هزینه تعویض و بازسازی کابینت چقدر میشه ؟

فهرست مطالب

 

بازسازی کابینت :هزینه تعویض کابینت آشپزخانه چقدر میشه؟

معمولا سوالات زیادی درباره ی کابینت آشپزخانه و هزینه‌های خدمات نصب و اجرای کابینت از ما می شود . هزینه تعویض کابینت ها چقدر می شود؟ چرا با وجود متراژ یکسان، قیمت بین کابینت سازها متفاوت هست و اختلاف دارد؟ برای انتخاب کابینت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ و ….
قصد داریم مطالبی در این خصوص ارائه کنیم تا راحت‌تر بتوانید در این زمینه تصمیم بگیرید.

 

 

در قدم اول باید سبک و جنس کابینتتان را انتخاب کنید.
به سبک و جنس دقت داشته باشید!
این دو کلمه کاملا متفاوت هستند و معمولا بسیاری از دوستان و حتی اهل فن، تعریف درستی از این دو کلمه ندارند. بعنوان مثال خیلی وقت ها شنیده می شود که این مدل کابینت سبک انزو کار شده است در حالیکه این تعریف کاملا غلط است، و سیستم آشپزخانه انزو نام برندی است که در واقع خود بخشی از خط تولید شرکت سازنده است. پس در نتیجه ما سبک انزو در کابینت نداریم و کابینت با جنس و برند انزو داریم.
ما معمولا در طراحی کابینت ها از سبک های زیادی میتوانیم استفاده کنیم ولی سه سبک پر طرفدار امروزی عبارتند از :

1- سبک مدرن
2- سبک کلاسیک
3- سبک نئوکلاسیک

شما با توجه به طراحی دکوراسیون داخلی پروژه تان می توانید یکی از این سبک ها را انتخاب کنید و در آشپزخانه خود این سبک را داشته باشید. هماهنگی سبک کابینت آشپزخانه با سبک طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم است و لازم است به آن توجه ویژه ای داشته باشید چون تضاد بین این دو طراحی مخصوصا در آشپزخانه هایی که در فضای پوشیده قرار ندارند می تواند باعث ناهماهنگی در طراحی داخلی خانه شود.

بعد از این مرحله نوبت به انتخاب جنس و ورق کابینت هاست. در این بخش شما با گستردگی زیادی روبرو هستید و مهم ترین مسئله در انتخاب این است که شما چه بودجه ای را برای کابینت ها در نظر گرفته اید. به این موضوع دقت داشته باشید که شما هر ورقی را با هرکدام از سبک هایی که گفته شد میتوانید کار کنید .

اگر بخواهیم به ترتیب قیمت انواع ورق کابینت را توضیح دهیم :

– ورق ام دی اف مات یا براق ایرانی (فرامید – ایزوفام)
– ورق ام دی اف مات یا براق ترک (هایگلاس، اشیک یا ای جی تی)
– ورق ام دی اف پلی گلس
– ممبران روکش کارگاهی
– ممبران روکش وکیوم شرکتی
– روکش رنگ پلی یورتان
– ورق ام دی اف اروپایی (نیمن آلمان یا کلیاف ایتالیا)
– انزو روکش یا پلی یورتان
– پولیش
– چوب طبیعی

 

بازسازی آشپزخانه از صفر تا صد

احتمالا بعد از دیدن اینهمه تنوع دچار سردرگمی شده اید که حالا کدام سبک و همراه با کدام ورق را باید انتخاب کنیم ؟ در پاسخ به این سوال ما یه پیشنهاد خوب برای شما داریم.
قبل از هرکاری اجازه دهید آشپزخانه ی جدیدتان طراحی شود. طراحی پلان آشپزخانه، کابینت و جانمایی لوازم آشپزخانه نیاز به یک متخصص و طراح دارد . در اولین قدم آشپزخانه شما با توجه به نیازهای شما و با در نظر گرفتن استانداردها و ضوابط باید طراحی دو بعدی شود تا در بهترین حالت بتوانید از آشپزخانه و تجهیزات آن استفاده کنید.

 

 

بعد از جمع بندی و انتخاب چیدمان مورد نظر، نوبت انتخاب سبک و جنس کابینت ها است. بهتر است که این مرحله هم با نظر طراح انجام شود. یادتان باشد استفاده از کابینت سبک کلاسیک، کنار فضای نشیمن سبک مدرن نمی تواند ترکیب خوبی را از لحاظ معماری بوجود بیاورد. پس سعی کنید حتما از یک طراح کمک بگیرید. نکته ای که در این مرحله می تواند خیلی به طراحتان کمک کند بودجه ی مورد نظر شماست.

بودجه ای که شما برای کابینت در نظر گرفتید رابطه ی مستقیم با انتخاب جنس و یراق آلات کابینت شما دارد. بعنوان مثال اگر طراحتان بداند که شما بودجه ی کمی را برای اینکار در نظر گرفته اید قطعا کابینت سبک کلاسیک تمام چوب را از ذهنش پاک میکند و سعی می کند در طراحی از کابینت های مدرن با ورق های اقتصادی تر استفاده کند.

 

 

بعد از انتخاب ورق و طراحی سه بعدی کابینت نوبت به انتخاب رنگ، یراق آلات و اکسسوری می رسد. اگر یراق خاصی مثل سوپری ،یراق کنج و جای قاشق چنگال را می خواهید در کابینتتان داشته باشید حتما با طراحتان هماهنگ کنید.
انتخاب رنگ،یراق و دستگیره ها می تواند تاثیر زیادی روی قیمت کابینت بگذارد پس قبل از هر تصمیمی در این مرحله، حتما با یک متخصص و فروشنده مشورت کنید. کابینت های رنگ شده مثل پلی یورتان و پولیش از نظر قیمت تقریبا دو برابر ورق های رنگی آماده هستند در نتیجه در این مرحله باید با اطلاعات کافی نسبت به قیمت ها تصمیم بگیرید.

تفاوت اپن، کانتر و جزیره در آشپزخانه

 

بعد از اتمام این مراحل، خیلی راحت تر و دقیق تر میتوانید برآورد قیمت کابینت منزلتان را داشته باشید. با توجه به اینکه جزییات و نقشه کار شما کاملا مشخص شده می توانید استعلام قیمت را بصورت دقیق تر از فروشنده های مختلف بگیرید .

در بسیاری از پروژه ها دیده می شود که آشپزخانه ی قبلی متر زده می شود و بدون هیچ طرح و ایده ای از جانب فروشنده، قیمت کابینت بصورت متری به کارفرما داده می شود و بعد از اتمام کار وقتی فاکتور کابینت تحویل کارفرما داده میشود کارفرما با اعداد و ارقامی روبرو میشود که قطعاً برای او بسیار عجیب و غیر قابل تصور است. به عنوان مثال بعد از اجرا چون در انتهای کار به عرض 2 متر کمد داشتید این دو متر در عدد سه ضرب می شود و شش متر طول کابینت محاسبه می شود !!!!!

وقتی شما صحبت از محاسبه و برآورد قیمت متر طولی میکنید خیلی راحت ارجاع داده میشوید به جملاتی ازقبیل : عرف بازار همینه، زنگ بزنید از چند تا کابینت کار بپرسید، کمدها سه برابر ورق میبرند و …….

البته یادتان باشه در کنار کابینت شما باید محاسبه و برنامه ریزی برای صفحه ی کابینت و فضای بین کابینت نیز داشته باشید این دو مورد را حتما در برآورد هزینه هاتون در نظر بگیرید.
تو بازار صفحات زیادی وجود دارد مثل:
– صفحه ام دی اف با روکش اچ پی ال(ضد آب و ضد ضربه )
– صفحه کورین
– صفحه کوارتز
– صفحه با سنگ طبیعی
– صفحه چوبی (فینگر جوینت)

 

 

برای فضای بین کابینتی نیز میتوانید از محصولات زیر استفاده کنید:
– شیشه
– آجر
– سنگ طبیعی
– کاشی
– تایل آلمینیومی
– سرامیک

 

 

موارد زیادی می تواند در قیمت نهایی کابینت تاثیر گذار باشد. اضافه کردن چند یراق می تواند تا 30 درصد هزینه کابینت را تغییر دهد و یا تغییر صفحه از ام دی اف به کوارتز می تواند به تنهایی هزینه را دو برابر کند.
پس بهتر است با توجه به بودجه ای که در نظر گرفتید و با مشورت با طراحان و متخصصین بهترین انتخاب و تصمیم را برای تعویض کابینت ها بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با هزینه های کابینت در بازسازی بیشتر آشنا کنیم .امیدواریم که در این مطلب توانسته باشیم به سوالات شما در این زمینه تا حدودی پاسخ داده باشیم. شما می توانید با مراجعه به تصاویر پروژه شهرک غرب و میرداماد یکی از جذاب ترین طراحی ها ی کابینت مرکز و ببینید.

 

 

از زمانی که به خودم آمدم، خودم را یک ساختمانچی دیدم. از دوران نوجوانی دست در دست پدربزرگ به کارگاه‌های ساختمانی سر می‌زدم و در حالی که کفش‌هایم غرق در خاک بود، گوش به حرف‌های اولین و معتبرترین معمار رویاهای نوجوانی‌ام می‌دادم. پدربزرگ همیشه به من می‌گفت: "تو باید یک مهندس باشی تا به مردم خدمت کنی." به همین دلیل تا کنکور فقط به مهندس‌شدن فکر می‌کردم. بعد از امتحانات ترم اول دانشگاه، کارآموز شدم. بعد از سه ماه حقوق گرفتم. ساختن به عشقم تبدیل شده‌بود. و الان بعد از گذشت بیش از یک دهه همچنان با عشقم زندگی می‌کنم. خوشحالم که بعد از کلی تجربه در پروژه‌ها و حضور در دوره‌های حرفه‌ای مهندسی، ساختمانچی‌بودن را در تهران‌ایده نفس می‌کشم.