نکات مهم در هنگام خرید حوله خشک کن

اشتراک گذاری :

راهنمای خرید حوله خشک کن | نکات مهم در هنگام خرید حوله خشک کن

اولین باری که با حوله خشک کن آشنا شدم، در یکی از هتل‌های تهران بود. آن موقع اصلاً فکرش را هم نمی‌کردم که استفاده از این محصول، این‌قدر فراگیر شود؛ چون خیلی لاکچری و خاص به نظر می‌رسد. این در حالی است که امروزه خانواده‌های بسیاری در هنگام بازسازی حمام و سرویس بهداشتی منزل خود از این ابزار استفاده می‌کنند. یکی از سوالات پرتکراری که خانواده‌ها از متخصصان بازسازی منزل می‌پرسند این است که برای خرید حوله خشک کن باید چه مسائلی را مد نظر قرار دهیم؟

در مقاله تصمیم داریم با انواع حوله خشک کن آشنا شویم. همچنین چند مورد از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید این محصول باید در نظر بگیرید را بیان خواهیم کرد. در صورت تمایل به خرید و نصب حوله خشک کن در منزل، پیشنهاد می‌شود که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

دستگاه حوله خشک کن چیست؟ نوعی رادیاتور چندکاره و بسیار مفید

دستگاه حوله خشک کن، نوعی رادیاتور است که در فضای حمام و سرویس بهداشتی نصب می‌شود. این دستگاه در کنار گرم کردن فضای پیرامون خود، می‌تواند رطوبت موجود را هم از بین ببرد و از تولید شدن قارچ و کپک در محیط جلوگیری کند. یکی دیگر از کاربردهای مهم و اصلی این دستگاه، خشک کردن حوله و لباس‌های خیس و مرطوب است. همین کاربردهای متنوع دستگاه حوله خشک کن باعث شده است که خانواده‌ها در هنگام بازسازی ساختمان مسکونی خود، این دستگاه را خریداری و نصب کنند.

دستگاه حوله خشک کن آبی آلومینیومی برای حمام

انواع حوله خشک کن از نظر منبع انرژی

اگر بخواهیم دستگاه‌های حوله خشک کن را از نظر منبع انرژی و شیوه کار دسته‌بندی کنیم، می‌توانیم آن را به سه دسته «آبی»، «برقی» و «دوگانه‌سوز» تقسیم کنیم. در ادامه این سه نوع حوله خشک کن را معرفی می‌کنیم و توضیحات مختصری در مورد هر کدام می‌دهیم:

1. حوله خشک کن آبی؛ دستگاهی که به گرمایش مرکزی یا پکیج رادیاتور نیاز دارد

بعضی از متخصصان به حوله خشک کن آبی، حوله خشک کن هیدرونیکی می‌گویند. احتمالاً این سوال در ذهنتان نقش بسته است که هیدرونیک چیست؟ هیدرونیک به سیستم‌هایی گفته می‌شود که برای گرمایش و سرمایش از آب استفاده می‌کنند. در واقع این نوع حوله خشک کن برای کار کردن به آب نیاز دارد و آب مورد نیاز آن از پکیج رادیاتور یا موتورخانه مرکزی ساختمان تأمین می‌شود.

آب گرم از دیگ موجود در موتورخانه به سمت لوله‌های حوله خشک کن هدایت می‌شود. این کار باعث می‌شود لوله‌های حوله خشک کن گرم شوند و گرما را به محیط پیرامون خود منتقل کنند. سپس آب موجود در این دستگاه، حرارتش کاهش می‌یابد و دوباره به موتورخانه منتقل می‌شود تا گرم شود.

توجه داشته باشید که برای نصب این نوع حوله خشک کن به لوله‌کشی نیاز است و باید این کار را یک لوله‌کش ماهر انجام دهد تا بتواند حوله خشک کن را به لوله‌کشی خانه متصل کند. یکی از مهم‌ترین مزایای دستگاه حوله خشک کن هیدرونیکی آن است که برای گرم شدن، نیاز به زمان چندانی ندارد و فوراً گرم می‌شود.

2. حوله خشک کن برقی؛ دستگاهی که کارش با یک پریز برق راه می‌افتد

این نوع حوله خشک کن برای خانه‌هایی که پکیج رادیاتور یا موتورخانه ندارند، واقعاً عالی است. همچنین برای خانه‌هایی با ارتفاع زیاد (در طبقات مرتفع) می‌توان از این محصول استفاده کرد. راه‌اندازی سیستم حوله خشک کن برقی، بسیار آسان است و اصلاً به لوله‌کشی نیاز ندارد. کافی است سیستم آن را به یک پریز برق متصل کنید

دستگاه‌های حوله خشک کن برقی معمولاً به دو صورت خشک و سیال روغنی تولید می‌شوند. در این دستگاه‌ها، المنت برقی به کار رفته است تا انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل کند. این نوع حوله خشک کن‌ها از قبل با سیال روغنی خاصی (معمولاً به نام گلیکول) پر شده است. گرمای المنت‌ها به سیال تبدیل می‌شود، سیال درون رادیاتور به گردش درمی‌آید و گرمای خود به بدنه منتقل می‌شود. در نهایت بدنه گرم دستگاه هم به محیط گرما می‌بخشد.

یک سری از حوله خشک کن‌های برقی هم بدون سیال و به صورت خشک کار می‌کنند و المنت‌های برقی آن‌ها به صورت مستقیم به فضای خارج از خود گرما می‌دهند. توجه داشته باشید که حوله خشک کن‌های برقی معمولاً برای گرم شدن به حدود 15 دقیقه زمان نیاز دارند.

3. حوله خشک کن دوگانه‌سوز؛ هم با برق کار می‌کند هم با پکیج رادیاتور و موتورخانه

حوله خشک کن دوگانه‌سوز، مدلی است که قابلیت اتصال به پریز برق را دارد و همزمان می‌توان آن را به لوله‌کشی خانه، متصل کرد. در واقع این محصول از پکیج رادیاتور یا سیستم گرمایش موتورخانه نیز تغذیه می‌شود. اگر می‌خواهید از حوله خشک کن دوگانه‌سوز استفاده کنید، می‌توانید در فصل زمستان، آن را با سیستم گرمایش مرکزی راه بیندازید و در فصل تابستان، از المنت‌های الکتریکی آن استفاده کنید.

انواع حوله خشک کن از نظر جنس و متریال ساخت

اگر بخواهیم حوله خشک کن‌های موجود در بازار را از نظر جنس دسته‌بندی کنیم، می‌توانیم این محصولات را در سه دسته «شیشه‌ای»، «آلومینیومی» و «استیلی» جای دهیم. در ادامه به معرفی هر کدام از این مدل‌ها و مزایای آن‌ها می‌پردازیم:

1. حوله خشک کن شیشه‌ای

این نوع حوله خشک کن، بدنه‌ای صاف و شفاف دارند و برای ساخت و تولید آن‌ها از شیشه‌های حرارتی استفاده می‌شود. تنوع رنگی این مدل بالا و وزنشان، بسیار سبک است. این محصول، به دلیل زیبایی و شفافیتش، جنبه تزیینی هم دارد و می‌توان آن‌ها را به صورت عمودی و افقی در فضای مورد نظر نصب کرد.

مقاومت بالای این نوع حوله خشک کن در برابر رسوب، واقعاً عالی است. گفته می‌شود که مدل‌های شیشه‌ای از سایر مدل‌های حوله خشک کن گران‌تر هستند و به دلیل رسانایی کمتر شیشه نسبت به فلز، ممکن است زمان بیشتری برای گرم کردن لباس و حوله با استفاده از این نوع حوله خشک کن نیاز باشد. همچنین مقاومت این نوع محصول در برابر ضربه بالاست؛ ولی در صورت وارد شدن ضربه بسیار شدید به آن، احتمال شکستنش دور از ذهن نیست.

2. حوله خشک کن آلومینیومی

همان طور از اسم این محصول مشخص است، آن را از آلومینیوم می‌سازند که وزن سبک و قیمتی پایین‌تر از سایر مدل‌های حول خشک کن دارد. قیمت مناسب و منطقی این محصول، حقیقتاً بسیاری از خانواده‌ها را مجاب کرده است که این محصول را انتخاب و خریداری کنند.

به علاوه، رنگ این محصولات پایدار و زیباست و به همین دلیل می‌توان از این محصول به عنوان یک عنصر زینتی یا دکوراتیو در منزل استفاده کرد. مقاومت بالای این محصول در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی هم واقعاً عالی است. تولید این محصول به دو صورت تخت و لوله‌ای انجام می‌شود و مقاومت خوبی در برابر فشار و ضربه دارد. تأمین گرمایش این محصولات معمولاً از پکیج یا موتورخانه انجام می‌شود.

3. حوله خشک کن استیلی یا فولادی

این نوع حوله خشک کن از نظر قیمت بین مدل شیشه‌ای و آلومینیومی قرار می‌گیرد و کاربرد آن از دو مدل دیگر، رایج‌تر و متداول‌تر است. برای تولید این محصول از فولاد ضد زنگ یا اصطلاحاً زنگ‌نزن استفاده می‌شود. وزن این مدل از مدل‌های شیشه‌ای و آلومینیومی سنگین‌تر است و زمان لازم برای نصب آن هم از سایر مدل‌ها بیشتر است.

یک سری از مدل‌های این حوله خشک کن، زیبا و دکوراتیو هستند و یک سری از مدل‌های آن به صورت ساده و رنگ‌شده روانه بازار می‌شوند. سرعت مناسب این محصول برای گرم کردن و متراکم کردن گرما به صورت یکنواخت، جزو مزایا و محاسن دیگری است که می‌توانیم برای این محصول بیان کنیم.

دستگاه حوله خشک کن جنس استیل برای حمام

چند نکته مهم که در هنگام خرید و نصب حوله خشک کن باید مد نظر داشته باشید

در این بخش از مقاله تصمیم داریم چند مورد از مهم‌ترین نکاتی را بیان کنیم که لازم است در هنگام انتخاب، خرید و نصب حوله خشک کن مد نظر قرار دهید. رعایت همین نکات ساده باعث می‌شود که با خیالی آسوده و بدون چالش و دغدغه، از این دستگاه بهره‌مند شوید:

  • در صورتی که دوست دارید حوله خشک کن‌های سفارشی و دکوراتیو در حمام یا سرویس بهداشتی خود نصب کنید، بهتر است ابتدا محصول مورد نظرتان را بخرید و سپس محل لوله‌کشی و شیوه قرارگیری شیرآلات را تعیین کنید و اقدامات لازم را انجام دهید؛ چون ابعاد حوله خشک کن روی محل قرارگیری شیرآلات و فاصله مرکز به مرکز شیرآلات تأثیر دارد. در صورتی که ابتدا لوله‌کشی انجام دهید و سپس بخواهید دستگاه حوله خشک کن بخرید، قطعاً انتخاب‌هایتان محدودتر خواهد شد.
  • نکته دیگری که به خرید هوشمندانه حوله خشک کن مربوط می‌شود، جنس آلیاژ یا بدنه این دستگاه است. بسیاری از متخصصان، مدل آلومینیومی یا استیل 304 را ترجیح می‌دهند. این محصولات دچار پوسیدگی و زنگ‌زدگی نمی‌شوند.
  • در حال حاضر حوله خشک کن‌ها با رنگ‌های مختلفی روانه بازار می‎شوند. برای خرید این محصول، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که با رنگ‌بندی حمام و سرویس شما هماهنگ باشد. البته اگر با لکه شدن حوله خشک کن مشکل دارید و نمی‌خواهد اثر قطرات آب روی دستگاه بماند، بهتر است سراغ رنگ‌های مات مثل کروم مات بروید.
  • توجه داشته باشید که در هنگام خرید حوله خشک کن، شیرها و قالپاق‌های لازم را هم تهیه کنید تا در هنگام نصب دستگاه به مشکل نخورید و مجبور به خرید این تجهیزات با قیمت بالاتر نشوید.
  • برای نصب درست و ایمن حوله خشک کن برقی و برای جلوگیری از خطر برق‌گرفتگی، بهتر است این دستگاه را در فاصله 180 سانتی‌متری از وان، دوش یا هر جایی که آب هست، نصب کنید.
  • یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید حوله خشک کن، در نظر گرفتن ابعاد این محصول است. حتماً در هنگام خرید محصول، به ارتفاع، تعداد لوله‌ها و ابعاد آن توجه کنید تا محصولی مطابق فضای حمام و نیاز خود خریداری کنید. با این کار از اتلاف انرژی جلوگیری خواهد شد. در صورتی که مساحت فضای مورد نظر شما، کمتر از 5 متر مربع است، دستگاه حوله خشک کن با 12 لوله کافی است. برای حمام‌های بزرگ‌تر، مدل‌های 14 لوله کفایت می‌کند.
  • برای خرید هوشمندانه دستگاه حوله خشک کن، حتماً محصول را از برندهای معتبر خریداری کنید و ترجیحاً سراغ محصولاتی با گارانتی معتبر بروید. امکان تأمین شدن قطعات پس از فروش هم نکته دیگری است باید مد نظر قرار دهید.

معرفی چند مورد از برندهای حرفه‌ای و نام‌آشنا در زمینه دستگاه حوله خشک کن

یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها در هنگام خرید حوله خشک کن آن است که این دستگاه را از چه برندی خریداری کنند. در ادامه به چند مورد از بهترین برندهای تولیدکننده حوله خشک کن اشاره خواهیم کرد:

  • ایران رادیاتور
  • بوتان
  • بورچا (Borcha)
  • کیمیا
  • H&B

شرکت تهران ایده؛ در کنار شما برای انتخاب، نصب و راه‌اندازی حوله خشک کن

در این مقاله در مورد دستگاه حوله خشک کن، کاربرد و انواع آن صحبت کردیم و چند مورد از مهم‌ترین نکاتی را که در هنگام خرید این دستگاه باید مد نظر قرار دهید، بیان کردیم. امیدواریم نکاتی که در این مقاله گفتیم، در انتخاب و خرید دست و هوشمندانه دستگاه حوله خشک کن به شما کمک کند.

در صورتی که قصد خرید و نصب این دستگاه در منزل خود را دارید، بهتر است از متخصصان و افراد باتجربه کمک بگیرید تا از هر نظر انتخاب درستی داشته باشید. این افراد به شما کمک می‌کنند که با در نظر گرفتن ابعاد و وضعیت حمام و سرویس بهداشتی خود، دستگاهی خریداری کنید که از جهات مختلف با منزلتان هماهنگ باشد.

یکی از شرکت‌های مناسب برای دریافت مشاوره در زمینه خرید و نصب حوله خشک کن، شرکت بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی تهران ایده است. این شرکت با تجربه 20 ساله در زمینه بازسازی ساختمان و همچنین به کمک تیم کاری مجرب و حرفه‌ای خود، می‌تواند در تمامی مراحل انتخاب، لوله‌کشی، خرید و نصب دستگاه حوله خشک کن به شما کمک کند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دستگاه حوله خشک کن، کافی است با شماره 88707414-021 تماس بگیرید.

به علاوه اگر می‌خواهید چند مورد از نمونه‌کارهای تیم بازسازی تهران ایده را مشاهده کنید و با شیوه کار این مجموعه آشنا شوید، می‌توانید پروژه های تهران ایده را مشاهده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

افتخارات و گواهی‌های تخصصی بازسازی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان هزینه های بازسازی!
اطلاعات خود را وارد کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید