طراحی و بازسازی داخلی ویلا قدیمی

بازسازی ویلا در تهران

معمولا یکی از بزرگترین تفریحات مردم، سفر به شهر های مختلف ایران به خصوص شهرهای شمال کشور می‌باشد. همانطور که می‌دانید، در این شهرها ویلاهای زیادی وجود دارند که مردم آن‌ها را خریداری کرده و یا برای اقامت چند روزه اجاره می کنند. بیشتر ویلاهایی مورد پسند هستند که اکثر امکانات تفریحی و رفاهی را داشته باشند. اگر شما دارای یک ویلای قدیمی در شمال کشور هستید که قصد بازسازی ویلا را برای تفریح و یا کسب درآمد دارید، در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چه کارهایی برای بازسازی ویلا و یا ملک خود می توانید انجام دهید. در این مقاله با ما همراه باشید تا تمام نکات مربوط به نوسازی ویلا را بررسی کنیم.

یک ویلای فول امکانات باید شامل تمام موارد زیر باشد که در ادامه به بررسی آن ها می‌پردازیم. فقط نکته ای که شما در ادامه باید به آن توجه داشته باشید، این است که برخی از این موارد ممکن است بر اساس فضا، موقعیت و طراحی ویلای شما مناسب نباشد و بهتر است از یک شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی مشاوره بگیرید. اما به طور کلی برای طراحی ویلا و یا بازسازی آن میتوان به موارد اشاره شده در ادامه توجه کرد:

چرا ویلای ما نیاز به طراحی دارد؟

اکثر ویلاها به طور اصولی نیاز به طراحی دارند. دلیل این مسئله این است که با انجام طراحی، پلان و ساختار ویلا بهتر نمایان می‌شود و برنامه کلی کار در دست قرار می‌گیرد. طراحی فقط ظاهری نیست؛ بلکه مانند یک نقشه راه است که از روز تخریب تا زمان بهره برداری و تحویل کلید ادامه دارد. طراحی شامل برداشت نقشه ( نقشه برداری اولیه)، طراحی پلان های دوبعدی برای تغییرات در پلان ( مثلا جابجایی یک دیوار، یا جابجایی سرویس یا آشپزخانه از این طرف پلان به سمت دیگر پلان)، طراحی تاسیسات مکانیکی، طراحی تاسیسات الکتریکی، طراحی نما، طراحی محوطه حیاط و … می‌شود.

اگر طراحی طبق اصول انجام نشود و نقشه راهی وجود نداشته باشد، تاثیر مستقیم در به طول انجامیدن پروژه و بالا رفتن هزینه ها خواهد داشت.با انجام طراحی، دیگر با اتفاقات غیر منتظره برخورد نمی‌کنیم و کار بدون مشکل پیش می‌رود.عکس مراحل بازسازی ویلا کارتونی

مقاله بازسازی خانه

بازسازی ویلا شامل چه مراحلی می‌شود؟

بازسازی ویلا یا خانه ویلایی به طور کلی شامل چندین مرحله مختلف است. قبل از شروع، باید این نکته را در نظر بگیرید که مراحل زیر، بعد از دیدن پلان ویلا، عقد قرارداد و… انجام می‌شود.

اجرای تأسیسات 

در این مرحله از بازسازی ویلا، تغییرات لازم روی تأسیسات اعمال می‌شود. خود تأسیسات دو دسته مختلف دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • تأسیسات مکانیکی

تأسیسات مکانیکی ویلا، شامل مواردی از جمله سرمایش و گرمایش، فاضلاب و لوله کشی گاز می‌شود. تمامی اجزا و بخش‌های مختلف که به این دسته‌ها مربوط می‌شوند در صورت نیاز باید تعویض شوند؛ برای مثال سیستم تأسیسات استخر و آب‌رسانی به طور کامل جدید می‌شود و در صورت نیاز، با خرید سیستم تهویه مطبوع یا تجهیزات گرم کننده، گرمایش و سرمایش را تقویت می‌کنیم. تأسیسات آب همچنین شامل فضاهایی مانند آب‌نما، آبیاری فضای سبز روف گاردن، سونا، جکوزی و باغ می‌شود. 

  • تأسیسات الکتریکی و سیم‌کشی برق

بحث تأسیسات الکتریکی به عواملی مانند سیم‌کشی‌های برق، آنتن‌ها، درب باز کن، سیم کشی تلفن، اینترنت (اتصال از طریق شبکه فیبر نوری و…) و تمامی درگاه‌های برقی مربوط می‌شود.

هوشمند‌ سازی ویلا

کار هوشمند سازی و تعویض قسمت‌های مختلف ویلا، در زمان بازسازی انجام می‌شود. هوشمندسازی به معنای این است که ویلا را به جدید‌ترین امکانات تجهیز کنیم و به نوعی یک سری از سیستم‌های هوشمند را درون قسمت‌های مختلف به وجود بیاوریم. به نسبت میزان بودجه و سلیقه مخاطب، در قسمت‌های مختلف ویلا از امکانات جدید استفاده می‌شود؛ به‌طوری که هر کسی در آن قرار بگیرد، مدرن و لوکس بودن را احساس می‌کند. در ادامه لیست یک سری از کارها که طی هوشمند سازی ویلا انجام می‌شود را مشاهده می‌کنید:

  • نورپردازی هوشمند و قابل کنترل با تلفن همراه
  • سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند
  • بالا بردن امنیت ویلا
  • تجهیزات آشپزخانه هوشمند

فضاهای مورد نیاز در ویلا

از آنجا که ویلا یک مکان تفریحی است، تمامی فضاهای قابل بازسازی بر اساس خواست مخاطب دستخوش تغییر می‌شوند. برای مثال این امکان وجود دارد تا مواردی از جمله استخر روباز یا سرپوشیده، واکین کلوزت یا همان اتاق لباس، روف گاردن، تراس با ویوی فوق‌العاده، اتاق لاندری یا همان رخت‌شور خانه در بازسازی ویلا (villa) لحاظ شود. امکانات مربوط به فضای بیرونی نیز شامل باغ، آتشگاه و آلاچیق است. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، انجام بازسازی برای یک ویلا بر اساس تفریحات و علایق مخاطب است.

مراحل طراحی انواع ویلا

یک سری مراحل و اصول کلی وجود دارد که بازسازی ویلا یا همان خانه ویلایی بر آن پایه پیش می‌رود. در ادامه به این مراحل اشاره می‌کنیم.

1.ارائه مشاوره و بازدید از پروژه

در گام اول باید از پروژه به صورت کامل و حضوری بازدید شود؛ همچنین باید در مورد تمام نکات و جزئیات مربوط به ویلا با صاحب آن صحبت شود. انجام این کار بسیار واجب است و باعث می‌شود تا هدف اصلی کار از ابتدا مشخص باشد.

2.ایده‌پردازی و ارائه برنامه‌ها

در این مرحله، تمامی ایده‌ها و استراتژی‌های بازسازی بر اساس نیاز و خواسته‌های کارفرما در یک جا جمع‌آوری می‌شوند تا قابلیت مقایسه و انتخاب وجود داشته باشد. انجام تکنیک‌هایی مانند طوفان فکری در این مرحله توسط تیم طراحی مفید است.

3.ساخت مدل دیجیتال

بعد از انجام ایده پردازی و گرفتن تصمیمات نهایی، نوبت به خلق اثر در فضای سه بعدی و طراحی کامپیوتری می‌رسد. انجام این مرحله باعث می‌شود تا پروژه قبل از انجام در دنیای فیزیکی، به صورت کامل اجرایی شود و عیب‌ها برطرف شوند؛ همچنین طراحی سه بعدی و انجام مدل سازی باعث می‌شود تا کارفرما خروجی کار را به طور کامل ببیند و اظهار نظر کند.

4.اجرا کردن پروژه

بعد از طراحی سه بعدی و اطمینان از صحت کار، پروژه به صورت عملی اجرایی می‌شود. انجام پروژه به صورت عملی طی برنامه مشخص و از قبل تعیین شده پیش می‌رود و ویلا در نهایت به کارفرما تحویل داده می‌شود.عکس ویلا دوبلکس همراه استخر

طراحی یا بازسازی نمای ویلا

به طور کلی، این مسئله در زمینه طراحی اولیه کاملا سلیقه ای می باشد و معمولا هر طرحی قابل اجراست. اما در زمینه بازسازی نمای ویلا، همه چیز بستگی به طرح اولیه و ساختمان ویلای مورد نظر دارد.

طراحی یا بازسازی فضای خارجی و نمای ویلا، شامل موارد مختلفی می باشد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

طراحی یک ورودی جذاب در بازسازی ویلا:

اگر ورودی ویلا سرپوشیده باشد، هنگامی که می خواهید در هوای بارانی و یا طوفانی وارد شوید، از میزان کثیفی که همراه خود به خانه می آورید کاسته می شود. به همین علت، این طرح بسیار مورد استقبال مشتریان قرار دارد. از طرفی یک ورودی سرپوشیده می تواند در زمینه افزایش جذابیت و محدود کردن دید خانه از بیرون، تاثیر گذار باشد.

استفاده از فانوس برای روشنایی در شب:

استفاده از فانوس های دیواری و یا ایستاده در طراحی نمای ساختمان، می تواند به افزایش زیبایی و جلوه آن کمک کند.

طراحی نمای ساختمان شما به هر شکلی که باشد، چه کلاسیک و چه مدرن، شما می توانید با استفاده از چراغ ها و فانوس‌های مرتبط، به افزایش زیبایی نمای ساختمان کمک کنید.

عکس درب چوبی ویلا

استفاده از درهای متناسب با فضا:

اگر ویلای شما به گونه ای طراحی شده است که درب ورودی ساختمان به بیرون از ویلا دید ندارد، شما می توانید از درب های چوبی که بیشتر با شیشه تزئین شده اند استفاده کنید. در غیر این صورت، مسئله دید از بیرون به داخل ویلا برای شما بسیار حائز اهمیت می باشد، استفاده از درهای تمام چوب بهترین گزینه برای شما است.

استفاده از سنگ های مناسب برای نمای ساختمان:

انتخاب سنگ های مناسب برای کار کردن درب نمای ساختمان به سه مورد بستگی دارد:

  • سلیقه مشتری
  • آب و هوا و شرایط جوی
  • بودجه

برای مثال اگر شما قصد تغییر نمای ساختمان خود در شمال کشور را داشته باشید، به دلیل رطوبت موجود در هوا نمی توانید از هر نوع سنگی استفاده کنید

انتخاب سقف خانه متناسب با طراحی ساختمان:

سقف ویلا را نیز باید متناسب با شرایط جوی و همچنین طراحی نمای کلی آن انتخاب کنید تا همگی با هم سازگار باشند و به جای ایجاد آلودگی بصری، جلوه زیبایی داشته باشند.

برای مثال، استفاده از شیروانی و سبک های چینی در شمال کشور بسیار رواج دارد.

عکس داخل ویلا با پنجره بزرگ

طراحی فضای داخلی در بازسازی ویلا :

برای طراحی داخلی ویلا، ایده های بیشتری نسبت به بازسازی ویلا به ذهن هر شخصی می رسد. زیرا شما در هنگام بازسازی داخلی ویلا، یک فضای مشخص را در اختیار دارید و تنها می توانید با ایجاد تغییرات جزئی، آن را بازسازی نمایید.

در صورتی که برای طراحی داخلی ویلا، شما می توانید متراژ را در نظر گرفته و بر اساس آن، مطابق با سلیقه خود یک ویلا طراحی کنید. برای مثال شما در هنگام طراحی یک ویلا، می توانید فضا هایی مجزا برای تفریح، استراحت، نشیمن، غذاخوری و … طراحی نمایید.

دکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون داخلی ویلا بر اساس سبک و مدل انتخابی انجام می‌شود. تیم منتخب برای انجام بازسازی ویلا و خانه ویلایی باید به جدید‌ترین سبک‌ها آگاه باشند و تمام تلاش خود را برای بازسازی داخلی ویلا بر اساس یک محیط جذاب و مدرن انجام دهند. تعادل رنگی و قرار گرفتن المان‌ها بر اساس محاسبات و منطق معماری در این مرحله اهمیت بالایی دارد.

از جمله مسائل دیگر که باید به آن توجه کرد، نورپردازی محیط داخلی و بیرونی ویلا است. اگر شما یک ویلا با لوکس‌ترین امکانات را به درستی نورپردازی نکنید، کاری از پیش نبرده‌اید. این مسئله بسیار مهم است که تمامی نورها در جای درست خود قرار بگیرند و جذابیت بصری ویلا را افزایش دهد.

اما هنگامی که قصد بازسازی داشته باشید، تنها می توانید فضای موجود برای هر یک از این موارد را دوباره دیزاین نمایید.

انتخاب اتاق های مختلف برای استفاده های خاص، بسته به نیاز شما و هدفتان از طراحی ویلا و یا بازسازی آن می تواند متفاوت باشد. در این زمینه، اگر قصد طراحی یک ویلای خاص با امکانات ویژه را دارید، بهتر است با یک طراحی داخلی که تخصص و تجربه کاری لازم را دارد، صحبت کنید تا نظرات و ایده های او را نیز در این زمینه دریافت کنید.

محوطه سازی در بازسازی ویلا

محوطه سازی ویلا، بسته به فضای آن متفاوت می باشد، برای مثال اگر قصد محوطه سازی در ویلاهای شهرکی را داشته باشید، باید این کار را متفاوت از ویلاهای شخصی انجام دهید.

اما به طور کلی محوطه سازی ویلا شامل موارد مختلفی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کردحیاط باغ ویلا بزرگ

بازسازی حیاط خانه ویلایی

ویلا برای تفریحات از اهمیت بالایی برخوردار است و در نتیجه به محیط بیرونی آن توجه بسیار زیادی می‌شود. معمولا تیم بازسازی تمام تلاش خود را می‌کند تا بازسازی حیاط خانه ویلایی به بهترین شکل انجام شود و بسیار مفرح و جذاب باشد. کار کردن بر روی محیط بیرونی، از مهم‌ترین اصول در طراحی ویلا است.

پارکینگ برای ماشین‌ها

برای امنیت و راحتی بیشتر، خیلی بهتر است ویلا پارکینگ داشته باشد؛ مخصوصاً اگر محل قرارگیری آن در اطراف روستا یا جنگل باشد. این‌گونه صاحبان ویلا با راحتی تمام ماشین را درون پارکینگ قرار می‌دهند و امنیت بیشتری را احساس می‌کنند.

باید برای ماشین ها یک فضای مناسب به عنوان پارکینگ در نظر بگیرید. اگر این فضا به صورت مجزا وجود نداشت، شما می توانید با استفاده از سایبان و شیروانی در بخشی از حیاط این بخش را ایجاد کنید.

فضاهای تفریحی متناسب با متراژ  

این فضاها می تواند از ایجاد استخر و استفاده از تاب در گوشه حیاط، تا درست کردن زمین بدمینتون متفاوت باشد.

برای ایجاد فضاهای تفریحی در محیط، باید به مسائل مختلفی از قبیل بودجه، مناسب بودن فضا، سلیقه و … توجه نمایید.محوطه بیرون باغ ویلا لوکس

گل آرایی در بازسازی ویلا:

گل آرایی در محیط های باز نیز بسته به شرایط آب و هوایی، میزان فضا و بودجه افراد متفاوت خواهد بود.

برای مثال، برخی گیاهانی که در اکثر شرایط آب و هوایی دوام خوبی دارند، عبارتند از کاکتوس ها، شمشاد ها و کاج های منیاتوری.

شما می توانید از این نوع گیاهان در فضاهای باز استفاده کنید.

البته کاشتن درختانی که زودتر رشد می کنند و زیبایی محیط شما را افزایش می دهند نیز نیز می تواند بسیار موثر باشد.

نکته: به سنگ فرش محوطه توجه کنید. اگر شما قصد دارید گل آرایی و دیگر قسمت های محوطه بیشتر جلوه داشته باشد، استفاده از سنگ های مرمر برای سنگ فرش کردن محوطه و همچنین ماسه های سفید می تواند به شما کمک نماید.

البته لازم است توجه داشته باشید که اشاره به تمام موارد نام برده شده در بالا تنها پیشفرض ماجرا می باشد. بنابراین اگر شما قصد طراحی ویلا و یا بازسازی آن را داشته باشید، برای محوطه سازی، طراحی استخر به صورت اصولی و حتی طراحی داخلی ویلا باید حتما از طراحان و متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.روف گاردن ویلا و میزو صندلی

بازسازی روف گاردن:

استفاده از روف گاردن معمولا برای ویلاهایی مناسب می باشد که محوطه کافی در حیاط برای ایجاد فضای سبز را ندارند. مثلا حیاطی بسیار کوچک دارند یا از فضای موجود در حیاط به عنوان پارکینگ استفاده می کنند.

از طرفی ویلاهایی که نمای رو به دریا و تراس های بزرگی دارند، به جای پشت بام، محیط تراس را به عنوان روف گاردن انتخاب می کنند و با استفاده از میز و صندلی هایی که داخل فضا استفاده می کنند، در تراس نشسته و از فضا لذت می برند.

اگر قصد دارید در رابطه با نحوه طراحی و بازسازی روف گاردن اطلاعاتی را کسب کنید، می توانید مقاله چگونه یک روف گاردن زیبا طراحی کنیم از مقالات سایت ما را مطالعه کنید.استخر ویلا و محوطه بیرون

طراحی یا بازسازی استخر

استخر یکی از اعضای ثابت ویلاهای لوکس می باشد که استفاده از آن به عنوان تفریح و سرگرمی نیز جذابیت زیادی دارد. برای طراحی استخر، شما می توانید بر اساس محیط موجود، بهترین طرح را انتخاب کرده و آن را پیاده سازی کنید.

مواردی که در طراحی یک استخر به شما کمک می کنند عبارتند از:

استفاده از کاشی برای پوشش داخلی استخر:

استفاده از پوشش کاشی و سرامیک برای بخش داخلی استخر، از مشهورترین مرمت های استخر است. از آنجا که کاشی های استخر کاملا قابل مشاهده می باشد، استفاده از آن باعث می شود محیط استخر شما درخشندگی و جذابیت خود را حفظ کند.

طراحی همه پسندانه برای استخر:

بهتر است طراحی استخر شما، به گونه ای باشد که هم برای کودکان و هم بزرگسالانی که شنا بلد نیستند نیز مناسب باشد تا همه بتوانند از آن لذت ببرند. شما می توانید این کار را با جدا کردن فضای کودکان از بخش استخر بزرگ و یا طراحی استخر از کم عمق به پر عمق انجام دهید.استخر پله‌ای ویلای بزرگ

استفاده از پله در داخل استخر:

یکی از کارهای دیگری که می توانید برای افرایش جذابیت استخر از آن استفاده کنید، ساختن پله در داخل استخر برای ورود اشخاص می باشد.

یعنی شما می توانید به جای استفاده از میله های فلزی در داخل استخر، از این پله ها که جلوه بصری زیادی نیز دارند استفاده نمایید.

کنترل آلودگی صدا

از جمله مسائل مهم در طراحی ویلا مخصوصا ویلا‌های دوبلکس، توجه به آلودگی صدا و تلاش برای کنترل آن است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، ویلا یک محیط تفریحی است و اکثر افراد برای داشتن آرامش و احساس خوب به آن مکان می‌روند. وجود آلودگی صوتی و صداهای اضافه در محیط، باعث می‌شود تا آرامش افراد حاضر در ویلا سلب شود و لذت کافی را نبرند؛ در نتیجه باید در بازسازی شرایطی به وجود بیاید که صدای اضافه به حداقل برسد.

چه زمانی ویلا نیاز به بازسازی دارد؟

ویلا در دو حالت نیاز به بازسازی دارد که در ادامه آن‌ها را به همراه توضیحات عنوان می‌کنیم:

  1. ویلا بسیار قدیمی شده باشد: زمانی که ویلا بسیار قدیمی شده باشد و دیوارها پوسیده باشند یا تأسیسات آسیب جدی دیده باشد، بازسازی یک امر ضروری است؛ مخصوصاً اگر سیم‌کشی برق و نوع معماری انجام شده قدیمی باشد.
  2. صاحب ویلا به دنبال به روز کردن آن باشد: بسیاری از صاحبان ویلا دوست دارند تا محیط زندگی‌شان کاملاً به روز باشد و جدیدترین امکانات و تکنولوژی‌ها روی آن پیاده‌سازی شود. آن‌ها می‌خواهند تا ویلا از لحاظ ظاهری و کیفیت، بهترین باشد. هزینه‌های بازسازی ویلا

بازسازی ویلا چقدر هزینه دارد؟

تعیین نرخ دقیق برای بازسازی ویلا امکان‌پذیر نیست. نرخ انجام بازسازی بر اساس فاکتورها و عوامل متعددی از جمله فصل انجام بازسازی، نوع طراحی، شیوه انجام دکوراسیون، متراژ بازسازی و… متفاوت است. اگر بخواهیم یک قیمت حدودی را بیان کنیم، باید بگوییم که بازسازی یک ویلا به طور میانگین بین 4 تا 30 میلیون تومان به ازای هر متر مربع برای شما هزینه دارد. به این نکته توجه داشته باشید که بر اساس حجم پروژه و کیفیت کار، این میزان کمتر یا بیشتر می‌شود و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

بازسازی ویلا در چه زمانی یا فصلی مناسب تر است؟

بهترین زمان و فصل در کشور ایران برای انجام بازسازی، اواخر بهار تا اوایل پاییز است. اکثر استان‌های کشور در این زمان آب‌وهوای مناسبی دارند و امکان پیش بردن بازسازی به بهترین شکل ممکن میسر می‌شود. 

فصل انجام بازسازی اهمیت بسیار بالایی دارد؛ این اهمیت آن‌قدر زیاد است که میزان هزینه انجام بازسازی در فصول مختلف سال کاملاً متغیر است. دلیل این مسئله، شرایط آب‌وهوایی است؛ برای مثال انجام بازسازی در زمستان به دلیل سرمای هوا بسیار سخت است و آهسته پیش می‌رود.

نکته: پیشنهاد ما این است بازسازی خود را در بهار یا پاییز انجام دهید تا هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ سرعت کار بهترین نتیجه را بگیرید.

استقامت ویلا

ویلا باید از لحاظ شرایط جوی توانایی مقاومت داشته باشد. برای مثال، ویلا باید در برابر باران و طوفان‌های شدید مقاوم باشد. محیط تفریحی شما باید توانایی محافظت از شما را داشته باشد و باعث شود که احساس امنیت کنید. اگر در ویلای خود احساس امنیت نداشته باشید، بازسازی هیچ ارزشی ندارد!

اهمیت به مسائل مربوط به سازه

برای انجام طراحی ویلای دوبلکس باید به مسائل مربوط به سازه و نقشه ویلا توجه کافی داشته باشید. اگر به این نکته اهمیت ندهید، امکان تخریب ویلا وجود دارد. برای مثال در صورت تمایل به ساخت روف گاردن برای ویلا، باید به وزن قابل تحمل سقف توجه داشته باشید و بر آن اساس عمل کنید.

نکته مهم: مسائل مربوط به سازه اهمیت بسیار بالایی دارند و توجه نکردن به آن مانند بازی با جان آدم‌هاست! تمام اقدامات مورد نظر در بازسازی باید از لحاظ ابعاد و محاسبات بررسی شود.

مسائل ایمنی و امنیتی

باید به نکات ایمنی و امنیتی توجه داشته باشید. حتماً باید برای اتفاقات خطرناک از جمله آتش‌سوزی یک راه فرار در نظر گرفته باشید. در کنار مسائل ایمنی، امنیت ویلا نیز اهمیت بالایی دارد. سیستم امنیتی دیجیتالی و مدرن امروزی بر روی بسیاری از ویلاهای لوکس قرار داده شده است و امنیت آن بسیار بالا است. استفاده از سیستم‌های امنیت قدرتمند باعث می‌شود تا صاحب ویلا در ملک خود احساس امنیت داشته باشد و حتی در زمان‌هایی که حضور ندارد، از بابت ورود دزد‌ها نگران نباشد.

پیشبرد کارها به صورت قانونی

تمامی کارها باید بر اساس قانون و با داشتن مجوز مربوطه پیش برود. اجرای کارها به صورت شخصی و بدون دریافت مجوز، یک حماقت است و در آینده موجب بروز مشکلات بیش از حد می‌شود. حتماً با مجموعه‌های معتبر فعالیت داشته باشید تا خیالتان از بابت این مسئله راحت باشد.

طراحی انواع ویلا چقدر زمان میبرد؟

هیچ عدد جادویی برای طراحی ویلا وجود ندارد! مدت زمان لازم برای بازسازی یک ویلای تفریحی به مساحت، میزان امکانات مورد نیاز، تغییرات قابل ایجاد در پلان و… بستگی دارد. اگر بخواهیم به صورت کلی و بدون توجه به جزئیات به زمان طراحی ویلا اشاره کنیم، باید بگوییم که این پروسه از یک الی چهار ماه زمان‌بر است. 

نکته: به این مسئله توجه داشته باشید که برخی از ویلا‌ها به دلیل مساحت زیاد و داشتن نقاط مختلف بازسازی، بیشتر از چهار ماه برای بازسازی نیاز دارند؛ از طرفی دیگر برخی از ویلا‌ها که انجام بازسازی برای آن فقط در یک قسمت مشخص مثلاً آشپزخانه انجام می‌شود، کمتر از یک ماه زمان می‌برد. برای اطلاع از زمان دقیق و آگاهی از تمام جزئیات مربوط به خدمات بازسازی ویلا، با متخصصین تهران ایده تماس برقرار نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله آموزشی به تمام نکات و مسائل مربوط به بازسازی ویلا (villa) اشاره کردیم. مهم‌ترین نکته در این فرایند، انتخاب یک مجموعه باتجربه و قابل اعتماد است. اگر با شرکت‌هایی کار کنید که هیچ رزومه بخصوصی ندارند و در ابتدای کار خود هستند، احتمال به وجود آمدن نارضایتی از نتیجه کار بسیار زیاد است. 

دفتر معماری تهران ایده با بیش از یک دهه سابقه کار حرفه‌ای، به صورت تخصصی در زمینه‌ طراحی بازسازی باغ و ویلا، ساخت ویلا و بازسازی خانه فعالیت می‌کند. خدمات بازسازی ویلا در تهران و سایر شهرها برای ما به صورت کامل امکان‌پذیر است. در صورت داشتن سوال یا نیاز به مشاوره برای انجام بازسازی و طراحی، کافی است تا با شماره موجود در وب‌سایت ارتباط برقرار کنید. مشاورین مجموعه ما در تمامی اوقات پاسخگوی شما هستند.

از زمانی که به خودم آمدم، خودم را یک ساختمانچی دیدم. از دوران نوجوانی دست در دست پدربزرگ به کارگاه‌های ساختمانی سر می‌زدم و در حالی که کفش‌هایم غرق در خاک بود، گوش به حرف‌های اولین و معتبرترین معمار رویاهای نوجوانی‌ام می‌دادم. پدربزرگ همیشه به من می‌گفت: "تو باید یک مهندس باشی تا به مردم خدمت کنی." به همین دلیل تا کنکور فقط به مهندس‌شدن فکر می‌کردم. بعد از امتحانات ترم اول دانشگاه، کارآموز شدم. بعد از سه ماه حقوق گرفتم. ساختن به عشقم تبدیل شده‌بود. و الان بعد از گذشت بیش از یک دهه همچنان با عشقم زندگی می‌کنم. خوشحالم که بعد از کلی تجربه در پروژه‌ها و حضور در دوره‌های حرفه‌ای مهندسی، ساختمانچی‌بودن را در تهران‌ایده نفس می‌کشم.

فهرست مطالب