بازسازی خانه

(مراحل ، مجوزها ، معرفی پیمانکار بازسازی منزل)

خانه محیطی است که بیشترین زمان خود را در آن می‌گذرانیم. زیبا و لوکس بودن خانه باعث می‌شود در آن احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشیم و از حضور در بخش‌های مختلف آن لذت ببریم. بازسازی خانه، پروسه‌ای است که به شما کمک می‌کند علاوه بر اصلاح خرابی‌ها و نواحی قدیمی خانه، آن را به زیباترین و بهترین حالت ممکن از نو بسازید.
bailey-alexander-2dnjAACDNd8-unsplash 1
در کمترین زمان
بالاترین کیفیت ممکن
طراحی دوبعدی و سه‌بعدی
عملیات اجرایی
برآورد جامع مالی پروژه

درباره بازسازی خانه

چه میدانید؟

بازسازی خانه دلایل متعددی دارد؛ در برخی موارد به دلیل فرسوده و قدیمی شدن آن، مشتری تصمیم به بازسازی می‌گیرد؛ درصورتی‌که در برخی دیگر، مشتری به دلیل اهمیت بالا به محیط زندگی قصد دارد با بازسازی آن، از بهترین متریال و زیباترین ظاهر برای منزل خود بهره‌مند شود.

پخش ویدئو

ما در تهران ایده، روند بازسازی منزل، ساختمان، محیط اداری و یا هر مکان را طی مراحلی که در ادامه بیان می‌کنیم، انجام می‌دهیم. در ابتدا، تیم متخصص برای انجام تحقیقات اولیه و شنیدن خواسته مشتری، به صورت حضوری به منزل یا محیط موردنظر شما مراجعه می‌کنند و جزئیات و نکات مهم اولیه را استخراج می‌کنند؛ بعد از تعیین نواحی و سبک بازسازی، هزینه و دستمزد انجام بر اساس بودجه و خواسته مشتری محاسبه می‌شود.

ویس معرفی

nahve picture 1

با نحوه کار کردن با ما آشنا شوید!

ما در تهران ایده، روند بازسازی منزل، ساختمان، محیط اداری و یا هر مکان را طی مراحلی که در ادامه بیان می‌کنیم، انجام می‌دهیم. در ابتدا، تیم متخصص برای انجام تحقیقات اولیه و شنیدن خواسته مشتری، به صورت حضوری به منزل یا محیط موردنظر شما مراجعه می‌کنند و جزئیات و نکات مهم اولیه را استخراج می‌کنند؛ بعد از تعیین نواحی و سبک بازسازی، هزینه و دستمزد انجام بر اساس بودجه و خواسته مشتری محاسبه می‌شود.

بازدید حضوری
برآورد جامع مالی پروژه
طراحی دوبعدی و سه‌بعدی
عملیات اجرایی
پشتیبانی و گارانتی

قبل و بعد از بازسازی خانه

بازسازی قبل و بعد سرویس بهداشتی در پیروزی
ghablo baad 2
عکس قبل و بعد آشپزخانه و کابینت خانه بازسازی شده
ghablo baad 1
عکس قبل و بعد اتاق خواب و دیوار سبز خانه بازسازی شده
ghablo baad 3

نمونه پروژه دکوراسیون داخلی

karaj1
14Renovation-of-the-building-pirozi
10
nemon picture 1

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟

شهر و محل زندگی شما در هزینه نهایی بازسازی منزل تأثیرگذار است. برای مثال تعرفه بازسازی خانه در تهران نسبت به سایر شهرها بیشتر است. اگر بخواهیم به طور میانگین و حدودی یک قیمت را در نظر بگیریم، باید بگوییم که هزینه بازسازی منزل در سال 1402 طبق اعداد زیر انجام می‌شود.

بخش‌های مختلف منزل برای بازسازی

قیمت بازسازی بر اساس یک متر مربع

بازسازی اتاق خواب

۶۰۰هزارتومن تا 4 میلیون تومان

3 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

۲ تا ۸ میلیون تومان

۶00 هزار تومان تا ۴ میلیون تومان

سوالات متداول

هزینه بازسازی در سال ۱۴۰۲ چقدره است؟

هزینه بازسازی و دکوراسیون خانه، دفتر کار، ویلا یا فروشگاه تماماً به خود شما بستگی دارد! شما به عنوان صاحب ملک، بر اساس میزان بودجه خود این توانایی را دارید تا از بین بیش از 300 آیتم و ابزار بازسازی، انتخاب‌های خود را انجام دهید و هزینه نهایی بعد از آن تعیین می‌شود. مشاوران شرکت تهران ایده در این مسیر به طور کامل شما را همراهی می‌کنند.

چرا باید واحدم را برای بازسازی به تهران ایده بسپارم؟

تهران ایده با بیش از 10 سال سابقه کار و داشتن یک تیم قدرتمند، بهترین خدمات را برای شما در نظر گرفته است. در صورت همکاری با ما، در قبال هزینه پرداختی بیشترین خدمات ممکن را دریافت می‌کنید. کیفیت تجهیزات و متریالی که ما برای انجام کار بازسازی استفاده می‌کنیم بسیار بالاست. داشتن نفوذ در صنعت بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی باعث شده است تا با تأمین‌کنندگان دست‌اول در ارتباط باشیم و تجهیزات را با کمترین قیمت وبهترین کیفیت تهیه کنیم.

بازسازی خانه معمولا چقدر زمان می‌برد؟

میزان زمان لازم برای اجرایی کردن پروژه بر اساس حجم کار و مکان بازسازی به طور کامل متفاوت است. برخی از بازسازی‌ها طی دو هفته انجام می‌شوند؛ در صورتی که برخی حجم کار بالایی دارند و بازسازی 5 الی 6 ماه زمان می‌برد. مسئله مهم این است که مجموعه طبق تاریخ تعیین شده کار را شروع کند و مطابق تاریخ موعود، پروژه را به صورت آماده و بدون تاخیر به دست مشتری رساند؛ همچنین مجموعه باید برای منطقی و اجرایی بودن تاریخ تعیین شده، ضمانت در نظر بگیرد.

آیا لازم است برای بازسازی واحد به صورت تخلیه باشد؟

اگر حجم بازسازی کم است، نیازی به تخلیه منزل یا ملک نیست؛ اما اگر حجم بازسازی زیاد است و باید به طور گسترده انجام شود، نیاز است تا در زمان بازسازی ملک را تخلیه کنید. انجام این کار باعث می‌شود تا تیم اجرایی کارها را در کمترین زمان و به بهترین شکل پیش ببرد و برای جا به جایی وسایل، دچار محدودیت و مشکل نشود.

درخواست مشاوره رایگان

پس ار ارسال درخواست همکاران ما با شما تماس خواهند گرفت .

بیشتر بخوانید

منزل، جایی که بیشتر اوقات خود را در آن سپری می‌کنیم، به مرور زمان فرسوده می‌شود. همان‌طور که به سلامت جسمی و ظاهری خود اهمیت می‌دهیم، باید به منزل خود نیز رسیدگی کنیم و در صورت نیاز آن را بازسازی یا ترمیم کنیم.

بازسازی خانه دلایل مختلفی دارد، از جمله افزایش ارزش ملک، رفع مشکلات فنی، یا تغییر دکوراسیون. در هر صورت، قبل از شروع بازسازی، باید اطلاعات کافی در مورد مراحل، هزینه‌ها، و نکات مهم آن کسب کنید.

در این مقاله، تمام نکات مربوط به بازسازی خانه را از 0 تا 100 به همراه جزئیات، برای شما بیان می‌کنیم. با ما در تهران ایده همراه باشید.

بازسازی خانه (به معنای تعمیر و نوسازی خانه است) و شامل چه بخش هایی میشود؟

بازسازی خانه، یک فرآیند جامع و چند وجهی است که شامل تغییرات جزئی و اساسی روی یک سازه قدیمی مانند منزل یا ساختمان مسکونی و بنای فرسوده می‌شود.

هدف از بازسازی خانه، افزایش ارزش ملک، رفع مشکلات فنی، یا تغییر دکوراسیون است.

بازسازی خانه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بازسازی سیستم برقی و الکتریکی
  • تعویض سیستم لوله کشی
  • بازسازی دیوار و کف
  • عایق بندی
  • بازسازی سرویس بهداشتی و آشپزخانه

بازسازی خانه می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی برای افزایش ارزش ملک و بهبود کیفیت زندگی باشد.

عکس قبل و بعد بازسازی خانه
عکس قبل و بعد بازسازی خانه

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم؟

بازسازی خانه یک فرایند چند وجهی و در عین حال پیچیده است که باید قبل شروع با برنامه‌ریزی درست و دقیق آن را به یک تجربه موفق تبدیل کرد. در ادامه به مراحل گام به گام بازسازی خانه قبل از شروع کار اشاره می‌کنیم:

۱.هدف خود را از بازسازی خانه چگونه مشخص کنید ؟

قبل از شروع بازسازی ، باید هدف خود را از بازسازی خانه مشخص و تعیین کنیم. آیا می‌خواهید خانه خود را زیباتر کنید؟و یا ارزش ملک مان را میخواهیم افزایش دهیم؟و یا مشکلات فرسودگی و قدیمی بودن منزلمان را میخواهیم برطرف کنیم؟ تعیین هدف از انجام کار بازسازی به شما کمک می‌کند تا در هزینه و زمان خود مدیریت درستی انجام دهید و بودجه مناسبی را تعیین کنید .

۲.ارزیابی اولیه خانه قبل از شروع بازسازی نکته کلیدی قبل از شروع 

ارزیابی وضعیت فعلی خانه یکی از مهم‌ترین مراحل بازسازی است. با ارزیابی دقیق وضعیت فعلی خانه، می‌توانید مشکلات و نیازهای خودمان  را شناسایی کنیم و برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای شروع بازسازی داشته باشید.

عکس قبل و بعد بازسازی خانه
عکس قبل و بعد بازسازی خانه

۱. بررسی ساختار فیزیکی خانه

  • بررسی نوع سازه و پلان ساختمان 
  • وجود ترک یا آسیب دیدگی در دیوارها، سقف، و کف خانه 
  • وضعیت سقف و کف ، عایق بندی سرویس بهداشتی و آشپزخانه 
  •  وضعیت کابینت‌ها، کمدها، و سایر وسایل
  •  وضعیت پنجره‌ها، درها، و سایر درب‌ها

برای بازسازی خانه ۷۰متری چه کارهایی میتوان کرد ؟

۲.بررسی ساختار سیستمی خانه 

  • وضعیت لوله‌کشی آب و فاضلاب
  • وضعیت برق‌کشی و سیستم های الکتریکی 

۳.برآورد هزینه بازسازی خانه شامل چه بخش هایی میشود ؟

بازسازی خانه می‌تواند هزینه‌بر باشد، بنابراین مهم است که قبل از شروع کار، بودجه خود را تعیین کنید. برای برآورد هزینه، باید هزینه مصالح ، تجهیزات، و دستمزد کارگران را در نظر بگیرید. همچنین باید هزینه‌های احتمالی مانند هزینه‌های مجوز و بیمه را نیز در نظر بگیرید.

در ادامه به برخی از عواملی که بر تعیین هزینه بازسازی خانه تأثیر می‌گذارند، اشاره می‌کنیم:

-متراژ بنا و موقعیت منزل شما یک عامل تعیین کننده در برآورد هزینه بازسازی خانه میباشد :

هرچه خانه بزرگتر باشد، هزینه بازسازی آن نیز بیشتر خواهد بود. همچنین، موقعیت خانه نیز می‌تواند بر هزینه بازسازی تأثیر بگذارد. برای مثال، بازسازی خانه در شهر با بازسازی خانه در حومه شهر متفاوت است .

-محاسبه تجهیزات مورد نیاز در بازسازی خانه :

اولین قدم در تعیین هزینه بازسازی، محاسبه قطعات و تجهیزات مورد نیاز است. این قطعات و تجهیزات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مصالح ساختمانی
  • تجهیزات برقی و مکانیکی
  • تجهیزات آشپزخانه و سرویس بهداشتی
  • مبلمان و لوازم دکوری
  • جنس مواد و مصالح  و کیفیت تجهیزات :

جنس و کیفیت متریال مورد استفاده در فرایند بازسازی نیز در تعیین هزینه بازسازی تاثیرگذار است. به عنوان مثال، استفاده از مصالح با کیفیت بالا هزینه بیشتری دارد. 

-آیا نوع روش بازسازی خانه عامل تاثیر گذاری در تعیین قیمت است ؟

بله، نوع روش بازسازی خانه یکی از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت خانه محسوب میشود . بازسازی منزل می‌تواند به دو روش اساسی و جزئی صورت بگیرد.

بازسازی اساسی شامل تغییرات گسترده ای در خانه می باشد: مانند تغییر در ساختار و پلان خانه ، تغییر و جابه جایی فضاهای خانه مثل تغییر موقعیت آشپزخانه و اتاق خواب ها یا خرید تجهیزات دکوراتیو باشد .در صورتی که در  بازسازی جزئی تغییرات محدودی در خانه صورت میگیرد ، مانند تغییر کفپوش، کابینت‌ها، و رنگ دیوارها و یا بازسازی بخشی از خانه مثل بازسازی آشپزخانه یا بازسازی حمام و سرویس بهداشتی 

 بازسازی اساسی معمولاً پر هزینه تر از بازسازی جزئی است. 

در ادامه به برخی از انواع روش‌های بازسازی خانه اشاره می‌کنیم:

  • بازسازی اساسی: شامل تغییرات گسترده در خانه است، مانند اضافه کردن اتاق، تغییر اندازه اتاق، تغییر پلان طبقه، تغییر ساختار سیستم‌های تاسیسات مکانیکی و الکتریکی و دکوراسیون داخلی و خارجی.
  • بازسازی جزئی: شامل تغییرات محدود در خانه است، مانند تغییر کفپوش، کابینت‌ها، و رنگ دیوارها.
  • بازسازی مجدد: شامل بازسازی کامل خانه است، مانند تخریب و ساخت مجدد خانه.
  • بازسازی مدرنیزاسیون یا هوشمند سازی خانه: شامل به‌روزرسانی خانه با فناوری‌ها و امکانات جدید است.
  • بازسازی بهبودی: شامل رفع مشکلات ساختاری یا عملکردی خانه است.
عکس قبل و بعد بازسازی خانه
عکس قبل و بعد بازسازی خانه
عکس قبل و بعد بازسازی خانه
عکس قبل و بعد بازسازی خانه

تفاوت بازسازی خانه و ساختمان چیست ؟

ساختمان به هر بنایی که توسط بشر ساخته شده باشد گفته می شود برای مثال ساختمان ها انواع مختلفی دارند مثل ساختمان تجاری ، ساختمان اداری ، ساختمان برج و ساختمان مسکونی، خانه نیز نوعی ساختمان است.

تفاوت بازسازی خانه و ساختمان در این است که در بازسازی خانه ما به بخش های داخلی یک منزل مسکونی توجه ویژه ای داریم و ولی در بازسازی ساختمان ما انواع مختلف ساختمان از نظر کاربری در نظر می گیرم و مورد بررسی قرار می دهیم.

در بازسازی ساختمان بخش های کلی و اساسی یک سازه مورد بررسی و بازسازی قرار میگیرند مانند پارکینگ ، راه پله ، پشت بام و غیر… ولی در بازسازی خانه به اجزایی داخلی یک منزل توجه می شود که شامل آشپزخانه ، پذیرایی و اتاق نشیمن ،حمام و سروس بهداشتی است .

با توجه به روش های گفته شده در بالا، می‌توانید محدوده بازه قیمت بازسازی را تخمین بزنید.

  • دستمزد کارگران عاملی بر تعیین هزینه بازسازی ملک و سرعت روند کار :

دستمزد کارگران یکی از عوامل مهم در تعیین هزینه بازسازی خانه است. دستمزد کارگران در مناطق مختلف متفاوت است. همچنین، دستمزد کارگران بسته به نوع مهارت و تجربه آنها نیز متفاوت است.

  • هزینه‌های احتمالی را همیشه در نظر بگیرید:

علاوه بر هزینه‌های اصلی بازسازی خانه، ممکن است هزینه‌های احتمالی دیگری نیز وجود داشته باشد. برای مثال، ممکن است نیاز به دریافت مجوز از شهرداری یا بیمه کردن کار بازسازی داشته باشید.

در ادامه به برخی از هزینه های احتمالی بازسازی خانه اشاره می‌کنیم:

  • هزینه‌های مجوز: ممکن است برای بازسازی خانه نیاز به دریافت مجوز از شهرداری یا سازمان‌های دیگر داشته باشید. هزینه دریافت مجوز می‌تواند بسته به نوع بازسازی و منطقه شما متفاوت باشد.
  • هزینه‌های بیمه: ممکن است نیاز به بیمه کردن داشته باشید. بیمه می‌تواند به شما کمک کند تا در صورت بروز خسارت به خانه خود، هزینه‌های تعمیر را پوشش دهید.
  • هزینه‌های جابجایی: اگر مجبور باشید در طول بازسازی خانه خود را ترک کنید، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه جابجایی داشته باشید.
  • هزینه‌های اقامت موقت: اگر مجبور باشید در طول بازسازی خانه خود را ترک کنید، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه اقامت موقت داشته باشید.
  • هزینه‌های انبارداری: اگر مجبور باشید وسایل منزل خود را در طول زمان  بازسازی خانه انبار کنید، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه انبارداری داشته باشید.

برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی، بهتر است قبل از شروع کار بازسازی، تمام هزینه‌های احتمالی را در نظر بگیرید.

برای برآورد هزینه بازسازی خانه، می‌توانید از یک شرکت بازسازی کمک بگیرید. یک تیم بازسازی می‌تواند به شما کمک کند تا هزینه‌های دقیق بازسازی خانه خود را تعیین کنید.

۴.از یک مشاور قبل از شروع بازسازی کمک بگیریم ؟

تجربه ثابت کرده اگر تجربه کافی ندارید در کنار خودتان حتما از یک مشاور مجرب و متخصص کمک بگیرید و تا بتوانید در هزینه ها و زمان صرفه جویی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید .

۵.انتخاب پیمانکار شرط اصلی در بازسازی !

پس از آماده‌سازی طرح و بودجه، می‌توانید به دنبال یک پیمانکار مناسب باشید. برای انتخاب پیمانکار، باید به موارد زیر توجه کنید:

  •  تجربه و مهارت پیمانکار
  •  اعتبار و سابقه پیمانکار
  •  قیمت پیشنهادی پیمانکار
  •  قرارداد پیمانکاری

با انتخاب یک پیمانکار خوب، می‌توانید مطمئن شوید که بازسازی خانه شما به درستی و در زمان و بودجه تعیین‌شده انجام خواهد شد.

۶.شروع بازسازی خانه 

پس از انتخاب یک شرکت بازسازی و طراح دکوراسیون داخلی معتبر ، می‌توانید کار بازسازی را شروع کنید. در این مرحله، باید به تیم بازسازی اجازه دهید تا کار را انجام دهد و نظارت کنید تا مطمئن شوید که کار طبق برنامه و با کیفیت بالا انجام می‌شود.

در ادامه به برخی از نکات مهم برای بازسازی خانه اشاره می‌کنیم:

  •  باید پیش‌بینی‌های لازم را برای مدیریت نخاله و سروصدای ناشی از بازسازی انجام دهید.
  •  باید با همسایه‌های خود قبل از بازسازی خانه خود  در مورد بازسازی صحبت کنید.

با رعایت این نکات، می‌توانید بازسازی خانه خود را به یک تجربه موفق تبدیل کنید.

عکس قبل و بعد بازسازی خانه
عکس قبل و بعد بازسازی خانه

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟

شهر و محل زندگی شما در هزینه نهایی بازسازی منزل تأثیرگذار است. برای مثال تعرفه بازسازی خانه در تهران نسبت به سایر شهرها بیشتر است. اگر بخواهیم به طور میانگین و حدودی یک قیمت را در نظر بگیریم، باید بگوییم که هزینه بازسازی منزل در سال 1402 طبق اعداد زیر انجام می‌شود.

بخش‌های مختلف منزل برای بازسازی

قیمت بازسازی بر اساس یک متر مربع

بازسازی اتاق خواب

۶۰۰هزارتومن تا 4 میلیون تومان

 بازسازی آشپزخانه

3 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان

 بازسازی حمام و سرویس بهداشتی 

۲ تا ۸ میلیون تومان

بازسازی نشیمن و پذیرایی 

۶00 هزار تومان تا ۴ میلیون تومان

 

مراحل انجام  بازسازی خانه به صورت گام به گام

مرحله اول: بررسی خانه‌، ارزیابی و ایجاد مفاهیم 

در این مرحله، تیم بازسازی باید منزل مورد نظر را به طور کامل بررسی و ارزیابی کند. این کار شامل اندازه‌گیری و محاسبات دقیق، بررسی وضعیت فنی ساختمان، و تعیین نیازهای مشتری است.

سوالات متداول :

  • چه عواملی در پایه‌ریزی پروژه بازسازی خانه مهم است؟

اینکه مشتری چه نیازهایی دارد. گاهی مشتریان به دلیل تغییراتی در سبک زندگی مثلا متولد شدن یک نوزاد یا مثلا گذر از مرحله کودکی به نوجوانی فرزند خانواده یا دلایل دیگر، نیازهای جدیدی مثل اضافه کردن یک اتاق یا تغییرات در پلان خانه، نیازهای جدیدی پیدا می‌کنند. بنابراین این موارد باید با مشخصات هندسی ساختمان مطابقت داده شود. و بررسی شود که آیا با توجه به وجود المان‌هایی مثل ستون و رایزرهای تاسیساتی که قابل انتقال یا تغییر نیستند، امکان پذیر هست یا خیر.

  • تیم بازسازی چگونه خانه را بررسی می‌کند؟

تیم بازسازی در آغاز کار، ابتدا باید مشخصات فیزیکی محل پروژه را کاملا بررسی نماید. اینکه سازه ساختمان بتنی است یا فولادی. اینکه ستون‌ها دقیقا در کدام نقطه از ساختمان قرار دارند. کدام یک از دیوارها را می‌شود دستخوش تغییر یا جابجایی نمود. و آیا این ساختمان دارای دیوار برشی در ساختمان‌های بتنی یا بادبند در ساختمان‌های فولادی هست یا خیر.

اینکه رایزهای تاسیساتی دقیقا در چه نقطه‌ای جانمایی شده‌اند. اینکه کانال‌های تعبیه هوای مطلوب از کدام قسمت‌ها عبور کرده‌اند. این‌که سرمایش واحد قبلا از چه نوعی بوده، آیا همچنان کارایی لازم را دارد یا  نیاز به تغییر دارد ، کدام یک از انواع سیستم‌های سرمایش مناسب واحد بعد از بازسازی خواهد بود. اینکه لوله‌های آب و فاضلاب در چه وضعیتی هستند. از چه جنسی هستند و با توجه به سن ساختمان و همچنین با توجه به تغییرات جدید در واحد آیا امکان نگهداری و استفاده مجدد از آن‌ها فراهم است یا خیر.

گرمایش واحد از چه نوعی بوده و با توجه به مشخصات فیزیکی واحد و نیز با توجه به مباحث مقررات ملی ساختمان آیا استفاده از این سیستم همچنان مطلوب هست یا خیر.

  • عوامل موثر در انتخاب ایده‌های بازسازی چیست؟

۱. سلیقه کارفرما  ۲. نیازهای کارفرما  ۳.ضوابط معماری داخلی

مرحله دوم: تعیین بودجه و عقد قرارداد

پس از بررسی اولیه، تیم بازسازی باید هزینه‌های مورد نیاز برای انجام پروژه را تخمین بزند. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های مواد و مصالح، هزینه‌های نیروی کار، و هزینه‌های جانبی است. پس از تعیین هزینه‌ها، قراردادی بین مشتری و تیم بازسازی تنظیم می‌شود که شامل جزئیات پروژه، هزینه‌ها، و زمان‌بندی اجرای پروژه است.

سوالات متداول :

  • چطوری میتوانیم هزینه بازسازی خانه را کاهش بدیم؟

رای کاهش هزینه‌های بازسازی شاید اولین چیزی که به ذهن افراد برسد ، کاهش کیفیت متریال و تجهیزات و مصالح باشد. بارها شنیده‌ایم که افراد مایلند که خانه خود را بازسازی کنند. اما از هزینه‌های آن هراس دارند. به همین دلیل از کلید واژه ” بازسازی با کیفیت بالا و کمترین هزینه” استفاده می‌کنند. باید در نظر داشت که نمی‌توان بالاترین کیفیت را با کمترین هزینه به دست آورد. اما برای کاهش هزینه‌ها  بهترین راه میتواند  این باشد که فارغ از بحث قیمت‌ها و هزینه‌های نوسازی ، از متریال بی‌کیفیت یا کم کیفیت استفاده نکنیم. چرا که استفاده از متریال بی‌کیفیت یا کم‌کیفیت باعث به وجود آمدن مشکلات دیگری در آینده خواهد شد. در این صورت محصول بی‌کیفیت نه تنها خودش خراب می‌شود، بلکه باعث خراب‌شدن و از بین رفتن محصولات استفاده شده دیگر در بازسازی نیز می‌شود و بعضا هزینه‌های چند برابری را  بار خواهد آورد.

عکس قبل و بعد بازسازی خانه
عکس قبل و بعد بازسازی خانه
عکس قبل و بعد بازسازی خانه
عکس قبل و بعد بازسازی خانه

یک از راه های کاهش هزینه ی بازسازی مشاوره گرفتن از افراد مجرب است.

  • قرارداد بازسازی خانه شامل چه مواردی است؟

شاید مهم‌ترین رکن یک پروژه بازسازی، قرارداد و پیمان بین پیمانکار و کارفرما باشد. در این قرارداد باید درباره مسائل مالی، زمان انجام کار، نحوه تعاملات بین کارفرما و پیمانکار و نحوه اجرای کار  به صورت شفاف صحبت شده باشد.

  • بودجه بازسازی بر چه اساسی تعیین میشود ؟

اگر برای چندمین بار باشد که در یک سال میخواهید بازسازی کنید، تخمین هزینه‌های بازسازی برای شما نسبتا ساده‌تر خواهد بود.

اما اگر در تمام طول عمر فقط یک بار میخواهید این کار را انجام دهید، کار بسیار دشواری‌است. معمولا بعضی از افراد بعضی تغییرات را در نظر می‌گیرند و متریال و دستمزد را حساب می‌کنند. در این‌صورت تصور می‌کنن هزینه بازسازی جمع این دو بخش خواهد بود. در حالی که با تخریب کردن یک قسمت باید بدانید و پیش‌بینی کنید که کدام‌یک از قسمت‌های دیگر ممکن است دچار مشکل شوند و با صرف چه مقدار هزینه بازسازی می‌شوند. بنابراین تخمین هزینه‌های بازسازی یک کار بسیار تخصصی است که افرادی از پس آن بر‌می‌آیند که حداقل سالی چند پروژه انجام می‌دهند و با جزئیات بازسازی و همچنین متریال و مصالح موجود در بازار کاملا آشنا هستند.

مرحله سوم: جداسازی اجزا و قطعات

در این مرحله، قطعات و تجهیزات قدیمی که قرار است تعویض شوند، از خانه جدا و تخریب می‌شوند. این کار شامل تخلیه خانه، جداسازی کابینت‌ها و کمدها،کاشی و سرامیک ، روشویی و سینک ، و جمع‌آوری نخاله مصالح و تجهیزات قدیمی است.

سوالات متداول:

  • تخریب و جداسازی در بازسازی خانه چقدر زمان میبرد ؟

زمان تخریب المان‌های زائد در یک پروژه بستگی به حجم عملیات اجرایی آن خواهد داشت. اما معمولا در بازسازی‌های کلی، در صورتی که تیم حرفه‌ای و با برنامه‌ای این کار را انجام دهد، در پروژه‌های زیر ۲۰۰ متر مربع نهایتا یک هفته زمان می‌برد.

  • چرا خانه را باید  تخلیه کنیم ؟

باید بدانید که برای هر نوع بازسازی نیاز به تخلیه وجود ندارد. اما در بازسازی‌های کلی لازم است که حتما خانه تخلیه شود.

بازسازی‌های کلی به معنی تبدیل یک واحد چند‌سال‌ساخت به نوساز است. این حرفه تهران ایده است که برای اولین بار این کار را انجام داده است .

در چنین بازسازی‌هایی تمام المان‌های خانه درگیر بازسازی خواهند شد. به این معنی که تغییرات مکانیکال، الکتریکال و معماری به صورت همزمان انجام می‌شود.

اگر چنین حجمی برای پروژه‌های بازسازی تهران‌ ایده متصور باشیم، قطعا با وجود وسایل در خانه، محدودیت‌هایی برای کارگران و استادکاران به وجود خواهد آمد. به علاوه در طی ۴۰ تا ۷۰ روز  عملیات بازسازی، حجم خاک و مصالح موجود در خانه باعث از بین رفتن وسایل خواهد شد.

مرحله چهارم: تهیه و نصب تجهیزات جدید برای بازسازی

در این مرحله، قطعات و تجهیزات جدید خریداری و نصب می‌شوند. این کار شامل سیم‌کشی و لوله‌کشی، نصب کابینت‌ها و کمدها، و نصب کف‌پوش و دیوارپوش است.

مرحله پنجم: تکمیل پروژه و تحویل خانه 

در این مرحله، کارهای نهایی و تکمیلی انجام می‌شود. این کار شامل نصب درها و پنجره‌ها، رنگ‌آمیزی و تزئینات، و نظافت خانه است.

سوالات متداول :

  • کدام بخش از خانه اول از همه بازسازی میشود ؟

در پروژه‌های بازسازی که ذهنیت مهندسی بر آن حاکم است، به هیچ وجه نمی‌توان بازسازی قسمتی را بر دیگر قسمت‌ها ارجح دانست. مثلا نمی‌شود اول سرویس‌ها را بازسازی کرد و بعد به بازسازی اتاق‌ها بپردازیم. در پروژه‌های مهندسی همه فضاها به طور هم‌زمان اجرا می‌شوند. اما می‌توان آیتم‌های بازسازی را اولویت‌بندی کرد. مثلا می‌شود گفت که در هر پروژه بازسازی ابتدا باید تخریب و جمع‌آوری المان‌های زائد انجام شود. اولویت بعد امور مربوط به تاسیسات مکانیکی، بعد الکتریکی و … است. ولی هیچ‌گاه نمی‌توان یک فضا را بازسازی کرد و بعد فضای دیگری را انجام داد. بار دیگر تاکید می‌کنم که این روش پروژه‌های مهندسی‌است و با بازسازی‌هایی که افراد خانه‌دار یا افراد غیر حرفه‌ای انجام می‌دهند کاملا متفاوت است.

  • کارهای نهایی بازسازی شامل چه مواردی است؟

اگر از من درباره کارهای نهایی یک پروژه بازسازی سوال شود، می‌گویم: ” نظافت، چیدمان مبلمان، نصب تابلوها”

اما در پروژه‌های مهندسی قبل از نظافت باید واحد آب‌بندی شود. یعنی همه عملیات هایی که در واحد انجام شده باید آزمایش شوند که به صورت نادرست واحد تحویل مالک داده نشود چک کردن تمام اتصالات، یراق‌آلات و به طور کلی تمام ریزه‌کاری‌های که در پروژه‌های مهندسی بازسازی انجام میشود و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد باید کامل چک شوند ، این‌کار ممکن است چند هفته زمان ببرد که لازم نیست حتما در زمان تحویل خانه به کارفرما انجام شود.

  • خانه  بعد از بازسازی در نهایت چگونه تحویل داده می‌شود؟

در پروژه‌های بازسازی ، ما خانه را به گونه ای تحویل کارفرما می دهیم که معمولا می‌گوییم فقط کافیست با چند چمدان لباس وارد خانه  بازسازی‌ شده جدید خود شوند و فقط زحمت آویزان کردن لباس‌های خود را بکشید.

 بازسازی خانه چقدر زمان میبرد ؟

به طور کلی، مدت زمان بازسازی خانه بین 1 الی 3 ماه زمان میبرد . با این حال، این میزان، کاملاً حدودی است و باید برای اطلاع دقیق، زمان مورد نیاز برای اجرایی کردن هر پروژه را از پیمانکار خود بپرسید.

زمان مورد نیاز برای بازسازی خانه به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع بازسازی
  • اندازه خانه
  • سطح پیچیدگی پروژه
  • شرایط آب و هوایی
  • تعداد کارگران

در این قسمت می خواهیم به جزئیات درباره  بستن قرارداد با یک شرکت بازسازی صحبت کنیم ، برای شروع باید بدانیم چه نوع قرارداد برای بازسازی خانه داریم و کدام قرارداد برای من مناسب است با ما همراه باشید.

انواع قرارداد های بازسازی خانه و ساختمان: 

  • عقد قرارداد بازسازی به روش دستمزدی

در این روش، دستمزد پیمانکار و عوامل اجرایی به صورت یک میزان ثابت به روی هزینه خرید تجهیزات در قرارداد عنوان می‌شود و پرداخت آن به همراه هزینه خرید پرداخت می‌شود. این روش، طرف‌دار زیادی دارد زیرا هزینه‌های بازسازی را از قبل قابل پیش‌بینی می‌کند.

  • عقد قرارداد بازسازی به روش مدیریت پیمان (درصدی)

در این روش که به درصدی هم معروف است، دستمزد ثابت برای پیمانکار و عوامل اجرایی وجود ندارد؛ پیمانکار در زمان عقد قرارداد برای شما یک بودجه حدودی تعیین می‌کند و در صورت توافق، کار شروع می‌شود. بعد از اتمام کار بازسازی، درصدی از تمام هزینه‌های انجام شده به عنوان دستمزد از مشتری گرفته می‌شود. این روش، ریسک بیشتری برای مشتری دارد زیرا هزینه‌های بازسازی ممکن است از بودجه تعیین شده بیشتر شود.

  • عقد قرارداد بازسازی به روش خرید مصالح

این روش، رایج‌ترین روش برای عقد قرارداد بازسازی منزل است. در این روش، یک مقدار مشخص بودجه از طرف شما در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد و او به کمک تقسیم هزینه بین نیروی کار، هزینه خرید تجهیزات و… کار را به طور کامل به انجام می‌رساند.

نکته: یک حالت دیگر از این قرارداد وجود دارد که در آن، خرید مصالح با خود مشتری است؛ یعنی مشتری وظیفه دارد تا تمام مصالح مورد نیاز را به صورت شخصی خریداری کند و آن را در اختیار پیمانکار قرار دهد؛ در این صورت تنها هزینه پیمانکار و نیروی اجرایی برای پرداخت باقی می‌ماند.

چگونه مجوز مورد نیاز برای بازسازی خانه را بگیریم ، مدارک مورد نیاز برای گرفتن مجوز برای بازسازی منزل؟

مراحل اخذ مجوز بازسازی در شهرداری

  • مراجعه به شهرداری ناحیه

برای درخواست مجوز بازسازی، باید به ناحیه شهرداری قسمت شهرسازی در منطقه محل زندگی خود مراجعه کنید.

  • تکمیل فرم درخواست مجوز بازسازی

فرم درخواست مجوز بازسازی به شما ارائه می‌شود. این فرم را باید با دقت تکمیل کنید.

  • ارائه مدارک مورد نیاز

علاوه بر تکمیل فرم درخواست مجوز بازسازی، باید مدارک زیر را نیز به شهرداری شهر ارائه دهید:

مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز بازسازی خانه به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • مدارک هویتی و مالکیت
  • مدارک فنی

مدارک هویتی و مالکیت

  • اصل و کپی سند مالکیت و بنچاق برای املاک تفکیک شده: این سند، مالکیت فرد یا افراد را بر ملک مورد نظر اثبات می‌کند.
  • (در صورت سرقفلی بودن ملک) اصل و کپی سند سرقفلی: این سند، مالکیت فرد یا افراد را بر سرقفلی ملک مورد نظر اثبات می‌کند.
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مالک یا مالکین: این مدارک، هویت و سن افراد را اثبات می‌کند.
  • (در صورتی که وکالت داده شده باشد) اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی وکیل قانونی مالک یا مالکین بهمراه وکالت نامه رسمی: این مدارک، حق اقدام وکیل قانونی را برای مالک یا مالکین اثبات می‌کند.

مدارک فنی

  • برگه مفاصا حساب (فیش تسویه حساب) عوارض سالیانه: این برگه، پرداخت عوارض سالیانه ملک مورد نظر را اثبات می‌کند.
  • فیش عوارض کسب سال جاری برای پروژه های بازسازی اماکن تجاری و اداری: این فیش، پرداخت عوارض کسب سال جاری ملک مورد نظر را اثبات می‌کند.

(فقط برای مجوز تعمیرات اساسی) صورتمجلس و نقشه تفکیکی ملک: این مدارک، تغییرات اساسی ایجاد شده در ملک مورد نظر را اثبات می‌کند.

  • پرداخت هزینه‌های مربوطه

برای دریافت مجوز بازسازی، نیازی به صرف هزینه ندارید و فقط با مراجعه به شهرداری ناحیه و ارائه مدارک، مجوز شما صادر خواهد شد.

  • دریافت مجوز بازسازی

پس از بررسی مدارک، مجوز بازسازی برای شما صادر می‌شود.

نکاتی که در هنگام بازسازی خانه نباید فراموش کنید :

1. مواد و مصالح بی کیفیت استفاده نکنید!

تاثیر استفاده از مصالح بی کیفیت بی نهایت زیاد است.این بی کیفیتی بدون شک در نحوه اجرا تاثیر مستقیم دارد. حتی اگر بهترین استاد کار بخواهد برای شما با مصالح بی کیفیت کار کند، هیچ گاه بازدهی مناسب را نخواهید داشت.

بی تردید در آینده نیز برای بهره برداری از امکانات فضای بازسازی شده با مشکل روبرو خواهید بود. همیشه به خاطر داشته باشید که مصالح بی کیفیت برای خانه های بی کیفیت ساخته شده اند. قطعا زندگی در خانه ای بی کیفیت، شایسته شما نخواهد بود.

2. هزینه ها را مدیریت کنید.

در عملیات بازساری مسائل مالی یک پروژه بازسازی، شاید یکی از اصلی ترین مسائل در شروع آن خواهد بود. گاهی بر این باوریم که باید حتما هزینه ها را به کمترین میزان خود برسانیم. در مقابل بعضی از افراد از لحاظ مالی هیچ محدودیتی برای این پروژه ها در نظر نمی گیرند. باید به این نکته اشاره کرد که هر دو اشتباه است و باید واقع بین تر باشید. استفاده از مصالح ارزان و بی کیفیت قطعا و یقینا آینده خانه شما را دچار مشکل خواهد کرد. از طرفی قرار نیست که برای داشتن خانه ای آرام و زیبا حتما از مصالح گران قیمت استفاده کنید. مشاوره با افراد خبره و با تجربه، دید بهتر و کامل تری از هزینه های یک پروژه بازسازی به شما خواهد داد.

3. به ابعاد و اندازه ها دقت کنید!

برای شروع بازسازی، شاید یکی از پرکاربردترین جملات در فرهنگ مهندسی غربی ها این جمله باشد: « دو بار اندازه گیری کن و یک بار اجرا کن.» اگر به ابعاد و اندازه ها دقت کنید، یقینا می توانید بهترین بهره برداری را از فضای بازسازی شده خود داشته باشید. استفاده از فضاهای به اصطلاح مرده راهکاری است که می توانید به جذابیت خانه خود بیافزائید. این مورد می تواند تاثیر مستقیم در کاهش هزینه های حمل و نقل لوازم و مصالح شما داشته باشد. حتما از راهنمایی های یک کارشناس موجه استفاده کنید.

4. تاثیر نور را نادیده نگیرید.

در عملیات بازساری استفاده از نور طبیعی یکی از مهم ترین مشخصه های خانه جذاب شماست. اگر چه امروزه مهندسی نور پردازی، نقش اساسی در طراحیی دکوراسیون داخلی ایفا می کند، ولی هیچ نوری جایگزین نور طبیعی نیست. بعد از نور طبیعی حتما به مهندسی نور پردازی توجه کافی را داشته باشید. شب ها که نمی توانیم از نور خورشید استفاده کنیم یا حتی روزهای ابری که آسمان کمی تیره تر است، تاثیر نورپردازی خود را بیش تر نمایان می کند. ارزش ندارد که برای صرفه جویی در هزینه ها، نورپردازی را نادیده بگیرید. شاید بهتر باشد کلا بازسازی نکنید.

5. گیاهان را فراموش نکنید!

امروزه بهانه ای برای نادیده گرفتن نقش گیاهان در دکوراسیون قابل قبول نیست. شما می توانید با هزینه ای اندک، زیبا ترین گیاهان را به خانه بیاورید و تصاویر زیبایی از زندگی روزمره در ذهنتان بسازید. یادتان باشد که گیاهان موجودات زنده هستند و وجود آن ها در منزل علاوه بر زیبایی فضا، شادابی و سرزنده بودن روحیه افراد ساکن خانه را به دنبال دارد.

بهترین راه برای داشتن خانه ای زیبا و جذاب، مشورت با افراد کاردان و متخصص است. اگر بهترین بازدهی را از بازسازی منزل خود می خواهید، بهتر است با یک شرکت حرفه ای شروع کنید. 

سخن پایانی

در این مقاله از سیر تا پیاز نوسازی خانه را مورد بررسی قرار دادیم و تمام مسائل مربوط به آن را به صورت کامل و جامع برایتان عنوان کردیم. توجه داشته باشید که انتخاب یک مجموعه متخصص و کاربلد به شما کمک می‌کند تا فرایند نوسازی خانه یا ساختمان را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید و از اقدامات انجام شده رضایت کامل داشته باشید.

تهران ایده به عنوان بهترین شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی شما را در 0 تا 100 این فرایند همراهی می‌کند و تمامی مشاوره‌ها و اقدامات لازم را برای شما توضیح می‌دهد. برای ارتباط بیشتر با تهران ایده کافی است تا به وب‌سایت ما مراجعه کنید. فرقی نمی‌کند که هدف شما بازسازی خانه در تهران یا شهرهای دیگر است؛ مشاورین ما منتظرند تا خدمت‌رسان شما باشند و یک خانه جذاب و نوساز شده به شما تحویل دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *