...

بررسی فاکتور های مهم در طراحی دکوراسیون خانه

اشتراک گذاری :

وقتی به طراحی دکوراسیون داخلی خانه فکر می کنید، معمولا کلماتی مانند خلاقیت و ذوق بلافاصله به ذهن خطور می کنند. اما لازم است بدانید که در طراحی داخلی خانه، علاوه بر خلاقیت، توجه به امور طراحی نیز بسیار مهم می باشد.

برای تغییر سبک و طراحی دکوراسیون داخلی منزل، فاکتور های مهمی وجود دارد که در ادامه به هر یک از آن ها اشاره خواهیم کرد:

سبک خود را تعیین کنید

می خواهید فضای خانه شما با چه سبکی طراحی و دیزان شود؟ سبک های زیادی برای دکور و طراحی داخلی وجود دارد که شما می توانید بر اساس وسایل منزل خود و همچنین سلیقه یکی را به دلخواه انتخاب نمایید.

طراحی دکوراسیون خانهبرای طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان و یا خانه شما سبک های مختلفی از قبیل مدرن، معاصر، مینیمال، صنعتی، اسکاندیناویایی، سنتی، فرانسوی و … وجود دارد که انتخاب آن بسته به سلیقه افراد متفاوت می باشد.

آنچه را که دوست ندارید عنوان کنید

به نقل قول از شرکت دکوراسیون داخلی ویستا برای تعریف سلیقه خود، اگر در زمینه دکوراسیون داخلی هیچ ایده ای ندارید و قصد دریافت مشاوره و راهنمایی از طراحان با سابقه را دارید، باید ابتدا سلیقه و نظر خود را به آن ها نشان دهید، تا بتوانند راحت تر شما را راهنمایی کنند. معمولا طراحانی که در زمینه دکوراسیون داخلی کار می کنند، چون طرح ها و نظرات زیادی در سر دارند، می توانند طرح های خاصی را به شما معرفی کنند که به آن ها علاقه مند شوید.

پس در زمینه طراحی دکوراسیون منزل اگر تخصص و ایده خاصی ندارید، تنها کافیست مواردی که اصلا به آن ها علاقه مند نیستید را به طراحان معرفی کنید. زیرا در این صورت، با طرح ها و نظرات بیشتری مواجه خواهید شد و دست شما در انتخاب طرح بازتر می باشد.

وسایل را متناسب با فضا انتخاب کنید

اگر قصد طراحی و دکوراسیون منزل با وسایل جدید را دارید، بهتر است که در انتخاب وسایل مورد نیاز برای خانه خود، نهایت دقت را به خرج داده و آن ها متناسب با فضای خود انتخاب نمایید.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در زمینه طراحی دکور وجود دارد این است که افراد نمی توانند با توجه به محیط، مناسب ترین وسایل را انتخاب کنند.

حضور یک طراح داخلی در این مواقع است که بسیار احساس می شود. زیرا با اندازه گیری های دقیق، توجه به علم طراحی و همچنین تجربه هایی که در این زمنیه دارد می تواند شما را در انتخاب و خرید وسایل راهنمایی نماید.

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی دکوراسیون خانه

انتخاب رنگ یکی از مهمترین و مقرون به صرفه ترین تصمیماتی است که می توانید بگیرید. انتخاب مناسب رنگ به طور هماهنگ فضاها را بهم متصل می کند. در انتخاب رنگ ها به نحوه تأثیر رنگ ها بر روحیه و یا همان روانشناسی رنگ ها توجه کنید. برخی از رنگ ها باعث می شوند افراد احساس خوشبختی، آرامش یا حتی نشاط داشته باشند.

سپس پس از انتخاب رنگ های مورد نظر، به دنبال نمونه کارهای طراحی داخلی منزل بگردید که با آن رنگبندی دکور شده باشند. زیرا انجام این کار می تواند به تایید و یا رد شدن رنگ مورد نظر شما کمک کند. البته در مشاهده طراحی ها، به منازلی توجه کنید که تقریبا مشابه فضای منزل شما می باشند.طراحی دکوراسیون خانه

چون مثلا رنگ مشکی اگر در ییک پروژه خوب کار کرده باشد، لزوما برای پروژه های دیگر مفید نخواهد بود. یا حتی آنچه ممکن است در خانه دوست شما مناسب به نظر برسد، ممکن است در خانه شما به بدترین شکل ممکن جلوه کند.

بهترین کار ممکن در زمینه انتخاب رنگ ها، این است که شما از یک رنگ خنثی به دلخواه در طراحی خود استفاده کنید. سپس از رنگ های مکمل برای روح بخشیدن به فضا و دکور خانه خود کمک بگیرید.

استفاده از وسایل قیمتی و یا معمولی به طور ترکیبی

بهترین کار برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل این است که از اشیاع قیمتی و معمولی به میزان مناسب در فضا استفاده کنید. توجه به این مسئله که حتما باید برای بهتر به نظر رسیدن فضا از اشیاء قیمتی استفاده شود کاملا اشتباه می باشد.

زیرا در برخی مواقع، ارزان ترین اشیا می توانند بیشترین روح را داشته و زیباترین وسیله موجود در یک اتاق باشد. پس از ترکیب اشیاء قیمت مناسب و پایین با اشیاء ارزشمند خود نترسید. زیرا همه چیز نباید ارزشمند باشد تا مهم و تاثیر گذار جلوه کنند. گاهی استفاده از قاب عکس های ساده می تواند در افزایش جلوه و ایجاد صمیمیت در محیط، بیشتر از یک وسیله گرانبها  تاثیر گذار باشد.

طراحی دکوراسیون خانه

اولویت بندی طراحی دکوراسیون

کار طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان یا خانه شما، می تواند امری طاقت فرسا و زمانبر باشد. برای جلوگیری در اتلاف وقت و کاهش هزینه ها، مردم اغلب می خواهند بدانند دقیقاً از کجا شروع کنند. برای هر اتاق، معمولاً پیشنهاد تیم ما این است که ابتدا از زمین شروع کنید.

یعنی اول از همه در مورد پوشش کف تصمیم بگیرید. فرقی نمی کند که می خواهید کف چوب پارکت، فرش، کاشی، سنگ یا اصلا موزایک باشد! زیرا اگر شما طرح و رنگبندی کف را انتخاب کنید و آن را اجرا نمایید، در رابطه با بخش های دیگر خانه راحت تر می توانید تصمیم گیری کنید. از طرفی اگر شروع شما با مبل یا وسایل منزل همراه باشد، سبک شما را بلافاصله محدود می کند. پس ابتدا به سراغ کف بروید.

سپس زمان تصمیم گیری در رابطه با دیوار ها می رسد. بعد از انتخاب طرح و رنگ دلخواه برای دیوار ها شما باید طرح مورد نظر برای سقف را انتخاب کنید و تمام این موارد را به مرحله اجرا برسانید.

بعد از این مرحله معمولا باید به سراغ نصب کمد های دیواری، انتخاب کابینت ها، کتابخانه ها و یا هر وسیله ی دیگری که قصد سفارش آن را دارید بروید.

طراحی دکوراسیون خانه

در نهایت نیز پس از اجرایی شدن این مرحله، فرش، مبلمان، و وسایل دیگر مورد نیاز را انتخاب کنید.

البته توجه داشته باشید تمام این موارد گفته شده در اولویت بندی تنها در صورتی صدق می کند که شما قصد طراحی دکوراسیون خانه از صفر تا صد را داشته باشید و هیچ وسیله ای را از قبل خریداری نکرده باشید.

زیرا در غیر این صورت، شما باید تمام این مراحل را بر اساس محدودیت هایی که در طراحی و انتخاب موارد وجود دارد بررسی کنید و در نهایت طراحی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

افتخارات و گواهی‌های تخصصی بازسازی ساختمان

مشاوره رایگان هزینه های بازسازی!
اطلاعات خود را وارد کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.