چطوری سیم تلویزیون را پشت دیوار مخفی کنیم ؟

اشتراک گذاری :

چگونه سیم تلویزیون را مخفی کنیم ؟

آیا شما نیز از ظاهر به‌هم‌ریخته‌ای که سیم‌های تلوزیون ایجاد کرده‌اند، خسته شده‌اید؟ وجود کابل‌های متعدد می‌تواند نظم و زیبایی دکوراسیون خانه را زیر سوال ببرند. بااین‌حال جای هیچ نگرانی نیست. در این مطلب شما را با روش‌های فوق‌العاده‌ای برای پنهان‌کردن این کابل‌های آشفته آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا با کم‌ترین هزینه فضای اطراف تلویزیون را جذاب‌تر و شیک‌تر از همیشه نشان دهید.

10 ایده فوق‌العاده برای مخفی‌کردن سیم تلویزیون

همیشه محلی که تلویزیون در آن قرار می‌گیرد؛ توجه همه را به خود جلب می‌کند. به‌همین دلیل آن محیط باید کاملا مرتب و تمیز و البته شیک به‌نظر برسد. وجود سیم و کابل‌های درهم و شلوغ دور تلویزیون، دکوراسیون خانه را نامرتب و آشفته نشان می‌دهد. در این بخش شما را با روش‌هایی متنوع برای پنهان‌کردن این سیم‌ها آشنا خواهیم کرد.

 مخفی کردن سیم تلویزیون

1.پنهان‌کردن سیم در دیوار

این کار باید با دقت و مهارت بسیار بالا انجام شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام هر کاری ابتدا از افراد متخصص در حوزه بازسازی ساختمان کمک بگیرید. ابتدا باید پشت تلویزیون و نزدیک پریز برق دو سوراخ ایجاد کنید. سپس سیم را با استفاده از براکت‌هایی با ولتاژ پایین از دیوار عبور داد و آن را پوشاند. با این روش کابل‌ها به‌طور کامل از دید مخفی خواهند شد.

با استفاده از کانال کابلی به راحتی سیم های مزاحم را حذف کنید

2.استفاده از کانال کابل (داکت)

یکی از ساده‌ترین راهکارهای مخفی‌کردن کابل و سیم تلویزیون استفاده از داکت است. این کانال اغلب به دیوار می‌چسبد و مانند یک روکش سیم تلویزیون را درون خود مخفی می‌کند. داکت‌ها اغلب به رنگ سفید هستند اما شما می‌توایند آن را مطابق با رنگ دیوار خود، رنگ‌آمیزی کنید.

 جعبه نگهدارنده کابل

3.استفاده از جعبه نگهدارنده کابل

جعبه‌ نگه‌دارنده یک گزینه عالی برای مرتب‌سازی کابل‌های تلویزیون محسوب می‌شود. شما می‌توانید تمام سیم‌ها را درون آن قرار دهید و سپس جعبه را در جایی مناسب و نزدیک تلوزیون بگذارید. این جعبه‌ها اغلب در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و حتی می‌توانید سه‌راهی برق را نیز درون آن جا دهید.


One of the easiest and most affordable ways to hide your TV wires without cutting into your walls is to position them behind decorations. For example, if you have your TV mounted above a table or some drawers, all you have to do is place some books in front of your wires.

یکی از ساده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها برای پنهان کردن سیم‌های تلویزیون بدون بریدن دیوارها، قرار دادن آنها در پشت وسایل تزیینی است. برای مثال، اگر تلویزیون خود را بالای یک میز یا چند کشو نصب کرد‌ه‌اید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند کتاب را جلوی سیم‌های خود قرار دهید.


لینک منبع

با استفاده از کیت نگهدارنده شفاف کابل های خود را مخفی کنید

4.استفاده از کیت نگه‌دارنده شفاف

این کیت‌های شفاف مانند گیره‌هایی چسب‌ناک هستند که سیم تلویزیون را به‌خوبی نگه می‌دارند. کافیست چند کیت را به پشت و در امتداد پایه میز تلویزیون یا هرجایی که امکان مخفی‌کردن کابل وجود دارد بچسبانید. سپس سیم‌ها را در گیره قلاب کنید تا از آشکارشدن و آشفتگی آن‌ها جلوگیری شود.

آستین کابل برای مخفی کردن سیم

 

5.آستین کابل

آستین کابل به لوله‌هایی می‌گویند که برای جمع‌آوری سیم‌های تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید چندین سیم را به‌طور مرتب در آستین کابل دسته‌بندی کنید. با استفاده از آن کابل‌های شلوغ دور تلویزیون پنهان می‌شوند و دکوراسیون شما را تمیز و مرتب نشان می‌دهد.

یک سوراخ در کشو یا دیوار کنسول ایجاد شده است

6.ایجاد حفره در کشو یا دیواره کنسول

با ایجاد یک سوراخ در دیواره میز زیر تلویزیون به‌راحتی می‌توانید کابل را از پشت آن عبور دهید و به برق وصل کنید. با استفاده از این روش تمام سیم‌ها از دید افراد پنهان می‌شود و دکور خانه را زیباتر از همیشه نشان می‌دهد. همچنین اگر میز دارای کشو است؛ می‌توانید سوراخ را در انتهای دیواره آن ایجاد کنید.

استفاده از یک قاب تزئینی یک راه از مخفی کردن کابل ها

7.استفاده از قاب دکوراتیو

کارکرد قاب‌ها تنها در جنبه تزیینی آن‌ها خلاصه نمی‌شود. شما می‌توانید یک قاب دکوراتیو با ابعاد مناسب تهیه و آن را در جای مخصوصی از دیوار و نزدیک تلویزیون نصب کنید. سپس سیم و کابل‌ها را پشت این قاب پنهان کنید. با انجام این کار فضایی زیبا و مرتب در خانه فراهم خواهید کرد.

ساده ترین روش مخفی کردن کابل قرار دادن تلویزیون روی میز

8.قراردادن تلویزیون روی میز

یک راه‌حل ساده و پیش‌ پاافتاده برای پنهان‌کردن سیم؛ قراردادن تلویزیون روی کنسول یا میز مخصوص است. با این کار تمام کابل‌ها به‌راحتی پشت میز مخفی می‌شوند.

استفاده از چسب یا قلاب مخصوص برای مخفی کردن کابل ها

9.استفاده از چسب یا قلاب‌های مخصوص

چسب یا قلاب‌های کوچک و مخصوصی وجود دارد که می‌توانید آن را دور سیم‌ها نگه‌دارید. این دو عنصر کابل‌ها را به‌صورت منظم در کنار یکدیگر قرار می‌دهند و از به‌هم‌ریختگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. در صورت نیاز می‌توانید سیم‌ها را پشت کنسول یا هرجای دیگری نیز پنهان کنید.

 دیوار تزئینی تیره

10.دیوار دکوراتیو

استفاده از دیوار دکوراتیو یک راه‌حل شیک و بسیار مدرن برای مخفی‌کردن سیم تلویزیون محسوب می‌شود. با استفاده از آن نه‌تنها تمام کابل‌ها پشت دیوار پنهان می‌شوند بلکه جذابیت فوق‌العاده‌ای به دکوراسیون خانه هدیه می‌دهند. به شرکت بازسازی ساختمان مراجعه کنید تا از راهنمایی‌های ویژه برای خرید بهترین دیوار دکوراتیو و پنهان‌کردن کابل و سیم‌ها بهره‌مند شوید.

بازسازی دکوراسیون با تهران ایده

ظاهر به‌هم ریخته سیم‌های تلوزیون می‌تواند زیبایی و نظم دکوراسیون خانه شما را به‌هم بزند. به‌همین دلیل در این مقاله شما را با 10 روش کاربردی برای پنهان‌کردن کابل تلویزیون آشنا کردیم. اگر می‌خواهید این کار به‌صورت تخصصی و دقیق انجام شود می‌توانید از افراد حرفه‌ای در حوزه بازسازی ساختمان کمک بگیرید. مجموعه تهران ایده در کنار شما است تا با ایجاد فضایی امن، مرتب و زیبا احساس آرامش را به شما هدیه دهد. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با مجموعه تهران ایده تماس بگیرید.

سوالات متداول

چرا باید سیم تلویزیون را مخفی کنیم؟

با این کار فضای اطراف تلویزیون از آشفتگی نجات پیدا می‌کند. همچنین زیبایی دکوراسیون خانه را دوچندان خواهد کرد.

برای افراد مستاجر کدام روش پنهان‌کردن سیم مناسب‌تر است؟

استفاده از کانال‌های چسبی، گیره یا میزهای دارای سیستم مدیریت کابل برای مستاجران گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

آیا می‌توانم به‌تنهایی سیم را درون دیوار پنهان کنم؟

انجام این کار نیازمند تخصص و مهارت خاص است. برای اینکه به دیوار و کابل آسیبی وارد نشود از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

افتخارات و گواهی‌های تخصصی بازسازی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان هزینه های بازسازی!
اطلاعات خود را وارد کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید