بازسازی اداری، دفتر کار و ساختمان اداری

اشتراک گذاری :

با پررنگ شدن نقش بازسازی اداری و طراحی داخلی دفتر کار در افزایش بازدهی کارکنان و جلب مشتریان، اجرای ایده‌های خلاقانه و مدرن برای شکل‌گیری یک دکوراسیون متمایز در فضاهای اداری، اهمیت زیادی پیدا کرده است.

بازسازی اداری و طراحی داخلی دفتر کار، چنانچه با نوع فعالیت شغلی تناسب کافی داشته باشد در افزایش کارایی کارکنان تاثیر به‌سزایی دارد. بازسازی اداری با مبحث مطرح امروزی یعنی معماری پایدار، ارتباط تنگاتنگی دارد. اهمیت تعاملات اجتماعی و انسانی به‌ویژه در محیط اداری و محل کار، تبدیل به یک چالش و دغدغه جدی برای مدیران شرکت‌ها شده‌است.

برای تصمیم گیری و انتخاب کارآمدترین گروه بازسازی اداری، لازم است که با خدمات و عناصر برجسته در این عرصه، بیشتر آشنا شویم. در ادامه به بررسی خدمات بازسازی اداری پرداخته‌ایم با ما همراه باشید.

دلایل بازسازی و عناصر برجسته در طراحی داخلی تخصصی دفترکار

اغلب افراد زمان نسبتا طولانی را در محل کار خود می‌گذرانند. تأثیر طراحی داخلی و بازسازی مدرن بر افزایش راندمان کاری افراد غیرقابل انکار است و دقت به مولفه‌های “معماری پایدار” در ساخت و سازهای مختلف، تبدیل به امری ضروری شده است. به همین علت با توجه به ارتباط مستقیم بازسازی اداری با مفاهیم معماری پایدار، به دلایل عمده این اقدام، اشاره کرده‌ایم:

  • خسته کننده و فرسوده شدن فضای اداری
  • افزایش کاربردهای محیط کار، توسط بازسازی اداری
  • بهینه‌سازی فضای اداری با کمک رنگ و نور مناسب برای دیوار، کف و سقف
  • حذف دیوارهای اضافی در ساختمان‌های قدیمی و اجرای ایده‌های مدرن مانند پارتیشن‌بندی شیشه‌ای در فضای داخلی شرکت‌ و ساختمان‌ اداری
  • چیدمان تخصصی مبلمان و تجهیزات اداری برای دلبازتر شدن و زیبایی محیط کار
  • اصلاح سیستم‌های تهویه و روشنایی طبیعی، تنظیم نور طبیعی و موارد مشابه، در راستای تحقق اهداف معماری مدرن و پایدار امروز

تشخیص بهترین زمان برای بازسازی محیط اداری

بازسازی اداری انواع مختلفی دارد. گاهی با فضایی برخورد می‌کنید که از ابتدا مسکونی ساخته شده است، در این صورت بازسازی ساختمان اداری به جزییات بیشتری برای تغییر نیاز دارد. گاهی بازسازی فضای دفتر کار، مختص به قسمت‌هایی خاص است و در این حالت امکان اینکه کارکنان در حین انجام کار فعالیت شغلی خود را نیز ادامه دهند وجود دارد. اما در بازسازی کلی ساختمان و فضای اداری، به دلیل اینکه تمامی بخش‌های فضا درگیر می‌شوند، بهترین برنامه‌ریزی استفاده از ایام تعطیلات است. گرچه بهترین حالت، بازسازی قبل از آغاز کار در یک محیط و هم‌زمان با اجاره یا خرید محل مناسب است، اما گاهی واحدهای اداری که مدت‌ها فعال هستند، به بازسازی و طراحی دکوراسیون اداری جدید نیاز پیدا می‌کنند. در این موقعیت‌ها، تعطیلات نوروزی یا چند روزه و زمان تعطیلی شرکت، مناسب‌ترین فرصت‌ انجام کار هستند.

بازسازی دفترکار چقدر زمان میبرد؟

برای تعیین زمان انجام بازسازی اداری، نمی‌توان بدون بررسی دقیق محیط و ارزیابی اقدامات لازم، نظر قطعی داد. این فرآیند ممکن است از چند روز تا چند ماه طول بکشد. متراژ دفتر کار، درخواست تغییرات جزئی یا کلی و طرح های ساده یا پیچیده، در مدت زمان انجام شدن کار پروژه نقش دارند. از آنجا که تعیین مدت زمان بازسازی فضای اداری مبهم است، باید در نظر بگیرید که برای دفتر کارهای اجاره‌ای لازم است در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه به تغییر دکوراسیون یا بازسازی اقدام کنید.

برآورد هزینه‌های بازسازی دفتر کار

هزینه بازسازی اداری ثابت نیست و با توجه به نوع و میزان کار متغیر است. مولفه‌های مختلفی، قیمت را تحت تاثیر قرار می‌دهند. مصالح، مواد اولیه و تزئینات ویژه طراحی داخلی فضا، می‌توانند با کیفیت درجه اول تا سوم انتخاب شوند. بی‌شک موضوع کیفیت مواد اولیه و ابزار کار، در هزینه نهایی تاثیر به‌سزایی دارد. عوامل مختلف دیگری مانند متراژ فضایی که برای بازسازی مدنظر است، تعداد طبقات ساختمانی که واحد اداری در آن قرار دارد، حجم کار به همراه درخواست‌های ویژه مشتریان برای ایجاد تغییرات در جزئیات یا کلیات فضا، بر هزینه نهایی تاثیر می‌گذارند.

اگر بازسازی، محدود و جزیی باشد و نیازی به تغییر نقشه یا تخریب دیوارهای قدیمی و تعمیر و تعویض اساسی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نباشد، هزینه‌ها کمتر خواهند شد. ولی درباره بازسازی‌‌های اداری کلی در فضاهای بزرگ، با توجه به پیچیدگی‌های بیشتری که در روند طراحی و اجرا وجود دارند، بودجه قابل توجه‌تری هم نیاز است. یک تیم حرفه‌ای بازسازی و طراحی اداری با بررسی دقیق فضا، تعیین نیازها و مدیریت هزینه‌ها، می‌تواند نقش مهمی در انجام کار با مناسب‌ترین قیمت داشته باشد.

قبل بعد از باز سازی اداری پارکت و مبلمان

خدمات بازسازی اداری

بازسازی اداری مجموعه خدماتی است که با هدف بهبود شرایط و ایجاد محیطی جذاب، کارآمد و مناسب برای کارمندان و مشتریان ارائه می‌شوند. برخی از مهمترین خدمات بازسازی اداری شامل موارد زیر هستند:

  • طراحی داخلی و دکوراسیون
  • طراحی فضای داخل اداره و شرکت به‌شیوه مدرن و کاربردی
  • انتخاب رنگ و مصالح مناسب برای دیوارها، کف و سقف
  • چیدمان مبلمان و تجهیزات اداری با هدف بهینه‌سازی فضا
  • استفاده از المان های دکوراتیو برای زیباسازی محیط
  • تخریب دیوارهای غیر ضروری برای وسعت فضای کاربردی
  • ساخت دیوارهای جدید برای ایجاد تقسیمات مناسب در قالب پارتیشن‌بندی
  • بررسی سلامت سیستم‌های برقی و مکانیکی ساختمان
  • افزایش روشنایی طبیعی با کمک پنجره‌های عایق صدا، همراه با نورپردازی و طراحی دکوراتیو سیستم روشنایی
  • طراحی فضاهای استراحت و پذیرایی برای کارمندان و ایجاد امکاناتی مانند گیمینگ روم برای تخلیه هیجانات افراد در طول روز کاری پرمشغله

با خدمات بازسازی اداری و بررسی تناسب هریک از خدمات با فضای مدنظرتان، می‌توانید محیط کار خود را به مکانی کارآمد، راحت و آرامش بخش تبدیل کنید. در ادامه این مقاله، به‌صورت تفکیک شده مواردی را که در تغییر شکل و بازسازی فضای اداری امروزی بیشترین متقاضی را دارند، شرح داده‌ایم.

بازسازی سقف اداری

سقف محیط اداری به‌دلیل تاثیر مستقیمی که بر روی دید کارمندان، مراجعه کنندگان و مشتریان دارد، از مهم‌ترین موارد برای بازسازی با ایده‌های خلاقانه و مدرن است. نورپردازی در سقف به‌صورت غیرقابل مشاهده و ایجاد سقف‌های کاذب یا کناف، معمولاً برای بازسازی زیباترین و با دوام‌ترین گزینه‌های پیش رو هستند. در مواردی نیز عایق کنترل صدا در این سقف‌ها به‌کار می‌رود که مناسب اتاق جلسات و بخش‌هایی از اتاق مدیریت است.

 بازسازی کفپوش اداری

در بازسازی کفپوش اداری، انتخاب صحیح بهترین گزینه، اهمیت ویژه‌ای دارد. استفاده از محصولاتی با مقاومت بالا که دیرتر کثیفی را نشان دهند، دارای استحکام کافی بوده و به رنگ‌های روشن نباشند ضرورت دارد. برای بازسازی کف دفتر کار، استفاده از انواع کفپوش‌هایی که بادوام باشند، تمیز کردن و نگهداری آن آسان باشد و با دکوراسیون اداری شما تناسب کافی داشته باشند، ضرورت دارد.

 بازسازی دیوار اداری

در عملیات بازسازی دفتر و ساختمان اداری، رنگ‌های زنده و بشاش که تیره نباشند در تغییر شکل دیوارها مناسب‌ترین انتخاب هستند. هم الگوهای پیچیده ذهنی افراد را به چالش می‌کشند و به بروز خلاقیت و افزایش بازدهی کاری کارکنان کمک می‌کنند، هم به جذب مشتریان بیشتر برای خدمات شغلی شما کمک می‌کنند. دیوار اتاق کاری، نباید رنگ های درهم داشته باشد و کافی است از یک یا دو تونالیته انتخاب رنگ انجام شود.

 

توجه!

در بازسازی تخصصی، ابتدا دیوار را از نظر فنی و خرابی مورد بررسی دقیق قرار داده و سپس به طراحی جدید یا ایجاد تغییرات لازم اقدام می‌کنند. این موضوع نشان از ضرورت انجام کار توسط متخصصین با تجربه در این زمینه، مانند گروه بازسازی تهران ایده دارد.

قبل و بعد از بازسازی کمد دیواری اداره و دیوار قرمز

بازسازی پارتیشن اداری

 

استفاده از پارتیشن‌ برای ایجاد فضاهای مجزا در دفتر کار و طراحی محل ویژه استراحت کارمندان متداول است. در سال‌های اخیر بسیاری از طراحان به شیوه تلفیق طرح‌های قدیمی و جدید روی آورده‌اند و نوآوری‌های متعددی در این زمینه صورت گرفته است. یکی از این اقدامات استفاده از پارتیشن به‌جای دیوارهای فرسوده و قدیمی است. گاهی لازم است در مراحل بازسازی ساختمان اداری برخی دیوارها حذف شوند و برای تفکیک فضا از پارتیشن‌های مختلف به‌عنوان جایگزین استفاده شود. با این روش دسترسی افراد به یکدیگر ساده‌تر شده و فضاهایی جدید و کاربردی ایجاد می‌شوند. پارتیشن‌های دفتر کار، اغلب از جنس شیشه سکوریت، کناف و شلف‌ هستند و با توجه به کاربری محیط و متراژ فضا، پارتیشن‌بندی شیشه‌ای معمولا رایج‌تر است. شیشه‌های مات ویژگی‌های خاصی دارند که مانع دیده شدن جزئیات از پشت آن‌ها می‌شود، به همین دلیل در کنار زیباسازی محیط به حفظ حریم خصوصی کارکنان شرکت کمک می‌کنند.

قبل و بعد از سالن دفتر پارکت تغییر کرد میز کار اضافه شده

بازسازی بالکن اداری

یکی از جذاب ترین خدمات در فرآیند بازسازی بالکن و پشت بام دفترهای اداری و ساختمان‌های تجاری، طراحی و اجرای روف گاردن است. با گسترش شهرنشینی و ازدحام از این نوع طراحی‌ها به عنوان راهی برای استفاده از فضاهای خالی و تجربه حس آرامش طبیعی در ساعات کاری، استقبال زیادی شده است. این فضا می‌تواند برای برگزاری جلسات اداری در محیط باز نیز مناسب باشد.

به دلیل اینکه گاهی زیرساخت مناسب و شرایط ایجاد روف گاردن در محیط وجود ندارد یا صاحبان شرکت‌ها از نظر هزینه‌بر بودن به این مورد تمایلی نشان نمی‌دهند، طراحی‌ نوآورانه در بالکن و تراس دفترهای کاری برای شبیه سازی فضا به بام سبز، مورد توجه قرار گرفته است. این کار به‌سادگی و زیبایی توسط متخصصین گروه تهران ایده انجام می‌شود.

با تغییر شکل بالکن دفتر کاری توسط گل و گیاهان سبز، احساس تازگی و انرژی مثبت منتقل می‌شود و این ویژگی در افزایش تمرکز، خلاقیت و کیفیت کار کارکنان موثر است.

طراحی دکوراسیون داخلی دفترکار

 بازسازی اتاق مدیریت

بازسازی اتاق مدیریت که معمولا محل برگزاری جلسات کاری است با طراحی داخلی رسمی‌تری انجام ‌می‌شود. برای طراحی دفتر مدیریت، لازم است بخش‌های مختلفی با اهداف متفاوت در نظر گرفته شوند. برای مثال باید بخشی از محیط این اتاق به استراحت، بخشی دیگر به پذیرایی و بخشی دیگر به برگزاری جلسات کاری و طوفان فکری مدیران اختصاص پیدا کند. به این ترتیب بازسازی اداری اتاق مدیریت، کاربردی و چند‌منظوره انجام خواهد شد. از سوی دیگر لازم است که فضای بزرگتری نسبت به سایر قسمت‌های دفتر کار برای این اتاق در نظر گرفته شود تا امکان ایجاد این تغییرات وجود داشته باشد. همچنین استفاده از پارتیشن برای تفکیک بخش‌های مختلف اتاق و به‌کارگیری گل و گیاهان مناسب تزیینی برای چیدمان محیط، موارد ویژه‌ای هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

 عناصر تاثیرگذار در بازسازی دفتر کار اداری

بررسی مشخصات فضا و جنبه‌های زیبایی شناختی در طراحی داخلی دفتر کار و ساختمان اداری، نیاز به سنجش مولفه‌های مهمی همچون نور، فرم، تفکیک فضا، بافت فرهنگی محیط، رنگ و موارد مشابه دیگر دارد. بازسازی اداری با رویکرد ایجاد تغییر و بهینه‌سازی فضای کاری، به استفاده منسجم و معنادار از تمام این عناصر در کنار یکدیگر وابسته است. در طراحی و اجرای پروژه بازسازی اداری، تمامی این عناصر و تاثیرات کیفی آن‌ها روی فضای کاری از نقطه‌نظرهای مختلف با دقت بررسی می‌شوند و تنها در این صورت شاهد فضایی پویا با بازدهی کاری بالا خواهید بود.

در ادامه به معرفی مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار با توضیحات ضروری و مختصر پرداخته‌ایم.

اهمیت نورپردازی در طراحی و بازسازی محیط اداری

نورپردازی یکی از مهم ترین مواردی است که در بازسازی اداری باید به آن توجه کرد؛ زیرا محیط دلباز و روشن، بازدهی کارکنان را افزایش می‌دهد. به همین دلیل ضرورت دارد در کنار استفاده بهینه از موقعیت‌هایی که نور طبیعی دارند، به نورپردازی مناسب محیط هم توجه کرد. سعی کنید که برای نورپردازی اداری از باکیفیت‌ترین و جدیدترین ابزار روشن کننده استفاده کنید. نورپردازی حین بازسازی اداری غالبا با توجه به نوع سقف انجام می‌شود.

قبل و بعد بازسازی اتاق شرکت پارکت میز

نقش مهم رنگ‌ها در بازسازی اداری

رنگ‌ها در ترکیب با نورهای مناسب، تاثیر مستقیمی روی نمای فضا، جلب مشتری و افزایش راندمان کاری افراد در شرکت‌ها دارند. رنگ‌هایی که انرژی افراد را بالا می‌برند و در روانشناسی رنگ‌ها نیز مورد تاکید هستند، می‌توانند در ترکیب با نور، فضای اداری را طوری تغییر دهند که  کارمندان و مشتریان کاملا تحت تاثیر قرار بگیرند. از بهترین روش‌ها برای تحقق این منظره، آوردن رنگ‌های زیبا و خاص به فضای اداری است. از رنگ‌ها به روش‌های مختلفی در بازسازی و طراحی دفتر کار استفاده می‌شود. از جمله این کاربردها برای جداسازی و تقسیم فضا، برجسته کردن برخی ویژگی‌های جذاب و پوشاندن بعضی کاستی‌ها هستند. این تصور که رنگ‌ به‌تنهایی باعث بهبود فضا و افزایش بهره‌وری در اداره و دفتر کار می‌شوند، غیر واقعی است، این عنصر در ترکیب با نور و همراه با سایر مواردی که ضرورت دارد متناسب با هم تغییر کنند، امکان اثرگذاری دارد. استفاده از مشاوره حرفه‌ای گروه تخصصی تهران ایده در زمینه بازسازی اداری و طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار به شما کمک کند تا بتوانید از این عناصر برای پیشبرد اهداف شغلی و کسب درآمد بیشتر بهره ببرید.

دکوراسیون داخلی دفت کار مدرن

 اهمیت استفاده از گیاهان در مراحل بازسازی اداری

افزودن گل‌ها و گیاهان سبز در فضای اداری اقدامی بسیار سودمند است! عناصر طبیعی و گیاهان، قادر هستند هر محیطی را زیباتر و متفاوت‌تر نشان دهند، اما لازم است به این موضوع توجه شود که پوشش گیاهی مناسب برای محیط‌ غیررسمی و رسمی یکسان نیست. گاهی گذاشتن یک گلدان با گل‌های تازه و زیبا کافی است و گاهی باید چندین گل و گیاه مختلف برای زیباتر نشان دادن محیط به‌کار برد. بنابراین بر اساس نوع طراحی داخلی دفتر کار و بخش‌های مختلف محیط اداری، سبک گیاهان و گل‌ها و تعداد آن‌ها متغیر است.

 ضرورت بررسی سیستم گرمایشی و سرمایشی در بازسازی اداری

امروزه مفاهیم مرتبط با معماری پایدار در تمام ساخت و سازها، تغییر دکوراسیون‌ها و بازسازی جزئی تا نوسازی و بازسازی کامل فضا مورد توجه جدی قرار دارند. یکی از نشانه‌های این موضوع، ضرورت یافتن بیشتر بررسی دقیق سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در بازسازی اداری است. ممانعت از اتلاف انرژی و کاهش مصرف از اهداف اصلی بررسی این سیستم‌ها هستند. در طراحی داخلی دفتر کار و بازسازی اداری، استفاده از نور طبیعی، سیستم‌های گرمایش و سرمایشی کارآمد و بهینه‌سازی تهویه مطبوع که به کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت هوای داخلی کمک می‌کند از موضوعات قابل توجه و جدی هستند.

دوراسیون داخلی اتاق کار مدرن

 عناصر کلیدی طراحی داخلی و بازسازی اداری

با آنچه در این مطلب بررسی شد، موارد زیر را می‌توان به‌عنوان عناصر موثر در طراحی داخلی و بازسازی اداری معرفی کرد:

انعطاف پذیر بودن فضای کار

در بازسازی اداری با به‌کارگیری سقف کاذب و دیوارهای پارتیشن بندی شده و متحرک، فضایی ایجاد می‌شود که قابلیت تغییر مجدد دارد و در صورت جابجایی محل دفتر کار، بسیاری از این ابزارهای به‌کار رفته، قابل جابجایی هستند.

فضای حرکت و گردش

امروزه در دفتر کار های کوچک و فاقد محیط باز مانند حیاط و بالکن، تدارک دیدن فضاهایی ویژه برای تردد کارکنان با هدف جلوگیری از کسالت آنها، رایج و ضروری است.

فضاهای استراحت

در فرآیند بازسازی اداری، تدارک دیدن بخش‌های ویژه در محیط باز یا تفکیک شده با کمک انواع پارتیشن اداری برای استراحت کارکنان ضرورت دارد.

کمد و کشو مناسب

با توجه به متراژ فضا، به‌کار بردن شلف‌ها و کشو و کمدهای نظم دهنده با نصب روی دیوار و مکان‌هایی که کمتر جاگیر هستند، برای خلوت شدن و زیبایی محیط حائز اهمیت است.

فضای باز

در بازسازی اداری، استفاده از بالکن یا پشت بام برای خلق محیطی آرام بخش و مناسب استراحت افراد، اقدامی قابل توجه است.

انتخاب نور و رنگ مناسب

رنگ‌ها برای معرفی کاربری محیط اداری استفاده می‌شوند. امروزه در طراحی‌های ویژه و تخصصی برای بازسازی اداری، رنگ‌ها در ترکیب با نور مورد توجه هستند.

دما و جریان هوا

بررسی و رفع ایرادات احتمالی در سیستم گرمایشی و سرمایشی دفتر کار، برای ایجاد تجربه حس بهتر از محیط، موثر است.

مطابق بررسی‌های انجام شده، به‌طورکلی مهم‌ترین عناصر موثر در بازسازی اداری، کاربرد صحیح ترکیب رنگ و نور همراه با طراحی حرفه‌ای برای انجام پروژه بازسازی اداری توسط متخصصین این عرصه، همچون گروه تهران ایده است.

بازسازی مطب و کلینیک

طراحی داخلی و بازسازی کلینیک پزشکی به‌عنوان یکی از مکان‌های مهم مرتبط با سلامت عمومی جامعه، علاوه بر در نظر گرفتن مسئله‌های مرتبط با درمان و استفاده از تجهیزات پزشکی، برای ایجاد فضایی دلنشین برای بیماران در اتاق انتظار و اتاق درمان نیز حائز اهمیت است. توجه به تنظیم نور مناسب، تهویه و رسیدن هوای کافی و تازه به بیمار، همراه با بررسی دقیق سیستم تهویه مطبوع لازم است در بازسازی این محیط کاری پزشکی بیشتر مورد توجه باشند.

انتخاب جنس، رنگ و نوع پوشش کف زمین کلینیک و مطب پزشکی، باید از انواع بهداشتی قابل شست و شو و دارای ایمنی کافی باشد. به‌عنوان نمونه نباید از کفپوش‌ با جنس لغزنده استفاده کرد. رعایت استانداردهای خاص در طراحی داخلی کلینیک با کمک ایده‌های مدرن برای تغییر طراحی داخلی فضایی آرام‌ برای بیماران ایجاد می‌کند. برخی از برجسته‌ترین نکاتی که در طراحی داخلی و بازسازی کلینیک‌ها باید مدنظر باشند:

  • استفاده از ترکیب رنگ‌هایی که تند نباشند و در کاهش اضطراب موثر باشند
  • توجه به کاربری فضا در بازسازی محیط
  • استفاده‌ از جدیدترین تکنولوژی‌های طراحی مدرن
  • به‌کار گرفتن هماهنگ عناصر بازسازی اداری، با هدف ایجاد فضایی پویا و آرام
  • توجه مضاعف به طراحی داخلی خلاقانه اتاق انتظار، با هدف آرامش بیماران
  • در نظر گرفتن مبلمان و صندلی اداری اما راحت و مناسب فضا، نسبت به متراژ

تفاوت بازسازی و نوسازی اداری

بازسازی و نوسازی فضا و ساختمان اداری با یکدیگر متفاوت هستند. اگر فضای شما قبلا اداری یا تجاری بوده است، نیاز به ایجاد تغییرات و بازسازی اساسی نیست. طراحی داخلی با تغییرات جزیی کافی خواهد بود. در روند نوسازی به چنین تغییرات جزئی می‌پردازند. این تغییرات در کاغذ دیواری یا رنگ محیط، روکش‌ کابینت‌ها و لوسترها و چراغ‌ها و امثال این موارد هستند. اما در بازسازی سبک فضای داخلی دفتر کار کاملا دچار تغییر می‌شود. در فرآیند بازسازی اداری، امکان تخریب دیوارها، تغییر چیدمان کلی فضا و تغییر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی برای بهینه سازی مصرف انرژی وجود دارد.

 

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار با طرح سفید کلاسیک

اصلاح پلان در زمان بازسازی اداری

در بازسازی اداری یا تغییر شکل محیط کار به‌ویژه در ساختمان‌های قدیمی، توجه به اصول معماری و اصلاح پلان موضوعی حائز اهمیت است. به این معنا که در زمان انجام این نوع پروژه‌ها، گاهی نیاز به اتاق‌هایی با کاربری جدید و با توجه به تحولات امروزی در فضای دفترهای کاری دیده می‌شود. در مواردی دیگر مدیران و صاحبان شرکت‌ها، درخواست فضاهایی تفکیک شده با توجه به زمینه شغلی خود یا سلسله مراتب سازمانی دارند. در این حالت قبل از آغاز عملیات بازسازی اداری، متخصصین این حوزه به ایجاد تغییرات در پلان قدیمی ساختمان اداری و تجاری اقدام می‌کنند.

قبل و بعد از بازسازی اتاق مدیریت مبلمان اداری و تلویزیون

 المان‌های برجسته در طراحی و بازسازی حرفه‌ای دفتر کار

در طراحی داخلی محیط کار و بازسازی اداری، برقراری تعادل میان زیبایی، سادگی و کاربردی بودن فضا اقدامی تخصصی است که توسط کارشناسان این حوزه با نگاهی خلاقانه انجام می‌شود. طراحی‌های امروزی با ترکیب سه سبک کلاسیک، مدرن و مینیمالیستی، می‌توانند فضای کار حرفه‌ای ایجاد کنند که از نظر اقتصادی نیز کاملا مقرون به‌صرفه باشد

اگر بازسازی اداری توسط متخصصین این عرصه انجام نشود، امکان نادیده گرفتن ایمنی و امنیت محیط نیز بالا خواهد بود. در طراحی داخلی و بازسازی آشپزخانه مسکونی یا دفتر کار این موضوع اهمیت بیشتری هم پیدا می‌کند، چراکه هرگونه اشتباهی به‌شدت خسارت‌بار خواهد بود. با سپردن کل فرآیند بازسازی اداری به یک مجموعه و گروه متخصصین، کیفیت و ایمنی کار را به‌سادگی افزایش دهید.

بازسازی اداری با کمترین قیمت و بهترین کیفیت

گروه متخصصین تهران ایده، در زمینه طراحی داخلی دفتر کار و بازسازی محیط اداری و تجاری مبنای کار خود را بر افزایش کارایی، زیبایی بصری، راحتی و سادگی همراه با استفاده بهینه از فضا و رعایت اصول زیست محیطی با رویکردی خلاقانه قرار داده است. تهران ایده در زمینه بازسازی و نوسازی فضاهای مختلف مسکونی و اداری، دارای سابقه‌ای درخشان همراه با رضایت مشتریان متعدد است. در این مجموعه با ارائه خدمات کامل، مشاوره تخصصی، تهیه و به‌ کار بستن مصالح و مواد اولیه مناسب، همچنین ایده‌های مدرن در زمینه اکسسوری‌های متناسب با فضایی که قرار است تغییر کند، بهترین بازسازی اداری را با مناسب‌ترین هزینه به شما ارائه می‌کنند.

7 اصل طلایی برای طراحی خلاقانه دکوراسیون داخلی دفتر کار

مطالعات روان‌شناختی نشان می‌دهد که دکوراسیون داخلی دفتر کار، تأثیر چشمگیری بر کارایی و رضایت شغلی کارکنان دارد. بر اساس پژوهش‌ها، 95 درصد کارمندان معتقدند که اگر دفتر کارشان، طراحی درست و هوشمندانه‌ای داشته باشد، بهره‌وری‌شان بیشتر می‌شود. این آمار و ارقام، اهمیت خیره‌کننده دکوراسیون داخلی دفتر کار و میزان تأثیرگذاری آن را مشخص می‌کند.

بسیاری از مدیران سازمان‌ها از تأثیر دکوراسیون داخلی دفتر کار بر برند، کارایی و سودآوری کسب و کارشان آگاه هستند و دوست دارند تکنیک‌های خوبی برای زیباسازی محیط کاری خود فرابگیرند. در ادامه این مقاله 7 اصل طلایی برای طراحی خلاقانه دکوراسیون داخلی دفتر کار را در کنار هم مرور و بررسی خواهیم کرد.

اصل 1: قبل از هر چیز به رنگ فضای داخلی دفتر کار توجه کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار باید مد نظر قرار دهید، تعیین درست رنگ بخش‌های مختلف دفتر است. استفاده از رنگ آبی و سبز، باعث افزایش آرامش و راحتی در محیط می‌شود. رنگ زرد هم پیام‌آور خوش‌بینی و انرژی مثبت در فضاست. البته در استفاده از رنگ‌ها زیاده‌روی نکنید؛ چون روی بهره‌وری افراد، تأثیر منفی می‌گذارد. به عنوان مثال استفاده زیاد از رنگ زرد، سردرد و تحریک چشم‌ها به همراه دارد.

در حال حاضر بسیاری از متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از رنگ‌های خنثا مثل سفید و طوسی را بهترین گزینه برای دفتر کار می‌دانند. در صورتی که می‌خواهید از رنگ‌های مختلف در دفتر کار خود استفاده کنید، بهتر است به دو یا سه رنگ اکتفا کنید. به عنوان مثال برای دفاتری که کار خلاقانه مثل تبلیغات و بازاریابی انجام می‌دهند، تلفیق رنگ‌های پرانرژی و خنثا مثل زرد و طوسی، عالی است.

اصل 2: مهندسی نور روی بهره‌وری کارکنان تأثیر مستقیم دارد؛ به آن توجه کنید

سعی کنید از نور طبیعی در دفتر کار خود نهایت بهره را ببرید؛ چون این نوع از نوز باعث افزایش بهره‌وری، انرژی و خلاقیت کارکنان می‌شود و معمولاً هر شرکت دکوراسیون داخلی در هنگام طراحی فضا، به این نکته به صورت ویژه توجه می‌کند. در صورتی که می‌خواهید نور مصنوعی در محیط کار تعبیه کنید، لامپ‌ها را به گونه‌ای در دفتر کار تعبیه کنید که در هنگام کار، اختلالی برای دید افراد ایجاد نکند.

اگر نور از پشت سر به کارمندان بتابد، مشاهده صفحه کامپیوتر را برایشان دشوار می‌کند. از طرفی اگر نور را پیش روی کارمندان قرار دهید، باعث خیرگی و تحریک چشم‌هایشان می‌شود. بهترین کار این است که نور به صورت غیرمستقیم در محیط وجود داشته باشد. لامپ‌های LED عموماً بهترین گزینه برای دفتر کار هستند و در کنار نوردهی عالی، مصرف انرژی مناسبی دارند. استفاده از چراغ‌های هالوژنی، لامپ سقفی توکار و نور مخفی نیز نقش مهمی در بهبود روشنایی دفتر کار ایفا می‌کند.

اصل 3: نقش مبلمان و میز اداری شیک و راحت در بهره‌وری افراد را جدی بگیرید

یکی از مهم‌ترین اصول طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار، انتخاب مبلمان و میزهای اداری راحت، شیک و باکیفیت است. بی‌تردید راحتی و مناسب بودن میز و صندلی روی بهره‌وری کارکنان تأثیر دارد. اگر میز و صندلی افراد، راحت و باکیفیت نباشد، پس از مقداری کار، تمایل دارند که از جای خود برخیزند و خستگی از تن به در کنند؛ چون اندام‌هایشان دچار درد و خستگی می‌شود. اگر دفتر کارتان مساحت کمی دارد، بهتر از میزهای کاری مشترک و صندلی‌های کوچک و راحت استفاده کنید.

اصل 4: دکوراسیون داخلی دفتر کار را با فرهنگ سازمانی خود همساز کنید

در گذشته، تصور بسیاری از افراد این بود که دفتر کار، فضایی است که با اتاق‌های مختلف! ناگفته نماند که هنوز هم برخی شرکت‌‌ها، دفاتر کاری خود را به همان سبک سنتی طراحی می‌کنند. در دنیای امروز، یکی از مدل‌های طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار، استفاده از پلان باز (Open-Plan Office) است که در آن هیچ دیواری بین بخش‌های مختلف دفتر وجود ندارد و همه افراد در کنار هم کار می‌کنند. مطالعات و پژوهش‌های به‌روشنی نشان می‌دهد که پلان باز، باعث اختلال در تمرکز بسیاری از کارکنان می‌شود و بهره‌وری‌شان را پایین می‌آورد.

یکی از بهترین تئوری‌ها برای طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار، استفاده از پلان شکسته یا اصطلاحاً طراحی فضای چندمنظوره است. در این مدل دفتر کار را به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌کنیم و هر بخش را به کار مشخصی اختصاص می‌دهیم.

به عنوان مثال یک آژانس بازاریابی دیجیتال را در نظر بگیرید. در این فضا، یک سری افراد باید با یکدیگر هم‌فکری کنند تا بتوانند فیلم‌برداری و عکاسی هوشمندانه‌ای انجام دهند. از طرفی برخی از کارکنان هم مشغول نوشتن متون تبلیغاتی، طراحی گرافیک و ویرایش ویدیو هستند و کارشان به تمرکز بالایی نیاز دارد؛ بنابراین در چنین مجموعه‌ای باید بخشی از شرکت به کارهای مستلزم تمرکز بالا اختصاص کند و بخش دیگر به کارهای مستلزم ارتباط افراد تخصیص یابد.

در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی، ابتدا فرهنگ سازمانی خود را در نظر بگیرید و ببینید که می‌خواهید دفتر کارتان چه حال و هوایی داشته باشد. اگر دنبال ایجاد یک فضای رسمی هستید، بهتر است سراغ سبک سنتی یا فضای شکسته بروید. اگر کل کار مجموعه شما با همکاری، هم‌فکری و طوفان فکری جلو می‌رود، می‌توانید از پلان باز با میزهای کاری مشترک بهره ببرید.

اصل 5: طبیعت را مهمان دفتر کار خود کنید و از مزایای آن نهایت بهره را ببرید

تحقیقات بسیاری در مورد تأثیر وجود گل و گیاهان در خانه و دفتر کار انجام شده است. طراحی دکوراسیون سازگار با طبیعت، هوای دفتر کار را تصفیه می‌کند و روی بهبود تمرکز، خلاقیت و سلامت ذهنی و روانی افراد نیز تأثیر دارد. با این تفاصیل بهتر است از گیاهان آپارتمانی در فضای دفتر کار خود نهایت استفاده را ببرید.

اصل 6: از لوازم تزیینی مثل مجسمه در دفتر کار غافل نشوید

سعی کنید در دفتر کار خود از لوازم تزیینی و دکوراتیو مثل مجسمه‌ها استفاده کنید. شاید در نگاه اول، خرید لوازم دکوراتیو، هزینه‌ای اضافی تلقی شود، ولی شک نکنید که همین وسایل روی ذهنیت کارکنان و مراجعه‌کنندگان تأثیر دارد و تصور آن‌ها از برند شما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

اصل 7: کاری کنید که فضای دفتر کار، منظم و مرتب به نظر برسد

بسیاری از متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی بر این باور هستند که نظم در فضای بیرونی باعث منظم شدن افکار، احساسات و ذهن افراد می‌شود.

دفاتر کاری غیرمنظم، باعث پریشانی ذهن کارکنان و کاهش تمرکز و خلاقیت آن‌ها می‌شود؛ بنابراین تلاش کنید که دفتر کار خود را تا حد امکان مرتب و منظم کنید. توجه داشته باشید که دفتر با پلان باز، به هیچ عنوان به معنای مجاز بودن بی‌نظمی نیست. اگر در دفتر کارتان، مستندسازی می‌کنید و به زونکن نیاز دارید، حتماً قفسه مجزایی برای این کار در نظر بگیرید تا فضای دفتر، کاملاً منسجم به نظر برسد.

سوالات متداول

چگونه بفهمیم ساختمان اداری ما نیازمند بازسازی است؟

قدمت بالای ساختمان

فرسودگی تاسیسات

کمبود نور در میز کارکنان و محیط

هزینه‌های بازسازی محیط اداری در سال 1403 چقدر است؟

پاسخ به این سوال متداول، به فاکتورهای متنوعی وابسته است. انتخاب و سلیقه در کنار حجم کار مهم‌ترین عوامل تخمین تقریبی قیمت بازسازی اداری در دفترها و ساختمان‌های اداری هستند و لازم است مورد بررسی قرار بگیرند سپس هزینه برآورد شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا:

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

افتخارات و گواهی‌های تخصصی بازسازی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان هزینه های بازسازی!
اطلاعات خود را وارد کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید