چگونگی انتخاب بهترین رنگ برای ساختمان

فهرست مطالب

انتخاب بهترین رنگ برای ساختمان

کدام رنگ را برای  نقاشی خانه انتخاب کنم ؟

انتخاب بهترین رنگ برای ساختمان, رنگ‌ها بخشی از عناصر ساختمان هستند که جلوه خاصی به فضای خانه می‌بخشند و تاثیر مستقیمی بر روی دکوراسیون داخلی منزل دارند. استفاده از رنگ‌های مختلف در محیط خانه می‌تواند احساسات فرد را برانگیخته کند و یک محیط گرم و صمیمی برای اعضای خانواده ایجاد کند. اگر میخواهید فضای خانه تان را یک تغییر اساسی دهید باید از رنگ های جدید در منزلتان استفاده کنید.شما میتوانید از میان صدها طیف رنگ ، مناسب ترین رنگ را برای فضاهای مختلف خانه انتخاب کنید .دیوارها ،سقف ها،درو پنجره وحتی نما ،تمامی این قسمت ها نیاز به رنگ متناسب دارند .

با این حال بعد از اتمام نقاشی ،معمولا رنگ ها آن چیزی نیستند که شما از فروشگاه تهیه کردید.  همچنین ممکن است شما در استفاده از رنگ  به درخشندگی رنگ و ارتباط با سطح مورد نظر دقت کافی نکرده باشید . بعنوان مثال  رنگ براق خرابی و امواج دیوار شما را بیشتر و حتی کابینت های شما را تیره تر و کثیف تر نشان می دهد یا استفاده نادرست از رنگ مات می تواند فضای خانه شما را تاریک و بی روح جلوه دهد . ما میتوانیم شما را  کمک کنیم تا بهترین رنگ را برای نقاشی ساختمان خود  انتخاب کنید.

 

رنگ

 

انتخاب رنگ مناسب

شما باید در انتخاب رنگ به موارد مختلف از جمله تمیزی زیرکار ، نورپردازی، سطح مورد نظر، کابینت وعوامل محیطی موجود دقت کنید.برای شروع رنگ مورد دلخواهتان را  انتخاب کنید و مقدار کمی از رنگ را در طیف های مختلف روشن تر و تیره تر خریداری کنید. نمونه ها را در نقاط مختلف مانند دیوارها ،سقف ،دیوار تلاقی آشپزخانه و کابینت و محل اتصال سقف به دیوار امتحان کنید .این نکته را در نظر داشته باشید که نورپردازی و نور طبیعی خانه شما بسیار بر روی رنگ ها تاثیر گذار است.

پس از گذشت زمان کافی برای خشک شدن نمونه ها، با دقت در طول روز به آنها نگاه کنید. آیا روشنی خورشید صبح آن را روشن تر میکند ؟ آیا افتاب غروب رنگ شمارا خیلی تیره نمیکند ؟ اختلاف رنگ هایی که وجود دارد آیا برای شما قابل لمس هستند؟نمونه ها بهترین دوستان شما برای انتخاب مناسب ترین رنگ ها هستند .

 

انتخاب بهترین رنگ برای ساختمان

درخشندگی

انتخاب بهترین رنگ برای ساختمان, بعد از انتخاب رنگ ها نوبت به انتخاب درخشندگی رنگ هاست. شما سه نوع رنگ براق ، نیم براق و مات را برای  انتخاب در این بخش دارید. با توجه به باز تاب نور هرچقدر رنگ براق تر باشد زیرسازی و موج دیوار را بیشتر نشان می دهد در حالیکه رنگ های مات و نیمه براق این عیوب را کمتر نشان می دهد.اما باید به این نکته توجه داشت که شستشو وتمیز کردن رنگ های  مات سخت تر از رنگ های براق است با این حال بسیاری از  کشورها روی تکنولوژی رنگ ها برای شستشو کار کرده اند و وامروزه استفاده از  رنگ های اکریلیک تا حدودی این مشکل را حل کرده است.

نقاشی ساختمان

رنگ سرد یا گرم؟

نکته ای دیگر که در انتخاب بهترین رنگ برای ساختمان باید به آن توجه داشت دسته بندی طیف رنگ هاست. آیا  رنگ شما در طیف گرم قرار دارد یا سرد؟  سعی کنید رنگی که برای یک فضا استفاده میکنید در یک طیف رنگی باشند وبرای ایجاد تضاد، تمرکزتان را روی سایر عناصر،دکوراسیون و جزییات خانه منعطف کنید .رنگ های سرد در طیف رنگی آبی و سفید است طیف رنگی سرد به طورمستقیم بر سیستم عصبی اثر می گذارند و موجب پایین آمدن فشار خون و کاهش سرعت تنفس و ضربان قلب می شوند. ساده و بی تکلف هستند و انتخابی مناسب برای محیط کار و اتاق خواب، که درآن به آرامش نیاز است، به شمار می روند. اما ایرادی که به رنگ های سرد می گیرند این است که فضا را سرد تر از آنچه هست نمایش می دهد.

رنگ های گرم شادابی و راحتی را القا می نمایند. این رنگ ها باعث می شوند فضا کوچکتر به نظر برسد، زیرا تُن رنگ های گرم باعث ایجاد حس راحتی در افراد می شود. رنگ های گرم باعث فعال شدن عکس العمل های مغز می شود و احساس هیجان، عشق و در بعضی مواقع عصبانیت و خشم را القا می نماید. در فضا های خیلی بزرگ استفاده زیاد از رنگ های گرم باعث ابهت فضا می شود و با رنگ های خنثی هم تطابق دارد. برای مثال ترکیب سفید خنثی برای دیوارها  ، رنگ سرد  فیروزه ای برای کابینت ها  و رنگ گرم قرمز برای اکسسوری  به شما یک آشپزخانه جذاب و خاص را می دهد.

 

 

در پایان لازم است بدانیم، قرار دادن رنگ ها در کنار یکدیگر نیازمند طراحیست. هیچ فرمول آشکار و واضحی برای انتخاب درست  رنگ وجود ندارد. این در حالیست که  متخصصان حرفه ای  تهران ایده برای خلق فضایی عالی همیشه در دسترس شما هستند .

از زمانی که به خودم آمدم، خودم را یک ساختمانچی دیدم. از دوران نوجوانی دست در دست پدربزرگ به کارگاه‌های ساختمانی سر می‌زدم و در حالی که کفش‌هایم غرق در خاک بود، گوش به حرف‌های اولین و معتبرترین معمار رویاهای نوجوانی‌ام می‌دادم. پدربزرگ همیشه به من می‌گفت: "تو باید یک مهندس باشی تا به مردم خدمت کنی." به همین دلیل تا کنکور فقط به مهندس‌شدن فکر می‌کردم. بعد از امتحانات ترم اول دانشگاه، کارآموز شدم. بعد از سه ماه حقوق گرفتم. ساختن به عشقم تبدیل شده‌بود. و الان بعد از گذشت بیش از یک دهه همچنان با عشقم زندگی می‌کنم. خوشحالم که بعد از کلی تجربه در پروژه‌ها و حضور در دوره‌های حرفه‌ای مهندسی، ساختمانچی‌بودن را در تهران‌ایده نفس می‌کشم.