راهنمای انتخاب درب مناسب اتاق خواب

اشتراک گذاری :

اگر که در حال ساخت خانه‌ای جدید و یا بازسازی خانه خود هستید، انتخاب درب اتاق خواب از جمله معضلات پیش‌روی شما به حساب می‌آید. انتخاب گزینه‌ای مناسب علاوه بر تاثیر مستقیم در نوع چیدمان خانه، می‌تواند در میزان راحتی حریم خصوصی شما نیز اثرگذار باشد. در ادامه علاوه بر معرفی هریک از نکات لازمه در انتخاب درب اتاق خواب، هریک از موارد را توضیح داده تا با آگاهی کامل و دیدی باز، انتخابی صحیح و مناسب داشته باشید.

انتخاب درب مناسب در زیبایی فضای داخلی خانه، بسیار اهمیت دارد. نحوه‌ی چیدمان و نوع دکوراسیون هریک از قسمت‌های خانه، از دغدغه‌های هر صاحب‌خانه‌ای است. در انتخاب بهترین درب اتاق خواب باید نکات و موارد متفاوتی مانند:جنس و هزینه پرداختی، زیبایی ظاهری و میزان هماهنگی آن با دکور اتاق را در نظر گرفت. بهتر است قبل از انتخاب درب اتاق‌خواب، ابتدا با عوامل تاثیرگذار آن آشنا شده تا انتخابی فوق‌العاده را در پی داشته باشید. در این مقاله از تهران ایده به بررسی موارد مهم در انتخاب بهترین درب اتاق خواب پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

چگونه بهترین درب برای اتاق خواب انتخاب کنیم؟

انتخاب درب اتاق خواب از جمله اقدامات مهم در بازسازی یا ساخت خانه به شمار می‌رود. درب اتاق‌خواب علاوه بر تاثیر مستقیم در نوع چیدمان، در میزان راحتی و حریم خصوصی نیز اثرگذار است. بنابراین به دقت و توجه بیشتری در انتخاب نیازمند است. در ادامه به معرفی نکات لازم در انتخاب درب اتاق خواب و بررسی هر کدام می‌پردازیم. تا با آگاهی کامل و دیدی باز، انتخابی صحیح و مناسب داشته باشید.

انواع سبک درب اتاق خواب

قبل از خرید درب اتاق، لازم است با انواع آن آشنا شده تا براساس متراژ و فضای مورد نظر انتخاب بهتری داشته باشید. هر کدام از انواع درب‌های اتاق خواب بسته به نوع ساخت و متریال آن می‌تواند کاربرد متفاوتی داشته باشد در لیست زیر به رایج‌ترین آن‌ها اشاره شده است:

● درب لولایی:

این درب‌ها همراه با لولا هستند. و به حالت چرخشی باز و بسته می‌شوند.

●درب کشویی یا ریلی اتاق خواب:

اصولاً افراد برای مکان‌های کوچک‌تر، از درب‌های کشویی استفاده می‌کنند. تا علاوه بر داشتن حریم شخصی، از کمترین فضا برای نصب در استفاده کنند.اگر خواهان استفاده از درب‌های کشویی هستید، خوب است بدانید این نوع از درب‌ها از تنوع طرحی بالایی برخوردار نبوده و در برابر درب‌های چرخشی، بسیار محدودتر هستند.

●درب فریم لس یا پیوت:

این نوع از درب ها به وسیله لولا به سقف و زمین متصل می‌شوند و به دلیل نداشتن چارچوب ظاهری شیک و مینیمال دارند. مناسب فضاهای اداری و مسکونی هستند و به علت انتقال وزن در به زمین قابلیت ساخت در ابعاد بزرگتر از استاندارد در این نوع از درب‌ها وجود دارد. هزینه‌ی این درب‌ها حدودا از 16 میلیون به بالا خواهد بود.

●درب تاشو:

درب‌های تاشو مناسب فضاها و یا اتاق های کوچ هستند که امکان باز و بسته شدن درب وجود ندارد. جنس این نوع درب از چوب است .

●درب‌های فرانسوی:

افرادی که در سطح مالی بالایی قرار دارند، از انواع درب‌های فرانسوی برای القا حس زیبایی و ثروت در نوع چیدمان خانه استفاده می‌کنند. زیرا هریک از انواع درب‌های فرانسوی، با پرده‌هایی منحصر به فرد پوشش داده شده و دکوراسیونی فوق‌العاده را به همراه خواهد داشت.

● درب‌های تکی یا درب‌هایی همراه با چارچوب

اگر به فکر تعویض درب اتاق خواب هستید و نمی‌توانید چارچوب را جدا کنید، انتخاب شما نیز محدود خواهد شد. زیرا در این صورت تنها اختیار انتخاب در میان درب‌هایی را دارید که مختص چارچوب شما باشند. اما اگر به هنگام بازسازی در، قصد تعویض همزمان چارچوب و درب دارید، می‌توانید مطابق با سلیقه و فضای اتاق، موردی مناسب را انتخاب نمایید. لازم است بدانید این نوع از درب‌ها از قبل به صورت اختصاصی ساخته شده و تنها توسط نصاب، به راحتی نصب می‌گردد.

خرید درب اتاق خواب

میزان فضای مورد نیاز

در هنگام انتخاب درب باید به میزان فضای لازم و نوع طراحی آن دقت نمود از مهم ترین مواردی که باید در هنگام انتخاب درب اتاق خواب در نظر گرفته شود، میزان طول و عرض چارچوب است. این اندازه‌ها براساس فضای مورد نظر می‌تواند متفاوت باشد اما به طور کلی استاندارد عرض درب برای اتاق خواب 95 سانتی‌متر و طول آن 210 سانتی‌متر است.

جهت باز شدن درب : در بسیاری از مواقع، درب‌ها به سمتی که دیوار قرار دارد باز خواهند شد. برای مثال اگر در سمت چپ شما دیوار است، نیازمند دربی‌ خواهید بود که به سمت چپ باز شده و دستگیره آن در سمت راست درب خواهد بود.

تعیین نوع جنس درب اتاق خواب

جنس درب اتاق از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در تعیین نوع آن است. اکثر درب‌های داخل بازار از جنس چوب هستند. فرآورده‌هایی همچون mdf نیز از جنس چوب ساخته شده‌اند اما نوع تهیه و ساخت mdf، موجب استحکام بهتر و زیبایی بیشتر این نوع از انواع چوب گشته است. براساس بررسی های انجام شده تهران ایده بهترین و پرفروش‌ترین جنس درب اتاق خواب، نوع چوبی آن است.

در انتخاب نوع درب چوبی، میزان بودجه بسیار حائز اهمیت است. انتخاب درب‌هایی که از جنس چوب توخالی هستند، علاوه بر عدم مقاومت در برابر فشار و ضربه، به راحتی صدا را انتقال داده و شکننده خواهند بود. درب‌هایی که از جنس چوب توپر هستند، در برابر انتقال صدا مقاوم بوده، در قبال فشار‌ها تغییر حالت نمی‌دهند و وزن بسیار سنگینی دارند. در نتیجه درب‌های چوبی سنگین نیز می‌توانند گزینه‌ای مناسبی برای انتخاب باشند.

مناسب‌ترین طرح درب اتاق خواب

طرح مناسب درب اتاق خواب، به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل، دکوراسیون و چیدمان فضای خانه و اتاق خواب‌ها است. شما باید مطابق با نوع کاغذ دیواری، رنگ پارکت، فضای داخلی اتاق خواب، فضای خانه و نوع چیدمان آن‌ها، طرحی مناسب برای درب اتاق خواب انتخاب کنید. درب‌های ساده گزینه‌ای بسیار مناسب هستند که با هرنوع چیدمانی هماهنگ می‌شوند.

مناسب‌ترین رنگ درب اتاق خواب

انتخاب رنگ درب اتاق خواب نیز از جمله معیارهای مهم در خریداری درب اتاق است. زیرا رنگ درب نیز به نوعی نشان‌دهنده فضای درونی اتاق است. بدین منظور بسیاری از افراد مطابق با فضای داخلی اتاق، رنگ درب را انتخاب می‌کنند. درب اتاق خواب، در زیبایی ظاهری خانه نیز اهمیت دارد. بدین علت برخی از افراد انتخاب درب های رنگ چوب را در اولویت قرار می‌دهند.در انتخاب رنگ درب در بازسازی خانه می‌توان عواملی مانند: رنگ پارکت، رنگ درب ورودی و مبلمان را در نظر گرفت.

دستگیره درب اتاق خواب

دستگیره درب از مهم‌ترین بخش‌های یک درب محسوب می‌شود چرا که ایمنی، راحتی و زیبایی را به ارمغان می‌آورد و در عملکرد درب اتاق خواب نقش بسزایی دارد. بهتر است دستگیره‌های درب اتاق خواب از نوع قفل دار انتخاب شود تا ایمنی بیشتری را ایجاد نماید. در بازسازی در می‌توان با انتخاب دستگیره درب مدرن جلوه‌ای مینیمال و متفاوتی به نمای داخلی خانه بخشید.

ویژگی‌های بهترین درب اتاق خواب چیست؟

درب‌ها نوعی وسیله هستند که در فضای داخلی خانه قرار گرفته و میان سالن‌ها و اتاق خواب، حائلی ایجاد می‌کنند. این نوع از سازه‌ها، موجب ایجاد حریم خصوصی شده و به نوعی ایمنی و راحتی افراد را رقم می‌زنند. علاوه بر ایجاد فضای خصوصی منحصر به فرد و جلوگیری از ورود افراد به داخل اتاق، جلوگیری از انتقال هرگونه صدا از داخل به خارج و از خارج به داخل نیز از جمله ویژگی‌های درب اتاق خواب به شمار می‌رود. برخی از افراد به علت افزایش عملکرد درب اتاق خواب، از لایه و یا روکش‌های مخصوص جهت افزایش عملکرد آن استفاده می‌کنند.

روکش ضد آب و ضد رطوبت، مناسب خانه‌هایی است که در مناطق شمالی کشور قرار دارد. زیرا شرایط جوی حاکم در مناطق شمالی، موجب پوسیدگی انواع چوب شده و می‌تواند سریعا به درب‌ها آسیب زند.

روکش یا عایق صوتی، از آن‌جا که اتاق خواب محلی برای استراحت و آرامش افراد به شمار می‌رود، جلوگیری از ورود صدا به داخل اتاق بسیار حائز اهمیت است. برخی از انواع درب‌ها نمی‌توانند به میزان لازم از ورود صدا به داخل اتاق جلوگیری کنند. بدین منظور استفاده از عایق صوتی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

بهترین درب اتاق خواب در یک نگاه

بهترین درب اتاق خواب، دربی است که علاوه بر ایجاد ایمنی و  آرامش برای اعضای خانواده  در زیبایی ظاهر فضای داخل و بیرون از اتاق خواب نیز موثر باشند. برای داشتن بهترین انتخاب توصیه می‌شود در هنگام خرید، به نکاتی از قبیل: فضای مد نظر، اندازه درب، جنس و سبک درب براساس شرایط محیطی دقت داشته باشید و با توجه به میزان بودجه و نوع دکوراسیون داخلی منزل بهترین درب را انتخاب نمایید. تهران ایده برای افرادی که تمایل دارند با بودجه مناسب‌تری به بازسازی داخلی خانه خود اقدام کنند، استفاده از درب‌های چوبی را پیشنهاد می‌کند. زیرا چوب بهترین گزینه در ساختار درب محسوب شده که می‌تواند با عایق‌بندی و استفاده از روکش‌هایی مناسب، خواسته‌های موردنظرتان را برآورده سازد.

کارکرد درب اتاق خواب به چه صورت است؟

درب‌ها نوعی وسیله هستند که در فضای داخلی خانه قرار گرفته و میان سالن‌ها با اتاق خواب، حائلی ایجاد می‌کنند. این نوع از سازه‌ها، موجب ایجاد حریم خصوصی شده و به نوعی ایمنی و راحتی افراد را رقم خواهند زد. علاوه بر ایجاد فضای خصوصی منحصر به فرد و جلوگیری از ورود افراد به داخل اتاق، جلوگیری از انتقال هرگونه صدا از داخل به خارج و از خارج به داخل نیز از جمله کارکردهای اصلی درب اتاق خواب نیز به شمار می‌رود. بدین منظور برخی از افراد به علت افزایش عملکرد درب اتاق خواب، لایه و یا روکشی مخصوص به آن اضافه خواهند کرد. برای مثال روکش ضدضربه، در قبال انواع فشارها و ضربه‌های خارجی مقاوم است.

علاوه بر آن روکش‌هایی همچون روکش ضد آب و ضد رطوبت، مناسب خانه‌هایی است که در مناطق شمالی کشور قرار دارد. زیرا شرایط جوی حاکم در مناطق شمالی، موجب پوسیدگی انواع چوب شده و می‌تواند سریعا به درب‌ها آسیب زند. در این میان انواع عایق‌های صدا نیز بسیار کاربرد دارند. از آن‌جا که اتاق خواب محلی برای استراحت و آرامش افراد به شمار می‌رود، جلوگیری از ورود صدا به داخل اتاق بسیار حائز اهمیت است. برخی از انواع درب ها نمی‌توانند به میزان لازم از ورود صدا به داخل اتاق جلوگیری کنند. بدین منظور استفاده از نوعی عایق در جلوگیری نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

باتوجه به مطالب گفته شده، انتخاب درب اتاق خوابی مناسب، بسیار اهمیت دارد. زیرا درب‌ها علاوه بر ایجاد ایمنی و تشکیل فضایی مناسب برای آرامش و استراحت افراد، می‌توانند در زیبایی ظاهر فضای داخل و بیرون از اتاق خواب بسیار اثرگذار باشند. بدین علت لازم است به هنگام خرید، تمامی نکات گفته شده را بکار گرفته تا انتخابی مناسب داشته باشید. در نهایت به شما پیشنهاد می‌شود برای تجربه‌ای بهتر با میزان بودجه‌ای مناسب‌تر، به خرید درب اتاق خواب از جنس چوب بپردازید. زیرا چوب بهترین گزینه در ساختار درب محسوب شده که می‌تواند با عایق‌بندی و استفاده از روکش‌هایی مناسب، بسیار مناسب بوده و تماما خواسته‌های موردنظر شما را برآورده سازد!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

افتخارات و گواهی‌های تخصصی بازسازی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان هزینه های بازسازی!
اطلاعات خود را وارد کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید