کشف چیدمان جدید آشپزخانه خود کنید. شما باید فضای خود را به طور دقیق اندازه گیری کنید و اندازه گیری ها را برای ایجاد یک طرح در یک برنامه طراحی قرار دهید.

با تعیین ایستگاه های اصلی آشپزخانه خود شروع کنید. ایستگاه به محیط هایی در آشپزخانه گفته می شود که تردد در آن ها زیاد می باشد؛ مثل ایستگاه پخت و پز، یخچال، فریزر و سینک ظرفشویی.

علاوه بر آن ایستگاه های استاندارد، آشپزخانه شما ممکن است به ایستگاه قهوه، جزیره ، انباری نیز احتیاج داشته باشد.

همچنین شما باید به محدودیت های فضای خود و بودجه خود نیز توجه کنید. مثلا آیا شما قادر به تغییر مکان سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال خود هستید؟

توجه داشته باشید هرچه بیشتر از لوله کشی و برقکاری استفاده کنید، هزینه بازسازی شما نیز بیشتر خواهد بود.

مراقب انتقال ها و تغییرات چالش برانگیز باشید. برای مثال اگر قصد تخریب داشته باشید، توجه کنید که به دنبال این تغییرات باید به تناسب کفپوش ها نیز توجه کنید. در نتیجه همه این موارد هزینه بر می باشند.

هنگامی که طرح خود را کامل کردید ، با در نظر گرفتن فضای ذخیره سازی، عملکرد و نور مناسب، آن را یک بار دیگر مرور کنید.

مثلا اگر فضایی را برای یخچال یا ماشین ظرفشویی خود در نظر دارید، به این مسئله توجه کنید که برای باز کردن درب آن ها با مشکل مواجه نشوید.

مواد و متریال مورد نیاز برای بازسازی آشپزخانه

هنگامی که کار مهم چیدمان فضای خود را انجام دادید، اکنون به مرحله جذاب خرید متریال لازم برای اعمال تغییرات رسیده اید. البته این به این معنا نیست که شما پس از انتخاب طرح مورد نظر می توانید خیلی ضربتی وارد عمل شوید و با مراجعه به فروشگاه های مصالح ساختمانی، موارد مورد نیاز خود را خریداری کنید!

در این مرحله نیز شما باید برنامه ریزی کنید.

ابتدا با تعریف هدف خود شروع کنید.

  • اول از همه از طرح های موجود در دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی دیدن کنید.
  • بعد مناسب ترین طرح ها را که با فضا و محیط آشپزخانه شما مشابه هستند انتخاب نمایید.
  • بعد از انتخاب طرح های مناسب، یکی را قطعی کنید و در نهایت به خرید مصالح مورد نیاز بپردازید.

نکته قابل توجه آشپزخانه در مقایسه با هر اتاق دیگر خانه این است که مواد تشکیل دهنده تقریباً کمی هستند که باید انتخاب کنید. برای خرید مصالح و لوازم مورد نیاز آشپزخانه نیز بهتر است از خرید های بزرگ شروع کنید و در نهایت به سراغ خرید های جزئی بروید:

خرید های بزرگ برای بازسازی

بیشتر طراحی ها با انتخاب کابینت شروع می شوند. ابتدا در نظر بگیرید که کدام سبک را برای محیط آشپزخانه خود می پسندید. سپس توجه داشته باشید که باید رنگ متناسب با بقیه موارد را برای کابینت های خود انتخاب کنید.

مورد بعد از خرید های بزرگ می تواند انتخاب پارکت های مناسب برای آشپزخانه باشد. البته از آن جایی که تغییرات اعمال شده در کف قبل از کابینت انجام می شود، شما باید این مرحله را قبل از خرید کابینت طی کنید.

انتخاب پرده های مناسب با محیط آشپزخانه نیز یکی از خرید های بزرگ محسوب می شود. شما باید نوع پرده را متناسب با رنگ بندی آشپزخانه و همچنین نوع پنجره و فضای خود انتخاب کنید.

خرید های کوچک آشپزخانه

خرید های کوچک می تواند شامل صندلی های مناسب برای ناهارخوری و جزیره طراحی شده در آشپزخانه باشد.

انتخاب قالیچه های مناسب برای فضای آشپزخانه نیز جزء خرید های نهایی محسوب می شود.

همچنین استفاده از هالوژن ها و لوستر های تزئینی در بالای اپن و جزیره، انتخاب شیرآلات زیبا، استفاده از گیاهان تزئینی و وسایل دکوری نیز جز مواردی می باشند که هر شخص می تواند بسته به سلیقه و نظر شخصی خود در آشپزخانه از آن ها استفاده نماید.

بنابراین اگر شما در بازسازی آشپزخانه خود ابتدا طرح مناسب را پیدا کرده و سپس به خرید متریال بپردازید، هم در هزینه ها و هم در زمان، صرفه جویی خواهید کرد. در انتها نیز قطعا یک طراحی منسجم و زیبا خواهید داشت.

البته اگر شما ایده پردازی، دانش و تجربه کافی در زمینه بازسازی قسمت های مختلف خانه از جمله آشپزخانه را ندارید، ابتدا می تواندی با مطالعه مقاله طراحی آشپزخانه، اطلاعات لازم در زمینه موارد مورد نیاز در طراحی را کسب کرده و سپس از طریق تماس با کارشناسان تیم ما، مشاوره های لازم در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی را دریافت کنید.

از زمانی که به خودم آمدم، خودم را یک ساختمانچی دیدم. از دوران نوجوانی دست در دست پدربزرگ به کارگاه‌های ساختمانی سر می‌زدم و در حالی که کفش‌هایم غرق در خاک بود، گوش به حرف‌های اولین و معتبرترین معمار رویاهای نوجوانی‌ام می‌دادم. پدربزرگ همیشه به من می‌گفت: "تو باید یک مهندس باشی تا به مردم خدمت کنی." به همین دلیل تا کنکور فقط به مهندس‌شدن فکر می‌کردم. بعد از امتحانات ترم اول دانشگاه، کارآموز شدم. بعد از سه ماه حقوق گرفتم. ساختن به عشقم تبدیل شده‌بود. و الان بعد از گذشت بیش از یک دهه همچنان با عشقم زندگی می‌کنم. خوشحالم که بعد از کلی تجربه در پروژه‌ها و حضور در دوره‌های حرفه‌ای مهندسی، ساختمانچی‌بودن را در تهران‌ایده نفس می‌کشم.

فهرست مطالب