همه چیز درباره واکینگ کلوزت[اجرا+ برآورد هزینه]

اشتراک گذاری :

واکینگ کلوزت (Walk-in Closet)

آیا از شلوغی و بی‌نظمی کمد لباس خود خسته شده‌اید؟آیا پیدا کردن لباس مورد نظرتان در میان انبوه لباس‌ها و کفش‌ها زمان زیادی از شما می‌گیرد؟آیا به دنبال راه حلی برای نظم بخشیدن به کمد لباس خود و دسترسی آسان به لباس‌هایتان هستید؟

اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات مثبت است، پس واکینگ کلوزت همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید! در این مقاله درباره واکینگ کلوزت، مزایا و بخش های تشکیل دهنده آن صحبت خواهیم کرد.

واک این کلوزت سفید رنگ

واکینگ کلوزت چیست؟

واکینگ کلوزت (Walk-in Closet) به معنی اتاق پرو یا کمد لباس بزرگ است.  این یک فضای مجزا و اختصاصی برای نگهداری لباس، کفش، کیف، چمدان و سایر وسایل جانبی است که به اندازه کافی بزرگ هست که بتوانید داخل آن راه بروید.

واکینگ کلوزت شامل چه بخش هایی می شود؟

  • قفسه‌بندی: قفسه‌ها در ارتفاعات و عرض‌های مختلف برای نگهداری لباس‌های بلند، کوتاه، کیف، جعبه و سایر لوازم تعبیه می‌شوند.
  • کشوها: کشوها برای نگهداری لباس‌های زیر، جوراب، روسری، کلاه، اکسسوری های تزئینی و سایر لوازم کوچک مناسب هستند.
  • طبقات برای جا کفشی: به راحتی می توان کفش های خود را با نظم خاصی در واکینگ کلوزت قرار داد.
  • رگال‌ها: رگال‌ها برای آویزان کردن کت‌ها، مانتوها، پیراهن‌ها و لباس‌های مجلسی استفاده می‌شوند.
  • آینه قدی: آینه قدی برای پرو و امتحان لباس‌ها ضروری است.
  • میز اتو: در واکینگ کلوزت‌های بزرگتر، فضایی برای میز اتو نیز در نظر گرفته می‌شود.
  • پاف: یک پاف برای نشستن و پرو لباس‌ها و سهولت در پوشیدن کفش ها در واکینگ کلوزت تعبیه می‌شود.
  • طبقات بالاتر: در واکینگ کلوزت، طبقات بالاتر را می‌توان برای نگهداری چمدان، جعبه‌های لوازم و سایر وسایلی که به طور مرتب استفاده نمی‌شوند، استفاده کرد.

میز ارایش در واکینگ کلوزد

نورپردازی در واکینگ کلوزت: راز انتخاب درست تر رنگها

نورپردازی مناسب در واکینگ کلوزت، نقشی اساسی در کارایی و زیبایی این فضا ایفا می‌کند. واکینگ کلوزت‌ها معمولا از نور طبیعی بی‌بهره هستند و برای روشنایی مطلوب، باید از نورهای مصنوعی به درستی استفاده کرد.

نورپردازی در واکینگ کلوزت باید چگونه باشد؟

  • تمام بخش‌ها و زوایای فضا به طور کامل روشن شوند: هیچ نقطه‌ای در واکینگ کلوزت در تاریکی مطلق نباشد و سایه‌های مزاحم به حداقل برسند. این امر به شما کمک می‌کند تا لباس‌ها، کیف‌ها و کفش‌هایتان را به درستی ببینید و انتخابی بی‌نقص داشته باشید.
  • رنگ لباس‌ها به طور طبیعی و واقعی نمایش داده شوند: نورپردازی در واکینگ کلوزت باید به گونه‌ای باشد که رنگ لباس‌ها تحت تاثیر نورهای مصنوعی تغییر نکند و شما بتوانید رنگ واقعی آنها را ببینید.
  • فضای واکینگ کلوزت بزرگتر و دلنشین‌تر به نظر برسد: نورپردازی مناسب می‌تواند با ایجاد حس عمق و وسعت، واکینگ کلوزت شما را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد.

برای نورپردازی صحیح در واکینگ کلوزت رعایت این نکات الزامی است:

  • از نورهای ترکیبی در واکینگ کلوزت استفاده کنید: استفاده از ترکیبی از نورهای سقفی، دیواری و نقطه‌ای می‌تواند روشنایی مطلوب و یکنواختی را در واکینگ کلوزت شما ایجاد کند.
  • از نورهای LED با CRI بالا استفاده کنید: CRIیا شاخص نمود رنگ، نشان‌دهنده میزان طبیعی بودن نور است. برای نورپردازی واکینگ کلوزت، از لامپ‌های LED با CRI بالا استفاده کنید تا رنگ لباس‌ها به درستی نمایش داده شوند.
  • به نورپردازی داخل قفسه‌ها و کشوها توجه کنید: نورپردازی داخل قفسه‌ها و کشوها به شما کمک می‌کند تا به راحتی محتویات آنها را ببینید.

اینه ی گرد در واکینگ کلوزت

آیا واکینگ کلوزت (Walk-in Closet) همان کلوزت روم(Closet room) است؟

درست است که در اکثر سایت‌های داخلی، واکینگ کلوزت و کلوزت روم را معادل هم در نظر می‌گیرند، اما این دو اصطلاح در واقع تفاوت‌های ظریفی با هم دارند. می شود گفت واکینگ کلوزت یک نوع خاص از کلوزت روم هست، با ابعاد و امکانات کمتر.

کلوزت روم اتاق های مجزا با درب مستقل هستند که دور تا دور آن کمد، قفسه و کشوهایی برای ذخیره وسایل در نظر گرفته شده است و ابعاد آن به گونه ای است که می توان میزآرایش، مبل تاشو و دیگر امکانات این چنینی را در آن قرار داد؛ حال اینکه واکینگ کلوزت ها معمولا با جداکننده ای در ضلعی از اتاق اجرا می شوند و غالبا با شکلی راهرو مانند، فضای آزاد محدودتری دارند.

تفاوت واکینگ کلوزت با کمد دیواری:

  • ابعاد: واکینگ کلوزت به مراتب بزرگتر از کمد دیواری است و به شما فضایی برای حرکت و جابجایی راحت می‌دهد.
  • طراحی: واکینگ کلوزت‌ها به طور خاص برای ذخیره‌سازی لباس، کفش و اکسسوری طراحی شده‌اند و قفسه‌ها، کشوها، رگال‌ها و آینه‌های قدی را در خود جای می‌دهند.
  • کارایی: واکینگ کلوزت‌ها در مقایسه با کمد دیواری، می‌توانند به عنوان فضایی مستقل برای لباس پوشیدن، اتو کردن لباس و حتی آرایش کردن نیز استفاده شوند.

برای ساخت واکینگ کلوزت نیاز به تخریب داریم؟

در برخی موارد، برای ساخت واکینگ کلوزت نیاز به تخریب دیوار است. این امر به فیزیک واحد و خانه شما بستگی دارد.

اگر این روزها به فکر بازسازی ساختمان خود هستید بهتر است، به ایده ساخت واکینگ کلوزت برای نظم دهی فوق العاده به لباس، کفش ها و وسایل خود، بطور جدی بیاندیشید و با جستجو و بازدید از سایت بازسازی از مشاوره های رایگان شرکت بازسازی خانه و طراحی داخلی کمک بگیرید.

واکینگ کلوزت را درکدام قسمت خانه اجرا کنیم؟

معمولاً یکی از اتاق های خواب را برای این کار اختصاص می دهند که بهتر است مستر هم باشد. اتاق مستر، اتاقی است که امکانات صوتی و تصویری، سرویس بهداشتی و حمام مستقل داشته باشد و ابعاد آن معمولا کمی بزرگتر از یک اتاق معمولی است.

قفسه و کمد لباس در کلوزت رووم

متراژ مناسب خانه برای اجرای واکینگ کلوزت:

  • متراژ ایده‌آل: واکینگ کلوزت‌ها معمولاً در خانه‌های با متراژ بالای 130 تا 140 متر مربع اجرا می‌شوند.
  • متراژهای کوچکتر: با این حال، در واحدهای کوچکتر و حتی 70 متری هم می‌توان واکینگ کلوزت اجرا کرد و یکی از دو اتاق خواب منزل را به اجرای آن اختصاص داد.

لاندری روم چه فرقی با واکینگ کلوزت دارد؟

لاندری روم فضایی در خانه است که به طور خاص برای شستشو و خشک کردن لباس، اتو کردن و نگهداری لوازم مربوط به نظافت اختصاص یافته است. لاندری روم ها بر روی شستشو و نظافت تمرکز دارند، در حالی که واکینگ کلوزت ها بر روی سازماندهی و نگهداری لباس ها و سایر لوازم شخصی تمرکز دارند.

لاندری رووم

انواع مختلف چیدمان واکینگ کلوزت

سایت رسمی Closet & Beyond به نشانی https://closetandbeyond.com با 30 سال سابقه در زمینه طراحی و تولید کمد در اروپا و آمریکا، این دسته بندی را برای واکینگ کلوزت مطرح می کند:

 واکینگ کلوزت یک‌طرفه: این نوع که به کشویی نیز معروف است، کوچکترین نوع واکینگ کلوزت است و یک طرح بسیار رایج است.

واکینگ کلوزت دوطرفه: در این طرح، واحدهای ذخیره‌سازی در مقابل یکدیگر در ورودی واکینگ کلوزت قرار می‌گیرند و یک مسیر واضح راهرو مانند در وسط وجود دارد. این نوع واکینگ کلوزت برای فضاهای کوچک تا متوسط ​​مناسب است.

واکینگ کلوزت جزیره‌ای: این نوع واکینگ کلوزت در واقع یک واکینگ کلوزت دوطرفه با یک جزیره در وسط است. فضای ذخیره‌سازی می‌تواند در هر سه دیوار قرار گیرد یا یک طرف به عنوان واحد دراور رزرو شود. این نوع خاص به فضای زیادی برای اجرا نیاز دارد.

واکینگ کلوزت دور تا دور: این طرح فضای ذخیره‌سازی موجود را به حداکثر می‌رساند، به طوری که واحدهای ذخیره‌سازی در هر سه دیوار قرار می‌گیرند. این نوع واکینگ کلوزت برای فضاهای  متوسط ​​تا بزرگ مناسب است.

انتخاب ابعاد استاندارد واکینگ کلوزت

ابعاد استاندارد واکینگ کلوزت به عوامل مختلفی مانند فضای موجود در اتاق، تعداد لباس و کفش شما و نوع چیدمانی که در نظر دارید بستگی دارد. با این حال، به طور کلی می‌توان ابعاد زیر را به عنوان حداقل ابعاد استاندارد برای واکینگ کلوزت در نظر گرفت:

  • عرض: 5 تا 8 فوت (1.5 تا 2.4 متر)
  • طول: 8 تا 10 فوت (2.4 تا 3 متر)
  • ارتفاع: 8 فوت (2.4 متر)

کشو و قفسه لباس در کلوزت رووم

10  ایده بکر و کاربردی در واکینگ کلوزت

1- استفاده از فضای پشت در کمدها در واکینگ کلوزت:

 معمولاً فضای پشت در کمدها نادیده گرفته می‌شود، اما این فضا می‌تواند برای آویزان کردن کیف‌ها، کلاه‌ها، شال‌ها و سایر وسایلی که به طور مرتب استفاده نمی‌کنید، ایده‌آل باشد. می‌توانید از قفسه‌های باریک، قلاب‌ها یا حتی میله‌های آویز در واکینگ کلوزت استفاده کنید.

2- واکینگ کلوزت با جداکننده‌های کشویی:

اگر کشوهای عمیقی دارید، می‌توانید با استفاده از جداکننده‌های کشویی، فضای آنها را به بخش‌های کوچکتر در واکینگ کلوزت تقسیم کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا لباس‌ها، لوازم جانبی و سایر وسایل خود را به طور مرتب و منظم سازماندهی کنید و به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

3- استفاده از رگال‌های چرخشی در واکینگ کلوزت:

رگال‌های چرخشی راهی عالی برای استفاده حداکثر از فضای گوشه‌ها هستند. می‌توانید از این نوع رگال‌ها برای آویزان کردن کت‌ها، شلوارها، پیراهن‌ها یا هر نوع لباس دیگری در واکینگ کلوزت استفاده کنید.

4- واکینگ کلوزت با سبدهای آویز:

سبدهای آویز را می‌توانید به میله‌های آویز یا قفسه‌ها وصل کنید تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری برای وسایلی مانند لباس‌های زیر، جوراب‌ها، کلاه‌ها یا حتی اسباب‌بازی‌ها در واکینگ کلوزت داشته باشید.

5- واکینگ کلوزت با کیسه‌های وکیوم بگ:

کیسه‌های وکیوم بگ می‌توانند حجم لباس‌های زمستانی، پتوها یا هر نوع لباس حجیم دیگری را به طور قابل توجهی کاهش دهند. این کار به شما کمک می‌کند تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری در واکینگ کلوزت داشته باشید.

6- استفاده از قفسه‌های دیواری در واکینگ کلوزت:

قفسه‌های دیواری می‌توانند فضای ذخیره‌سازی اضافی برای وسایلی مانند کتاب‌ها، جعبه‌ها، سبدها یا حتی چمدان در واکینگ کلوزت ایجاد کنند.

7-  واکینگ کلوزت با یک پاف یا نیمکت:

یک پاف یا نیمکت می‌تواند به شما مکانی برای نشستن و پوشیدن یا درآوردن کفش‌ها بدهد. همچنین می‌توانید از بدنه مخزن مانند آن برای، سبد لباس‌های کثیف در واکینگ کلوزت استفاده کنید.

8- استفاده از آینه قدی در واکینگ کلوزت:

آینه قدی مزایای متعددی برای واکینگ کلوزت به ارمغان می آورد. اولاً، به شما کمک می کند تا ظاهر خود را به طور کامل از سر تا پا ببینید. دوم اینکه، آینه ها می توانند با انعکاس نور و فضای اطراف، تصوری از بزرگتر بودن فضا ایجاد کنند.

9-  واکینگ کلوزت با میز آرایش:

اگر فضای کافی دارید، می‌توانید از یک میز آرایش در واکینگ کلوزت خود استفاده کنید. این کار به شما مکانی برای آرایش کردن و آماده شدن برای بیرون رفتن می‌دهد.

10-  واکینگ کلوزت با گیاهان:

اضافه کردن چند گیاه به واکینگ کلوزت می‌تواند به فضا طراوت و زیبایی ببخشد. گیاهانی را انتخاب کنید که به نور کم و رطوبت بالا مقاوم باشند.

کلوزت رووم به رنگ چوب

هزینه اجرای واکینگ کلوزت  

هزینه اجرای واکینگ کلوزت به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله:

  • ابعاد واکینگ کلوزت: هرچه واکینگ کلوزت بزرگتر باشد، به متریال و کار بیشتری نیاز دارد و به طبع قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • تجهیزات و یراق آلات: قیمت تجهیزات و یراق آلات مختلف از جمله قفسه ها، کشوها، میله های لباس، درب ها و دستگیره ها می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد.
  • طرح و پیچیدگی: طرح های پیچیده تر با جزئیات بیشتر، مانند نورپردازی داخلی یا قفسه های سفارشی، گران تر خواهند بود.

قبل از تصمیم به بازسازی به اجرای واکینگ کلوزت فکر کنید

اگر قصد بازسازی خانه دارید و در منزلتان صاحب اتاق مستری با مساحت حداقل  15 مترمربع هستید، اجرای واکینگ کلوزت می‌تواند ایده‌ای بسیار هوشمندانه و کاربردی باشد.

واکینگ کلوزت به شما کمک می‌کند تا از فضای اتاق خود به طور کامل استفاده کنید و فضایی شیک و کاربردی برای نگهداری لباس‌ها، کفش‌ها، کیف‌ها و سایر لوازم و حتی اسباب بازی فرزندتان داشته باشید.

واکینگ کلوزت‌ها در ابعاد و طرح‌های مختلفی اجرا می‌شوند و می‌توانند با توجه به نیاز و سلیقه شما طراحی و اجرا شوند.

شرکت بازسازی خانه و طراحی داخلی تهران ایده، با بیش از ۱۵ سال سابقه در حوزه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی، می‌تواند شما را در این زمینه یاری کند. برای دریافت مشاوره رایگان و بازدید از نمونه کارهای ما می‌توانید با ما تماس بگیرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

افتخارات و گواهی‌های تخصصی بازسازی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان هزینه های بازسازی!
اطلاعات خود را وارد کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید